PRACTICOM – Cea mai importantă flotă Isuzu pentru distribuţie

O cifră de afaceri de 5 milioane de euro, 100.000 de livrări, un parc de 120 de vehicule şi 230 de angajaţi. Sunt câteva dintre obiectivele pe care managementul Practicom le-a fixat pentru 2014. Iar primele luni din 2014 confirmă evoluţia propusă.

 

Practicom va încheia luna aprilie, potrivit directorului Ionel Cipere, cu un parc de 100 de vehicule comerciale şi 200 de angajaţi, compania ajungând să opereze cea mai importantă flotă de distribuţie Isuzu. „Ţinând cont de programul de investiţii, probabil vom deveni din acest an flota numărul 1 Isuzu pe România, dacă nu suntem deja. Avem, în prezent, peste 20 de unităţi Isuzu în flotă şi am ales să continuăm dezvoltarea parcului de distribuţie cu această marcă, ţinând cont de colaborarea foarte bună pe care o avem cu compania furnizoare. Exploatăm autovehicule Isuzu de doi ani, iar rezultatele sunt pozitive. Este o marcă în care am investit încredere, iar încrederea ne-a fost răsplătită“, a menţionat Ionel Cipere, precizând că în flota Practicom se mai regăsesc mărci precum Dacia şi Ford pentru distribuţie şi Mercedes pe segmentul greu, de 40 tone.

Certificare privind calitatea prin Dekra

Iar pentru îmbunătăţirea indicatorilor privind utilizarea parcului, Practicom va finaliza în toamna acestui an investiţia într-un atelier de service în zona Călăraşi. „Nu vom lucra pentru terţi. Vom utiliza service-ul doar pentru a obţine timpi foarte rapizi de reacţie pe segmentul de întreţinere a parcului, astfel încât clientul nostru să nu se confrunte sub nicio formă cu neplăceri cauzate de eventuale defecţiuni ale maşinilor. Ne dorim KPI buni la client pe partea de transport şi urmărim în mod constant să aplicăm măsuri care să genereze creşterea satisfacţiei clientului“.

Tot în vederea creşterii performanţelor companiei, Practicom va investi în 2014 în training, precum şi în implementarea unui ERP cu accente pe TMS şi a sistemelor de calitate ISO 9001, ISO 14001 şi ISO 28000. „Am apelat pentru certificare la compania germană Dekra, ţinând cont de faptul că sunt cei mai buni în acest domeniu pe segmentele de transport şi depozitare“, a mai arătat Ionel Cipere.

Rezultate pozitive la Cluj

În paralel, pe parte de depozitare, Practicom a preluat la sfârşitul anului trecut un depozit 1.500 mp la Cluj, care operează circa 30.000 de sortimente. Potrivit directorului companiei, indicatorii de performanţă arată foarte bine, în condiţiile în care clienţii Practicom au înregistrat creşteri în ultimii 3 ani. „Avem pachete dedicate de servicii pentru fiecare dintre clienţii noştri, iar flexibilitatea şi calitatea pe care încercăm să le îmbunătăţim în mod continuu sunt extrem de importante pentru a menţine pe termen lung parteneriatele cu clienţii“. În opinia lui Ionel Cipere, angajaţii companiei joacă un rol foarte important în acest sens, motivarea personalului fiind foarte atent urmărită de către management. „Dorim ca firma să fie vorbită de bine, iar angajaţii noştri să fie mândri că lucrează pentru Practicom. La Cluj am avut, de exemplu, anul trecut o perioadă de dezvoltare triplă în ultimele două luni ale anului, ca urmare a deschiderii depozitului şi a noilor proiecte de distribuţie. Practic, personalul s-a triplat. Iniţial am avut probleme cu angajarea. Veneau oameni de la firme unde erau plătiţi la negru, pe caiet şi ne etichetau ca ţepari când aflau că suntem de la Bucureşti, spunând că nu le vom da banii. După câteva luni, am ajuns însă să avem liste de aşteptare cu un număr dublu de persoane faţă de personalul actual, pentru că oamenii au auzit că suntem o firmă serioasă. Au auzit că se dau salariile la timp, pe card, iar angajaţii beneficiază de asigurări medicale la Medlife, asigurări pentru care cheltuim 25.000 de euro pe an. În plus, folosim echipamente noi, am făcut vestiare şi duşuri pentru şoferi şi pentru manipulanţi“, a explicat directorul Practicom.

Sucursală în Germania

Creşteri sunt înregistrate şi pe partea de forwarding, unde Practicom a reuşit să formeze o flotă subcontractată, pe care compania se poate baza. „Cred că pe acest segment de activitate un element sensibil îl reprezintă plăţile către furnizori, în speţă către transportatori. Stăm foarte bine în ceea ce priveşte plata către cărăuşi, iar eu observ acest lucru şi prin faptul că din ce în ce mai multe firme de transport îşi anunţă disponibilităţile de încărcare. Practic, ajungem în situaţia paradoxală, dar convenabilă, în care dacă îţi respecţi cuvântul, adică plata la termen, munca de a identifica vehiculul optim devine mai uşoară, pentru că eşti permanent informat de către partenerii tăi. Termenul de plată pe care îl practicăm în relaţie cu transportatorii este 30 de zile, dar în cazul în care clientul nostru plăteşte mai repede efectuăm plata în avans şi pentru cărăuş. Considerăm foarte important acest aspect, pentru că nu ne dorim o dezvoltare de dragul cifrelor, ci o dezvoltare sănătoasă pe termen mediu şi lung. Avem avantajul că firma nu trăieşte din activitatea de forwarding, ceea ce reprezintă o foarte bună premisă“, a arătat Ionel Cipere, adăugând că în acelaşi context, de dezvoltare, compania a deschis, în februarie, o sucursală în Germania, la Mainz. „Ne-am propus ca în circa 3 ani să intrăm pe piaţa germană cu autovehicule pentru transport domestic şi intracomunitar. Suntem membri ai Camerei de Comerţ Româno-Gemane, ceea ce ne-a ajutat în momentul în care ne-am dorit să deschidem sucursala din Germania. Interesant este că pentru a deschide sucursala din Germania nu am avut nevoie decât de 11 minute. Asociatul nostru, Sorin Cervis, a pregătit actele, le-a depus în cadrul Primăriei, iar faptul că urma să semnăm contractul pentru închirierea birourilor într-o săptămână nu a reprezentat o problemă. Reprezentantul primăriei şi-a notat adresa, ne-a înmânat documentul care atesta deschiderea sucursalei, ne-a urat succes şi ne-a spus că ne aşteaptă să ne plătim impozitele. Nu este ca în România, ţara certificatelor şi a avizelor, dar este foarte clar că trebuie să respecţi legea. Am declarat doar care ne este obiectul principal de activitate. Parcă te simţi altfel. Te poţi concentra asupra afacerii. Avem mare încredere în dezvoltarea pe această piaţă“, a concluzionat directorul Practicom.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.