Protestele continuă în Portul Constanța

Sute de angajați din Portul Constanța protestează și astăzi în fața sediului Administrației Porturilor Maritime, cerând ca Ministerul Transporturilor să rămână acționar majoritar în port şi să nu-i cedeze Consiliului Local Constanţa încă 13% din acţiuni, pe lângă cele 20% pe care le deţine din 2008, din timpul Guvernului Tăriceanu. La manifestație s-au strâns peste 300 de salariați, care au venit cu vuvuzele, butoaie și pancarte pe care scrie “Portul Constanţa nu nu e poftă de baron”, “Portul Constanţa nu e club de noapte”, “Şova, nu uita, suntem împotriva ta”, “Guvernul Ponta, campionul naţional al dezamăgirii”.

Protestul de astăzi este programat să ţină două ore, până la ora 9.00, la fel ca ieri, urmând să fie reluat miercuri dimineaţă şi să continue până când ministrul Dan Şova şi premierul Victor Ponta vor renunţa să-i dea primarului Radu Mazăre exact câte acţiuni va avea Ministerul Transporturilor după tranzacţie: 33%.

Şova a anunţat acum câteva zile, la Tulcea, că a cerut un punct de vedere Comisiei Europene şi că aşteaptă o lună răspunsul, dar salariaţii portului se tem că actul normativ va fi aprobat de Guvern între timp, după ce premierul a declarat la 1 mai că demersurile ministrului sunt în toi.

O delegație a Federației Naționale a Sindicatelor Portuare s-a întâlnit, ieri, cu primarul Radu Mazăre, însă discuţiile au degenerat în acuze reciproce. În timp ce primarul le-a spus sindicaliștilor că îi apără pe oamenii de afaceri din port, aceştia l-au admonestat că i-a forţat pe cei care au semnat pentru transferul de acţiuni.

Edilul le-a prezentat protestatarilor mai multe dosare în care se aflau 45.000 de semnături de la constănțeni care ar fi de acord cu transferul către CL a altor 13% din acțiunile portului.

Promisiune USL care nu mai este

Radu Mazăre a mai spus că trecerea portului la comunitatea locală a fost una dintre promisiunile USL în campania din 2012 și că intenționează să o respecte (chiar dacă USL nu mai există – n.r.).

El a reluat apoi “poezia”: nu este în regulă ce s-a întâmplat până acum în port, pentru că anumiți investitori au fost avantajați de un nivel redus al chiriilor stabilit prin Ordonanță de urgență și prin contracte de concesiune pe 50 de ani, în timp ce, în prezent, cei care doresc să investească pot încheia contracte doar pe 10 ani, cu posibilitatea de prelungire pentru încă 10 ani.

Cu alte cuvinte, Mazăre ar deveni salvatorul portului, deoarece Şova, ca ministru al Transporturilor, nu reuşeşte să facă ordine ca acţionar majoritar. 

Ministerul Transporturilor deţine, în prezent, 60% din acţiunile Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, în timp ce Fondul Proprietatea şi Consiliul Local Constanţa au câte 20%.

Ponta, Şova şi Mazăre propun ca structura acţionariatului APM să fie următoarea: 33% Consiliul Local Constanţa, 33% Ministerul Transporturilor, 20% Fondul Proprietatea şi 14% din acţiuni să fie listate pe Bursă.

Magda SEVERIN

Sursă foto: PUTEREA

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.