RATB: Numai jumătate din parcul auto este pus în circulație, din cauza uzurii

Gradul avansat de uzură a parcului auto al Regiei Autonome de Transport București (RATB) a determinat conducerea instituției să păstreze în circulație numai jumătate din tramvaie și troleibuze și aproape 70% din autobuze, pentru a nu pune în pericol pasagerii.

RATB utilizează în prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile.

“Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponări (urmări ale accidentelor de circulaţie) aflate în diverse stadii de reparaţie. Restul autobuzelor sunt în perioada de reparaţii curente, în urma reviziilor tehnice”, explică reprezentanții regiei.

Totodată, din parcul auto existent 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km.

Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km.

Costurile de întreţinere pentru aceste autobuze au crecut foarte mult, având în vedere că acestea au ieşit din perioada de garanţie.

La tramvaie, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de vehicule (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219.

Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 – între 75-100%, 54 – între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%).

Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), iar numărul vehiculelor nefuncţionale este de 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89% dintre vehicule, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.

“Situaţia actuală a parcului de vehicule se datorează ultimilor trei ani de criză economico-financiară care au afectat bugetul RATB şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor. Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipale”, se mai arată în comunicat.

Pe de altă parte, conducerea RATB transmite, în legătură cu protestele șoferilor, că “este deschisă la dialog, cunoscând majoritatea problemelor ridicate şi făcând permanent eforturi pentru rezolvarea lor”.

“Pentru conducerea executivă, siguranţa circulaţiei reprezintă principalul obiectiv, astfel că, în prezent, toate mijloacele de transport în comun din trasee corespund din acest punct de vedere. Referitor la problemele legate de condiţiile de muncă şi de necesarul de piese de schimb, acestea sunt o prioritate pentru RATB. Pentru piesele de schimb sunt deja demarate proceduri în vederea asigurării necesarului posibil cu alocările financiare actuale”, arată RATB.

MAGDA SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.