PwC Romania: Publicitatea online şi plăţile pentru accesul la internet, cele mai dinamice segmente ale pieţei media şi divertismentului până în 2018

Publicitatea online şi plăţile pentru accesul la internet vor fi cele mai dinamice segmente ale pieţei media şi divertismentului din România până în 2018, potrivit ediţiei de anul acesta a studiului PwC Entertainment and Media Outlook. Publicitatea online  va înregistra o creştere medie anuală (CAGR) de 14,6%, ajungând la 141 milioane USD până în 2018, în vreme ce plăţile pentru accesul la internet vor creşte cu 9,9% CAGR, de la 841 milioane USD în 2014, la 1,18 miliarde USD în 2018.

Astfel, accesul la internet şi publicitatea online vor reprezenta în 2018 mai mult de 40% din piaţa media şi divertismentului din România, urmate la mare distanţă de abonamentele TV (612 milioane USD în 2018).

Per total, piaţa românească de media şi divertisment va înregistra o rată medie de creştere anuală de 5,2%, ajungând la 3,1 miliarde USD până în 2018. Cu toate acestea, creşterea generală a pieţei ascunde unele evoluţii foarte inegale între diferitele segmente de piaţă, cel al editării de reviste scăzând de la 95 de milioane USD în 2009, la doar 25 de milioane USD în 2018 (-12,5% CAGR), iar cel al achiziţiilor de muzică şi publicitatea outdoor scăzând cu -9,7% şi respectiv -1,7% CAGR.

În Europa Centrală şi de Est, Rusia şi Turcia vor rămâne pieţele cu cea mai rapidă creştere (9,5% şi respectiv 8,7% CAGR), pe când Republica Cehă, Polonia şi Ungaria vor înregistra rate mai scăzute de creştere decât piaţa românească.

„Trebuie remarcat că scenariul de creştere al pieţei media şi divertismentului din Europa Centrală şi de Est a fost ajustat în jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează scăderii prognozei privind creşterea economică a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia şi Rusia”, a declarat Florin Deaconescu, Partener, Lider al echipei de servicii de audit pentru industria Telecom, Media şi Divertismentului, PwC România.

Chiar dacă piaţa românească de media şi divertisment va creşte într-un ritm constant în următorii 5 ani, aceasta va rămâne cea mai mică din regiune ca valoare absolută, cu 3,1 miliarde USD, comparativ cu Rusia (42 de miliarde USD), Turcia (17,5 miliarde USD), Polonia (12,6 miliarde USD), Republica Cehă (6,5 miliarde USD) şi Ungaria (3,2 miliarde USD).

La nivel global, cheltuielile totale de media şi divertisment pentru segmentul digital (excluzând cheltuielile cu accesul la Internet) sunt prognozate să crească cu o rată medie anuală de 12,2% (CAGR) între 2013 şi 2018, şi vor reprezenta 65% din creşterea generală a industriei media şi divertismentului – aproape 2 din fiecare 3 dolari. (M.B.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.