UPDATE! Protest la uşa lui Şova împotriva cedării Portului Constanţa lui Mazăre

Noul ministru al Transporturilor, Dan Şova, dă piept cu primul protest din cariera sa: circa 600 de membri ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare Constanţa au demonstrat astăzi, în faţa sediului MT, împotriva transferării Portului Constanţa la Consiliul local, cerându-i lui demisia iar preşedintelui Traian Băsescu – să convoace CSAT pe această problemă de securitate naţională. După ce au scandat şi huiduit câteva ore, manifestanţii au lăsat în faţa sediului MT vaporaşe din hârtie pentru a arăta mai bine soarta pe care o vor avea navele româneşti. Ministrul Transporturilor a transmis, printr-un comunicat, că îi invită pe reprezentanţii BNS la discuţii la ora 16.30.

UPDATE: Într-un comunicat remis redacţiei după întâlnirea dintre Şova şi reprezentanții BNS, MT ne-a transmis la redacţie un comunicat într-un pur limbaj de lemn:

“La discuții s-au identificat principii comune care să stea la baza unei construcții viabile pentru Portul Constanța și care să fie agreate de către toate părțile implicate: minister, administrația portuară, sindicate, patronate și administrația publică locală. Ministrul transporturilor Dan-Coman Șova a răspuns tuturor sesizărilor sindicaliștilor hotărând de comun acord organizarea unei întâlniri la care vor participa și reprezentanții patronatului”.

Sindicaliştii portuari se opun şi listării la bursă a autorităţii portuare – Compania Naţională “Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa, ameninţând cu oprirea activităţii în port.

Sindicaliştii au fost aduşi cu mai multe autocare, fiind pregătiţi cu tot „arsenalul”: fluiere, trompete şi vuvuzele, două butoaie, precum şi pancarte cu mesaje precum: “Privatuizarea autorităţii portuare – marele proiect al marilor proiecte”, “Portul Constanţa nu este un car alegoric”, “Portul Constanţa nu este club de noapte” şi “Portul Constanţa nu este harem” – făcând referire evidentă la primarul Radu Mazăre.

Preşedintele federaţiei, Mihai Burlacu, cere inclusiv intervenţia CSAT, insistând că Portul Constanţa este un punct strategic pentru România, iar alte porturi din Marea Neagră, precum Odesa, Burgas şi Varna, ar putea să devină mai interesante pentru operatorii economici care acum lucrează cu Portul Constanţa.

Ca ultim argument, el a atras atenţia asupra a ceea ce se întâmplă în Crimeea.

La protest a venit şi preşedintele Blocului Naţional Sindical (BNS), Dumitru Costin, care a spus că Portul Constanţa este o poartă de intrare în UE  şi că activitatea de acolo contribuie cu 8 – 10% la PIB.

Cu totul întâmplător, astăzi a fost ridicat cu mascaţii de la domiciliu şi dus la audieri la DNA Bucureşti baronul PSD de Constanţa, Nicuşor Constantinescu. Evident, pe teme de contracte rutiere, deocamdată.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.