Politia Autostrazilor

Chiar daca Romania nu abunda de autostrazi, pentru cei aproximativ 300 km existenti, a fost infiintata o structura separata de monitorizare si control al traficului – Politia Autostrazi. Pentru a afla mai multe detalii despre aceasta structura, am stat de vorba cu comisarul sef George Grigore, Seful Sectiei de Politie Autostrazi.

Aceasta Sectie nu este o noutate pe plan european, multe dintre tarile de pe continent avand o asemenea structura, care, in principiu, are in componenta segmentul de Politie Rutiera si cel de Criminalitate-Judiciara. Tot ce se intampla pe autostrazile din Romania este solutionat de aceasta structura: probleme de trafic, incendii, furturi, talharii etc.

Transporturile sub supraveghere permanenta

Reprezentantii Politiei Rutiere din cadrul Sectiei de Politie Autostrazi au in sarcina problemele de trafic, cele privind depasirea vitezei legale in special, precum si legalitatea transportului public rutier de marfa si persoane, acest segment reprezentand 25% din volumul de trafic de pe ambele autostrazi – A1 si A2. În acest sens, au fost specializati lucratori de la Politia Rutiera, care au urmat cursuri sustinute de specialisti din cadrul ARR (Autoritatea Rutiera Romana). Concret, la ora actuala, din 116 lucratori ai Politiei Autostrazi, 15 sunt specializati pe legalitatea transportului public de marfa si persoane si pe respectarea timpilor de odihna. Doi dintre acesti lucratori au fost chiar trimisi la specializare in strainatate. Scopul a fost ca, in permanenta, pe autostrazi, sa existe personal specializat care sa poata citi un tahograf digital si sa constate, in cazul evenimentelor rutiere in care sunt implicate vehicule de transport, daca soferul a respectat timpii de odihna. De altfel, oboseala reprezinta una dintre cauzele frecvente ale accidentelor.

„Cele mai mari probleme le genereaza carausii de materiale de constructii (in special de piatra din balastiere), acestia supraincarcand frecvent masinile, fapt care duce la deteriorarea drumului. Amenzile sunt destul de mari, pentru supraincarcare ajungand la 4.000 RON. O alta problema o reprezinta depasirea limitei de viteza si chiar am avut actiuni multiple in acest sens, cu rezultate foarte bune. Aceste campanii au fost promovate intens de mass-media si am avut supriza ca reporterii, care venisera la actiunile respective pregatiti sa suprinda o ridicare de permis de conducere ori un radar spectaculos, sa plece acasa fara a avea parte de aceste evenimente, ceea ce este imbucurator pentru noi – inseamna ca ne-am atins scopul“, a aratat comisarul sef George Grigore. În prezent, Politia Autostrazi are in plan inlocuirea actualelor aparate radar, aflate in dotare din 2001 si care inregistreaza pe casete magnetice, cu aparate de ultima generatie ce pot stoca imagini pe suport digital.

„Utilajele“ din dotare

Politia Autostrazi a fost dotata pe o perioada de timp limitata cu doua masini sportive, un Seat Leon Cupra cu un motor 2.0 TFSI de 240 CP si un Mitsubishi Lancer Evo 10 de 295 CP. „Masinile au fost date pentru testare Politiei Autostrazi. Amandoua se comporta ireprosabil in trafic, ca viteza de reactie, dar si ca prestanta. Acest lucru se observa in numarul mai scazut de cazuri de neoprire la semnalul agentului de circulatie. Este un plus important de imagine. Unul dintre cazurile celebre la care a participat una dintre aceste masini este cel al doamnei care gonea cu peste 200 km/h, avand trei copii in autovehicul… Masina noastra a pornit in urmarirea ei si a reusit sa faca fata cu brio situatiei“, a spus comisarul sef George Grigore.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentProfesorul din bord
Articolul următorImplementare DIFICILA

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.