Premieră mondială: Mercedes-Benz Aerodynamics Truck şi Trailer economisesc combustibil şi reduc emisiile

Aerodynamics Truck şi Trailer de la Daimler reduc drastic consumul de combustibil şi sporesc coeficientul aerodinamic. Umplerea rezervorului unui vehicul de cursă lungă costă acum între 1.000 şi 2.000 de euro. Rezultatele oferite de Aerodynamics Trailer arată o scădere anuală a consumului cu aproximativ 2.000 de litri pe vehicul, ceea ce înseamnă 3.000 de euro. În acelaşi timp, emisiile anuale sunt reduse cu mai mult de 5 tone de CO2. Mercedes-Benz Aerodynamics Truck prezintă, de asemenea, cifre impresionante de eficientizare a combustibilului.

Salonul Internaţional Motor Show 2012 pentru vehicule comerciale va include premierele mondiale ale celor două noi modele – Truck şi Trailer.

Aerodynamics Trailer, proiectat şi dezvoltat de Mercedes-Benz, creşte coeficientul aerodinamic al vehiculului cu aproximativ 18%. Testele efectuate confirmă faptul că economia de combustibil de 4,5% este obţinută la transportul pe distanţe lungi, cu un vehicul de 40 de tone articulat ce încorporează Aerodynamics Trailer.

La un kilometraj anual obişnuit pentru un vehicul de cursă lungă – 150.000 km, acest lucru înseamnă o reducere a consumului de combustibil cu aproximativ 2.000 de litri, în timp ce emisiile de CO2 sunt reduse cu mai mult de 5 tone anual.

Extrapolând, adunând kilometrajele tuturor camioanelor care plătesc taxe pe autostrăzile germane, obţinem economii de 300 de milioane de litri de motorină anual – care corespund încărcăturii unui petrolier. Astfel, se obţine o reducere a emisiilor de CO2 de 800.000 de tone.

Noul Actros StreamSpace rămâne neschimbat

Capul tractor Actros – în cazul actual noul Mercedes-Benz Actros cu cabină StreamSpace – rămâne neschimbat. Noul Actros este deja optimizat aerodinamic. Modificările suplimentare sunt deflectorul de aer de pe cabină, deflectoarele laterale şi panouri laterale. Acest pachet este disponibil din fabrică.

Aerodynamics Trailer răspunde tuturor cerinţelor fără compromisuri

Fără a avea un design futurist, Mercedes-Benz Aerodynamics Trailer este proiectat pentru a satisface toate cerinţele practice. Lungimea standard pentru caroserie este de 13.6 m, potrivită şi pentru transportul refrigerat de mărfuri. Aerodynamics Trailer răspunde tuturor cerinţelor obişnuite de transport de zi cu zi, de la unghiurile potrivite de apropiere a podelei şi până la operarea simplă a spaţiului din spate. Noile dimensiuni aerodinamice lasă spaţiul pentru depozitare neschimbat.

Cei doi parteneri, Daimler Trucks şi specialistul în remorci Schmitz Cargobull, au acordat o atenţie specială elementelor practice, producând echipamentele în colaborare.

Aerodynamics Trailer nu este legat în mod specific de marca

Mercedes-Benz: toţi producătorii sunt invitaţi să elaboreze semi-remorci economice şi ecologice, având ca punct de pornire Aerodynamics Trailer.

Eficienţă maximă: Actros şi Aerodynamics Trailer

Istoricul iniţiativei Aerodynamics Truck şi Trailer este următorul: o dată cu noile Actros, Mercedes-Benz a lansat cel mai eficient camion de sarcină grea. Acest lucru a fost demonstrat de Record Run, parcurgând peste 10.000 de kilometri pe autostrăzile din Europa.

Noul Actros 1845 Euro VI a consumat doar 25,9 litri de carburant la 100 km. Calităţile impresionante ale camionului au fost confirmate şi de către clienţi şi de testele realizate de presă. Pe baza acestor performanţe, pe termen scurt nu se prevăd soluţii ce oferă economii mai mari decât cele realizate de noul Actros.

Aerodynamics Trailer demonstrează faptul că interacţiunea perfectă dintre cabină şi remorcă este esenţială pentru obţinerea eficienţei maxime. În urma Recod Run, consumul de combustibil de mai puţin de 25 litri la 100 km pentru un vehicul de 40 de tone este o soluţie realistă, combinând Mercedes-Benz Actros şi Aerodynamics Trailer. Doar cu câţiva ani în urmă, experţii ar fi respins astfel de cifre, considerând că sunt utopice.

Nu o maşină de salon, ci un vehicul realist

Numeroase măsuri individuale ale remorcii arată că rezistenţa aerodinamică a vehiculului per ansamblu este sporită. Un deflector de aer pe peretele remorcii reduce distanţa faţă de cabină. Panourile laterale direcţionează aerul în direcţia difuzorului distinct din spate, care se potriveşte cu lambriurile din caroserie. Panourile de la lămpile din spate şi pentru trenul de sub caroserie arată reglajul aerodinamic fin.

Un spate perfect: terminaţie ascuţită, ca de barcă

O caracteristică esenţială a aerodinamicii este terminaţia de „barcă”, o alungire în partea din spate cu o lungime maximă de 400 mm.

Elementele terminaţiei sunt prinse în balamale, permiţând accesul obişnuit la compartimentul destinat încărcăturii.

Aceste elemente din partea din spate sunt realizate din aluminiu. Panourile laterale au o formă curbată elegantă.

Noile reglementări UE priving lungimea vor permite dimensiuni mai mari

Terminaţia de „barcă” face camionul mai lung, însă îi conferă şi o aerodinamicitate de importanţă crucială. Apelurile făcute autorităţilor nu au rămas neauzite: în luna mai, Comisia Europeană a recomandat extinderea lungimii cu până la 500 mm în spate, pentru a spori aerodinamicitatea. Astfel, noile reglementări vor fi adoptate în legislaţia UE până în primăvară, cel mai probabil.

Aerodynamics Truck reduce consumul de combustibil cu 3%

Prototipul Mercedes-Benz Aerodynamics Truck demonstrează că un camion aerodinamic optimizat este o soluţie economică şi ecologică. Aerodynamics Truck îmbunătăţeşte performanţa aerodinamică cu aproximativ 12%, faţă de vehiculele convenţionale.

Acest lucru înseamnă economii de combustibil de aproximativ 3% pe drum. La un kilometraj anual de 50.000 de kilometri, se adaugă economii de aproximativ 350 de litri pe an, reducând costurile operatorului cu 500 de euro şi emisiile cu aproximativ o tonă de CO2. Testele efectuate au confirmat cifrele preconizate.

Aerodynamics Truck are la bază Actros ClassicSpace

Mercedes-Benz Aerodynamics Truck are la bază cabina Actros ClassicSpace, cu un şasiu cu două axe, cu o greutate maximă autorizată a autovehiculului de 18 t și 2.3 m lăţime. De asemenea, pentru Aerodynamics Truck, cabina oferă o bună aerodinamicitate ca dotare standard.

Modelul nu necesită un deflector de aer pe perete, ci doar un spoiler montat pe tavanul cabinei. Spre deosebire de multe cabine necorespunzătoare ca formă, Aerodynamics Truck are o rază de 80 mm pe margini şi 200 mm pe perete. Astfel, fluxul de aer cuprinde conturul vehiculului pentru mai multă eficienţă.

Lambriurile lateral și difuzorul din spate amintesc de Aerodynamics Trailer. Caroseria de la Aerodynamics Truck este prevăzută pe toată suprafaţă. Caracteristica sa remarcabilă este, din nou, terminaţia de „barcă”. Elementele cu arcuri pot fi pliate pe laturi, iar în spatele clapetelor hayonul oferă acces la zona de marfă.

Măsurători suplimentare şi test drive cu clienţii

În această toamnă, vor fi realizate măsurători şi teste suplimentare în privinţa consumului de combustibil al Aerodynamics Trailer şi Aerodynamics Truck. În etapa următoare, clienţii selectaţi vor testa Mercedes-Benz Actros şi Aerodynamics Trailer în operaţiunile de zi cu zi de transport.

În cazul mai multor cereri, cele două modele Aerodynamics Trailer şi Aerodynamics Truck pot intra pe linia de producţie. Este posibil ca Aerodynamics Truck să fie optimizat cu o remorcă pe măsură, pentru a realiza combinaţia Aerodynamics Truck/Trailer.

Mai multe informaţii despre Mercedes-Benz, disponibile online la: www.media.mercedes-benz.ro şi www.mercedes-benz.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.