Piața IT a scăzut dar au crescut vânzările de electrice și electrocasnice

Piața IT a scăzut în T1 2016 cu peste 10% comparativ cu T1 2015, până la 98 de milioane de euro, însă au avut creșteri puternice vânzările de smartphone-uri cu dimensiuni între 5 și 5,6 inchi, electricele și electrocasnicele, relevă cel mai recent raport al GFK Temax, făcut public astăzi.

“Cererea pentru tablete a continuat să scadă. După un sfârșit de an cu o performanță bună, atât desktop-urile cât și calculatoarele portabile au pierdut teren. Piața s-a restrâns în T1 2016 atât din cauza vânzărilor de tonere, cât și a imprimantelor, care au scăzut în valoare cu două cifre. Pe de altă parte, cartușele cu cerneală și multifuncționalele au urmat un trend pozitiv. Sectorul telecom a avut o evoluție foarte bună în T1 2016 față de aceeași perioadă din 2015 datorată în special smartphone-urilor din segmentul de preț medium. Din punct de vedere al diagonalei, smartphone-urile cu dimensiuni între 5 și 5,6 inchi au avut cele mai puternice creșteri. Căștile au raportat o creștere de aproape 23% comparativ cu T1 2015″, se mai arată în raport.

Totodată, piața foto din România a scăzut cu 8%. Camerele foto compacte au continuat să scadă, în timp ce vânzările de D-SLR-uri au crescut.

Vânzarea electronicelor a crescut cu aproape 13% comparativ cu T1 2015. Piața televizoarelor a fost principalul motor de creștere – modele din toate clasele de diagonala precum și cele UHD. Consolele de jocuri, boxele și boxele cu andocare au avut rate de creștere de două cifre. În cadrul acestor categorii, segmente precum soundbars și boxe bluetooth cu andocare au înregistrat performanțe notabile.

Sectorul electrocasnicelor mari a crescut cu aproape 26% față de T1 2015, până la 102 milioane de euro. Toate categoriile au înregistrat rate de creștere de două cifre, însă cele mai mari au fost pentru uscătoare de rufe, mașini de spălat vase și plite.

Vânzările de electrocasnice mici au însumat 37 de milioane de euro, o creștere de 20% comparativ cu T1 2015. “Aspiratoarele au reușit să recupereze teren în special datorită modelelor cilindrice, fără sac. Alte segmente mai mici precum aspiratoarele verticale, de mână, tip robot și cele cu spălare au avut rate de creștere de două cifre. Aparatele dedicate femeilor pentru îndepărtarea părului, dar și cele de îngrijire a părului au avut cele mai mari creșteri din cadrul sectorului”, se mai arată în raport.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology, pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.