PRACTICOM Nu conteaza doar pretul!

sorin-servis_practicomNu intotdeauna! Iar experienta Practicom demonstreaza acest lucru, reusind sa se impuna ca o multinationala de origine romaneasca, avand operatiuni atat in Estul, cat si in Vestul Europei.

Dezvoltarea cu succes a unui sistem de distributie in Ungaria si demararea de operatiuni pentru un client olandez prin intermediul filialei Practicom din Germania sunt elemente care au avut deja un impact pozitiv important in cifra de afaceri a companiei in acest an, potrivit directorului Practicom, Sorin Cervis. Rezultatele financiare inregistrate in primul trimestru al acestui an confirma posibilitatea unei depasiri substantiale a cifrei de afaceri de 6,5 milioane euro estimata pentru 2015. „Ne asteptam sa depasim in acest an suma de 7 milioane de euro, iar activitatea de distributie pe care o realizam pentru firma din Ungaria va genera o crestere procentuala importanta“, a afirmat Sorin Cervis, mentionand ca parcul de vehicule Practicom a ajuns, in prezent, la 171 de unitati. Compania a demarat activitatea de distributie pe teritoriul maghiar la sfarsitul lunii octombrie 2014, fiind, de asemenea, realizate in cadrul depozitului operat in ERD, la sud de Budapesta, activitati de cross-docking, sortare si impachetare a produselor, care sunt livrate imediat catre filialele si distribuitorii clientului din Ungaria. „In paralel, am participat la o licitatie pentru a prelua si transportul international zilnic din Polonia privind aprovizionarea depozitului clientului. In urma licitatiei, am ajuns la balotaj cu o firma poloneza si, cu toate ca am avut un pret mai mare decat competitorii, am castigat contractul prin seriozitate si prin micsorarea timpului de livrare din Sudul Poloniei in ERD (7 ore – 7 ore si jumatate). La inceput, partenerii nostri au fost reticenti, s-au facut simulari, iar cursa a fost efectuata de catre firma poloneza si apoi de catre noi, pentru ca ulterior sa fim informati ca am fost acceptati ca parteneri. In Ungaria este foarte important lead time-ul, deoarece camioanele pleaca de la sediul din Polonia in intervalul orar 18:30-19:00, in 7 ore si jumatate trebuie sa fie la filiala din Ungaria si in 4 ore si jumatate cel tarziu la distribuitori, in toata Ungaria. Sistemul de comunicare a cantarit, de asemenea, mult, in conditiile in care clientii Practicom pot consulta in timp real online statusul marfurilor pe baza unui username si a unei parole, in timp ce firma poloneza nu punea GPS la dispozitia clientului, iar reactiile pe mail sau prin telefon erau foarte lente“, a explicat Sorin Cervis, subliniind ca feed-back-ul primit din Ungaria este unul bun. „Clientul este foarte multumit si afirma ca nu a avut pana acum un furnizor care sa ofere servicii cu o calitate similara.“

Fara intarzieri

In conditiile in care, in luna martie a acestui an, s-au realizat 525 de livrari in acest sistem, a existat o singura intarziere, de 8 minute, in conditiile in care marja acceptata este de 15 minute. „In cadrul depozitului de la ERD, am realizat inclusiv un record, de 14 minute, privind descarcarea unui camion de 20 t. Iar aceasta si datorita organizarii. Prin intermediul sistemului GPS, personalul din depozit este anuntat exact cand soseste camionul, fiind avertizat, in ultima ora inainte de a ajunge, din 15 in 15 minute in privinta timpului ramas. Astfel, cand camionul a sosit, fiecare om este deja la postul lui. Acum, avem un camion pe noapte si urmeaza sa introducem si un al doilea. Pentru aceste curse, folosim flota Practicom din Romania si mergem cu echipaj de 2 soferi pe camion. Chiar daca in prezent rotim camioanele, in curand vom avea flota dedicata pentru Ungaria“, a mai aratat directorul Practicom. El a precizat ca in urmatoarea perioada se va intra intr-o cadenta medie de 6 incarcari pe zi din Polonia, dintre care doua vizeaza Ungaria si patru Romania. „Chiar daca nu excludem ideea deservirii si altor clienti in Ungaria, deocamdata nu cautam“, a spus Sorin Cervis. Pe teritoriul Ungariei, opereaza 23 de masini din flota Practicom, iar managementul companiei estimeaza ca, pana la sfarsitul anului, parcul alocat va creste la peste 40 de unitati.

Linie noua de business

Finalul lunii martie a reprezentat pentru Practicom demararea unei noi linii de business prin intermediul filialei din Germania. „Este vorba despre un contract incheiat cu o firma din Olanda, care are propriile feriboturi si cateva mii de semiremorci pe care le tracteaza. Am inceput cu doua capete tractor si speram sa ajungem la 10 pana la sfarsitul anului. Soferii lucreaza cu dispeceri din Romania. Intentionam sa dezvoltam foarte mult aceasta activitate pana in 2018“, a afirmat Sorin Cervis. El a adaugat ca majorari ale activitatii sunt preconizate in acest an si pentru Romania, fara sa fie insa la fel de spectaculoase precum cele din afara granitelor. „Trebuie sa asiguram un nivel maxim al calitatii serviciilor. Ne-am impus KPI interni si incercam sa fim intotdeauna peste acestia. Foarte rar scadem sub, iar cand se intampla acest lucru, actionam imediat“, a concluzionat directorul Practicom.

Sorin Cervis, director Practicom: „Preconizam ca vom ajunge la un numar de 370 de angajati la sfarsitul acestui an, chiar daca am avut, initial, in vedere o cifra de 340.“

„Am inchis anul 2013 cu un profit net de 51.000 lei, iar anul 2014 cu un profit net de 906.000 lei, in conditiile in care investim mult in masini. Totul este, insa, planificat si suntem foarte cumpatati. Rata profitului se ridica la 3,5%.“

„Am planificat pentru finalul lui 2015 o flota de 185 unitati, cifra pe care o vom depasi cu siguranta“.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.