Ponta nu se lasă: i-a transmis lui Băsescu numirea lui Silaghi la Transporturi

Premierul Victor Ponta a anunţat că a semnat propunerea de numire a lui Ovidiu Silaghi ministru al Transporturilor şi că documentul va fi transmis luni dimineaţa preşedintelui Traian Băsescu. Documentul a fost semnat de Ponta înainte de plecarea, duminică, în vizita de lucru în Spania. Şeful statului vrea însă ca prim-ministrul să asigure interimatul la Transporturi toate cele 45 de zile pentru care i-a semnat decretul, iar în acest timp să îşi asume finalizarea privatizării CFR Marfă, care a fost trasă pe linie moartă de peste o lună, când fostul ministru Fenechiu, condamnat de Înalta Curte la 5 ani de închisoare, a anunţat câştigătorul licitaţiei în 20 iunie.

Desemnarea de către PNL a lui Ovidiu Silaghi a avut loc marţi, 16 iulie, dar premierul Victor nu i-a transmis preşedintelui Traian Băsescu propunerea. Sâmbătă seara însă, după ce Băsescu i-a transmis prin Antonescu că se mai gândeşte asupra lui Silaghi şi că vrea ca Ponta să-şi ducă până la final interimatul la Transporturi, prim-ministrul a declarat, într-o intervenţie telefonică la Antena 3, că va semna propunerea liberalilor şi o va trimite la Cotroceni, afirmaţie pe care a reluat-o duminică.

Acum, Victor Ponta se află în vizită oficială în Spania şi aşteaptă un răspuns al preşedintelui Traian Băsescu. Acest răspuns s-ar putea loăsa aşteptat, iar Ponta nu va avea încotro, deoarece decretul de numire a sa ca şef interimar la Transporturi este publicat deja în Monitorul Oficial, fiind valabil 45 de zile.

Timp de aproape o lună, premierul va avea un cartof fierbinte în mână, pe care nu îl va putea pasa, deşi el l-a desemnat deja pe secretarul de stat la Transporturi, Cristian Ghibu, să gestioneze treburile ministerului.

Dacă în timpul interimatului său la Transporturi Ponta nu va semna contractul cu Grup Feroviar Român (GFR) – câştigătorul celor 51% din acţiunile CFR Marfă -, înseamnă că privatizarea a eşuat ca la Oltchim. Pe de altă parte, potrivit caietului de sarcini, GFR are termen 60 de zile de la semnarea contractului să aducă cei 202 milioane de euro licitaţi. Or, cum contractul întârzie la semnat, nici GFR nu poate fi acuzat că nu are banii. Lucrurile nu vor putea fi însă lungite la infinit. Iniţial, Fenechiu a anunţat că va semna contractul în săptămâna următoare desemnării câştigătorului licitaţiei. GFR, ar fi vrut să plătească banii în rate.

Sâmbătă seara, preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat că liberalii îşi menţin propunerea ca Ovidiu Silaghi să preia conducerea Ministerului Transporturilor. Tot atunci, Victor Ponta a acuzat că Traian Băsescu face un joc politic „extrem de periculos” şi că el, în calitate de şef al Executivului, nu are timp să se ocupe de transporturi. Dar, practic, el şi-a asumat această responsabilitate prin interimatul pe care îl deţine la şefia Ministerului Transporturilor.

Cristian Preda: Finalizarea privatizării CFR Marfă este un test pentru premier

Europarlamentarul Cristian Preda (suspendat de PDL 6 luni din partid) consideră că decizia lui Traian Băsescu privind asigurarea interimatului la Ministerul Transporturilor de către Victor Ponta până la finalizarea privatizării CFR Marfă reprezintă un “test” pentru premier.

“Zilele trecute, după demiterea lui Relu Fenechiu, premierul a asumat portofoliul de la Transporturi. Nu mai pare aşa încântat ca data trecută, fiindcă şeful statului a lăsat să se înţeleagă că aşteaptă încheierea privatizării CFR Marfă, înainte de a semna decretul de numire a unui ministru. Vestea i-a fost dată de C. Antonescu, cel care spunea că nu mai calcă pe la Cotroceni, dar care a fost totuşi acolo, ieri, chemat de T. Băsescu. ‘E un joc periculos’, a spus premierul. Da, fiindcă e un test. Dacă Ponta încheie cu bine şi acest interimat, se va putea spune că un ministru în funcţie nu e bun de nimic, fiind nevoie ca premierul să-i ţină locul pentru ca dosare importante să fie închise. Dacă pică examenul, dr. Ponta va arăta că nu e la nivelul impus de pactul de coabitare. Acesta a fost înţeles până acum ca un pact de neagresiune, dar preşedintele vrea să-l redefinească, pentru a fi înţeles ca un pact de colaborare în interes public”, a scris europarlamentarul duminică, pe blogul său personal.

Delegaţia FMI, la Ministerul Transporturilor. Fenechiu, prezent

Luni, delegaţia FMI se află la Ministerul Transporturilor pentru a evalua privatizarea CFR Marfă.

La discuţii a venit şi fostul ministru Relu Fenechiu.

În funcţie de evaluările pe care membrii misiunii FMI, UE şi BM le vor face asupra angajamentelor Guvernului Ponta, va putea fi încheiat un nou acord de împrumut pentru România.

Magda  SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.