Podul de la Agigea, deschis circulației

homor-pod-agigeaPodul de la Agigea, situat pe DN 39, este redeschis circulației rutiere după 3 ani de la debutul lucrărilor de reabilitare, când CNADNR a interzis accesul camioanelor făcând promisiunea că șantierul va fi gata după un an, în vara lui 2014.

Acum, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA anunță, că redeschiderea are loc mai devreme cu trei săptămâni față de termenul estimat.

În cursul zilei de duminică, directorul general interimar al CNAIR, Cătălin Homor, a fost la Podul Agigea și a evaluat  stadiul lucrărilor, astfel că a dat ok-ul ca traficul rutier să fie deschis luni, 28 noiembrie, la ora 00.00.

CNAIR nu precizează cât au costat până al final lucrările, valoarea estimată a contractului fiind în urmă cu 3 ani de 12.673.280 euro (fără TVA), potrivit CNADNR de la acea vreme.

Lucrarea a fost executată de firma Bilfinger Berger Baugesellschaft, iar finanţarea a fost asigurată dintr-un împrumut acordat de BERD.

În 19 octombrie 2015 a fost deschis și podul nou de la Agigea, ce leagă Autostrada Soarelui de Portul Constanţa, fiind cel mai mare pod din ţară: are 360 m lungime, 17 m lăţime şi o deschidere centrală de 200 m. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Investiţia a costat 28 de milioane de euro, fiind cofinanţată 70% din fonduri structurale şi realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL.

Lucrările au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate peste jumătate de an de la data programată, din cauza contestaţiilor depuse la atribuirea contractului şi a selectării consultantului. Conform graficului de execuţie, lucrările ar fi trebuit să fie gata în august 2014, dar a trecut mai bine de un an până la deschiderea circulaţiei rutiere pentru TIR-uri şi autoturisme.

Magda SEVERIN

Foto: CNAIR

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.