Procesul de recuperare

Cu toții știm ce înseamnă accidentele – un cunoscut, sau, poate, un prieten, sau, Doamne ferește, o rudă… sau poate chiar propria persoană… Experiența este cumplită.

Radu Borcescu, redactor-șef Ziua Cargo

Când îți rupi o mână, sau îți sucești un picior, durerea și reducerea capacităților fizice te însoțesc în mod neplăcut și vor dispărea cel mai probabil o dată cu bandajele sau ghipsul. Însă, când lovitura este la cap… Se întâmplă ca lucruri simple să nu îți mai iasă, nu mai găsești cuvintele potrivite în multe situații, îți pierzi concentrarea… Urmează o perioadă foarte frustrantă, în care încerci să reînveți lucruri care funcționau, aparent, automat, în trecut – ai intrat în procesul de recuperare!

Lucrurile se schimbă rapid pe piață și ceea ce reprezenta principalul avantaj competitiv al firmelor de transport românești – costurile reduse cu forța de muncă – nu mai funcționează. Dar asta nu este singura problemă – tehnologia avansează în ritmuri amețitoare și riscă să te lase în urmă, de la an la an, piața muncii nu mai răspunde aproape deloc la stimulii tradiționali, clienții vin cu solicitări tot mai ciudate… Și da, să nu uităm și de legislația europeană!

Greu să calibrezi un model de business stabil.

La ora actuală, unul din șapte români lucrează în străinătate, iar, în zona transporturilor, raportul este mult mai defavorabil. Pot, oare, firmele românești să convingă o parte dintre românii care lucrează afară? Veniturile au crescut, în țara noastră, însă organizarea lasă de dorit. Mulți dintre cei care au lucrat în străinătate reclamă acest aspect.

Pe de altă parte, aproape un sfert din populația României trăiește sub pragul de sărăcie. Acesta este un segment care are nevoie de ajutor, iar transporturile, construcțiile și logistica pot utiliza forță de muncă provenită din această zonă. Însă, de multe ori nu este vorba doar de stabilirea unor proceduri simple – aspect standard în cazul forței de muncă necalificate. Devine tot mai clar că integrarea nu se poate face fără un efort educațional bine structurat. Iar aspectele legate de etică și moralitate nu pot fi ocolite. În caz contrar, creșterea salariilor se va traduce în mai mult alcool băut, iar integritatea mărfurilor va fi în totalitate meritul camerelor și lacătelor.

Dar ce spuneți de clienți? Chiar nu mai vor să cumpere ce le oferi! Doar ce își doresc ei – când, cum, unde – au solicitări precise și vor calitate. Ce o mai fi însemnând și asta?

Poate tehnologia să fie de ajutor? Sigur, însă cine are timp să cerceteze toate produsele existente pe piață și fără o recomandare de încredere? Am auzit de firme care s-au încurcat foarte rău în timp ce implementau diferite soluții IT… Iar camioanele… cum or reuși unii să scoată consumuri atât de mici? Nu au și ei aceeași șoferi?

Evident ceva nu este în regulă! Poate ar trebui să așteptăm revenirea vremurilor „normale”.

Ce s-a întâmplat cu liniștitorul „este loc pe piață pentru toată lumea”? Este, în continuare, valabil, însă cu o mențiune – trebuie să rămâi în pas cu realitatea. Adică să nu devii dinozaur.

Vă propunem să vă opriți puțin din agitația cotidiană, să aruncați un ochi critic asupra propriei activități și, dacă vi se pare că există ceva care poate fi „acuzat” ca nefiind modern… ei bine, atunci răsfoiți acest Ghid.

Ajuns la cea de-a patra ediție, Ghidul pentru managerul de transport și logistică este, mai degrabă, o completare a edițiilor precedente. Alături de consultanții, specialiștii și furnizorii care au contribuit la realizarea acestei lucrări, nu avem pretenția că deținem soluția perfectă.

Însă Ghidul ar putea fi o sursă de inspirație pe parcursul anului 2020, în încercarea de a întări cele cinci direcții în care mediul de afaceri românesc suferă – EMOTI. Echipă, marketing, organizare, tehnologie și, poate cel mai important, încredere.

În unele cazuri, după o vreme, persoana accidentată descoperă, cu satisfacție, că își poate relua integral activitatea. A fost o perioadă grea, dar, acum, totul este bine, iar lucrurile învățate în perioada de recuperare îi vor folosi tot restul vieții.

Lovite din atâtea părți, firmele românești trebuie să intre, la rândul lor, într-o perioadă de recuperare.

Să sperăm într-o recuperare completă.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Împreună mișcăm lucrurile!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.