Profesionistii taie costurile inteligent

Strategie. Externalizare. Metode de reducere a costurilor. Eficienta… Sau, altfel spus, o noua editie marca ARILOG a Conferintei Internationale de Logistica si Supply Chain.

În conditii de recesiune, companiile nu mai concureaza doar prin prisma produselor sau serviciilor inovative, ci prin supply chain-ul competitiv, prin agilitatea de a avea stocurile optime si livrari „just in time“. Evenimentul ARILOG a pus accent, in acest context, pe solutii concrete. Cele mai bune metode de previzionare, ameliorarea planificarii vanzarilor si operatiunilor pentru a evita lipsa stocurilor si asigurarea unui nivel ridicat de customer service au reprezentat, de asemenea, puncte importante.

Statistici in context nefavorabil

Transporturile se afla pe locul 4 in topul ramurilor afectate de falimente, realizat de Coface la jumatatea anului, dupa comertul cu amanuntul, comertul cu ridicata, distributie si constructii. Monica Monoiu de la InCharge Management Consulting a subliniat ca principalele probleme cu care se confrunta agentii economici tin de cresterea constanta a intarzierilor la plata furnizorilor (90-120 zile), prelungirea blocajului financiar si de intrarea in insolventa a unui numar tot mai mare de companii. Acestora li se adauga efectul „domino“ pe lantul de furnizare, incapacitatea de plata din cauza creantelor neincasate si cererile de insolventa depuse de companii de dimensiuni reduse, dependente de relatia cu un singur client. Pe de alta parte, situatia se anunta dificila si in 2010, inclusiv la nivel fiscal. „Majorarea cu 14,25% a cursului de schimb de la 3,7364 la 4,2688 lei/euro va duce la un nivel crescut al accizelor la motorina“, a aratat Valentin Durigu de la PricewaterhouseCoopers, adaugand ca, de la 1 aprilie 2010, accizele vor fi garantate de catre transportator, iar garantul devine platitor.

Tot din 2010, intervin reguli noi privind TVA aplicata la servicii externe. Astfel, taxa pe valoarea adaugata se va datora acolo unde este stabilit beneficiarul serviciilor.

Comunicarea face diferenta

ARILOG a pus accent anul acesta pe favorizarea conexiunilor personale prin intermediul a mai bine de 180 de participanti. Tot din 2009, a fost demarata seria vizitelor in locatiile logistice. Primul pe lista a fost depozitul automatizat din Ploiesti al Coca Cola Hellenic.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.