Plângere penală la DNA împotriva conducerii SNTFM CFR Marfă. DOCUMENT

Sindicatul IRLU (Intreprinderea de Reparat Material Rulant si Utilaje) din cadrul CFR Marfă a depus plângere penală la DNA împotriva conducerii companiei, considerând că deschiderea procedurii de insolvență la această filială a SNTFM „este abuzivă și va duce la desființarea singurelor unitați unde CFR Marfă mai poate repara și întreține locomotivele, unitați ce dacă vor fi închise va duce automat la închiderea activitații celui mai mare operator de transport pe calea ferată, lăsand pe drumuri peste 11.000 de muncitori”.

Redăm integral notificarea transmisă de liderul de sindicat, Mihai Andronache, ministrului Transporturilor, Ioan Rus, remisă şi redacţiei noastre, împreună cu analiza economico-fianaciară a CFR Marfă în anul 2013:

„Către: Ministerul Transporturilor, domnului Ministru Ioan Rus 

Stimate Domnule Ministru, 

Prin prezenta vă comunicăm că în cursul zilei de astăzi am depus o plângere penală la Direcția Națională Anticorupție cu privire la posibile acte de abuz în serviciu și subminare a economiei naționale cu consecințe deosebit de grave săvârşite de Directorul General al SNTFM CFR Marfă S.A., domnul George Buruiană, de membrii Consiliului de Administrație, cât şi membrii Adunării Generale a Acționarilor.

În fapt, decizia de a deschide procedura de insolvență la filiala SNTFM CFR Marfă, IRLU ÎIntreprinderea de Reparat Material Rulant şi Utilaje) este abuzivă și va duce la desființarea singurelor unitați unde CFR Marfă mai poate repara și întreține locomotivele, unitați ce dacă vor fi închise va duce automat la închiderea activitații celui mai mare operator de transport pe calea ferată, lăsând pe drumuri peste 11.000 de muncitori.

Facem precizarea că pierderile provocate bugetului de stat prin neplata taxelor de către IRLU, sume ce depașesc 50 de milioane de euro, se datorează prestațiilor făcute sub costuri de IRLU tocmai companiei SNTFM CFR Marfă.

Punerea în spatele companiei CFR IRLU a datoriilor CFR Marfă însemnă că tot ceea ce se spune despre diminuarea pierderilor CFR Marfă sunt numai minciuni şi se va ajunge în scurt timp la o situație similară, intrarea in insolvență înseamnă cu siguranță pentru 90% din firme primul pas spre faliment.

Mai mult de 90% din locomotivele aflate în exploatare la CFR Marfă au reviziile expirate și asta poate duce permanent la accidente feroviare grave, numai în ultimele două săptămâni CFR Marfă a fost implicată în două evenimente feroviare majore datorită lipsei reviziilor la locomotive, accidente ce au produs pierderi substanțiale atât CFR Marfă cât și CFR Călatori.

Mai menționam că o situație similară a fost creată de domnul George Buruiană şi la Servtrans Invest unde a deținut funcția de Director General, societate care a intrat în insolvență și a lăsat datorii către bugetul de stat și furnizori ce depăsesc 70 de milioane de euro.

Totodată, ne arătăm nemulțumirea cu privire la numirea fostului prefect de Hunedoara în funcția de Director General Adjunct al SNTFM CFR Marfă, domnul Cristian Marius Vladu, persoană cu un trecut pătat de fapte asimilate celor de corupție, fapte petrecute pe când acesta era în conducerea unei alte companii de stat și de unde a fost demis pentru implicarea în finanțarea ilegală a unei campanii electorale.

Sperăm că acţiunile pe care le veți întreprinde în calitatea dumneavoastră vor ajuta sistemul feroviar sa depașească colapsul în care a fost indus în ultimi ani.

Cu deosebit respect,

Mihai Andronache

Lider Sindicat CFR IRLU”.

image (1) image (3) image (4) image (5) image (6) image (7) image (8) image (9) image (10) image (11) image (12) image (13) image (14)

1 COMENTARIU

  1. Si mai tragic este faptul ca CFR IRLU S.A.
    nu va apuca sa aibe un plan de redresare privind insolventa, ci va intra direct in FALIMENT , pentru ca mai nou conducerea Filialei C.F.R. IRLU S.A. impreuna cu conducerea S.N.T.F.M. C.F.R . MARFA au pus la cale ca administratorul judiciar sa fie firma ”
    FIVE ”Fit-For-Purpose – din care face parte dl. Nacu Ciprian fiul lui
    Nacu Vanghelie fost director economic S.N.T.F.M. CFR MARFA si in prezent pe
    post de consilier, cumnat cu Dir. Ec. Stere Gogu al C.F.R. IRLU S.A. Bucuresti, impreuna
    vor incerca sa stearga toate urmele smenurilor facute în anii trecuti,
    mai exact sa muşamalizeze toate ingineriile economice .

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.