Pirelli: Cea mai bună companie, la premiile „Climate Disclosure Leadership Index Italy 2014”

Cu un punctaj de 99 din 100, Pirelli a fost recunoscută drept lider în cadrul premiilor „Climate Disclosure Leadership Index Italy 2014” (CDLI – Indicele de leadership cu privire la publicarea informațiilor în legătură cu schimbările climatice – Italia 2014), indice care evaluează caracterul complet al strategiei unei societăți în lupta împotriva schimbărilor climatice și transparența în comunicarea cu părțile interesate.

Rezultatul a fost anunțat la Milano în timpul prezentării Raportului CDP Italia 100 privind schimbările climatice pentru anul 2014, pregătit de SDA-Bocconi cu sprijinul IMQ și axat pe modalitățile în care cele 100 cele mai bine cotate societăți italiene combat și gestionează schimbările climatice.

Angajamentul Pirelli față de investitori și părțile interesate în solicitantul domeniu al schimbărilor climatice poate fi văzut în integrarea obiectivelor de sustenabilitate a mediului, atât pentru produse, cât și pentru procese, în planul industrial al Grupului.

Pirelli și-a stabilit obiectivul de a reduce până în 2020 rezistența la rulare cu 40% pentru anvelopele sale auto, cu 20% pentru segmentul camioanelor și cu 10% pentru motociclete, comparativ cu 2007.

Tot până în 2020, Pirelli intenționează să reducă emisiile specifice de CO2 cu 15%, iar consumul specific de energie în fabricile sale cu 18%, comparativ cu anul 2009.

Principalele angajamente globale ale Pirelli în domeniul schimbărilor climatice includ CDP Supply Chain (Lanțul de aprovizionare CDP), un program care, în 2014, a implicat peste 120 de furnizori strategici în cuantificarea beneficiilor din punct de vedere financiar, al reputației și al gestionării riscurilor care decurg din gestionarea corectă a emisiilor de CO2.

În contextul Prince of Wales’s Corporate Leaders Group, Pirelli a semnat și „The Trillion Tonne Communiqué”, un document-program de reducere a emisiilor globale cu scopul de a menține creșterea temperaturii Pământului într-o limită de 2°C.

Pirelli a aderat și la „Road to Paris 2015” („Drumul spre Paris 2015”), o inițiativă internațională care are ca scop promovarea cooperării dintre sectorul public și cel privat, pentru găsirea de soluții și politici comune de combatere a schimbărilor climatice.

Inițiativa a avut ca rezultat semnarea de către Pirelli a acordului internațional privind schimbările climatice („Declarația de la Paris”), care va fi validat la următoarea reuniune la nivel mondial a UNFCCC, ce va avea loc în capitala franceză în 2015.

CDP este o organizație internațională non-profit care oferă singurul sistem global prin care societățile comerciale și orașele pot măsura, publica, gestiona și împărtăși informații vitale legate de mediul înconjurător.

CDP colaborează cu forțele pieței, inclusiv cu 767 de investitori instituționali, cu active de 92 trilioane de dolari, pentru a motiva societățile comerciale să dezvăluie impactul pe care acestea îl au asupra mediului și resurselor naturale și să ia măsuri pentru a le reduce.

CDP deține în prezent, la nivel global, cea mai mare colecție de informații fundamentale privind schimbările climatice și mărfurile de risc pentru ape și păduri și pune aceste descoperiri în centrul deciziilor strategice în materie de afaceri, investiții și politică. (M.B.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.