Renault Frankfurt 2013: Emoţia şi pasiunea inovaţiei

Renault prezintă Initiale Paris, a şasea maşină concept ce face parte din strategia de design iniţiată de Laurens van den Acker. Acest nou concept car prefigurează succesorul Renault Espace în versiunea „Initiale Paris” şi face dovada expertizei tehnice a constructorului şi a locului pe care îl vizează în segmentul premium, se arată în dosarul de prezentare transmis de Renault redacţiei şi pe care îl redăm integral.

Cu noua familie Mégane dezvăluită în premieră la Frankfurt, gama Renault îşi afirmă cu tărie identitatea: design atractiv şi inovaţie pentru toţi. În plus, cele şase concept car prin care a fost marcată această înnoire a designului mărcii Renault sunt expuse în premieră la stand. Influenţele lor se reflectă în maşinile de serie cărora le-au servit drept inspiraţie.

Pe şosea… ca şi pe circuit: Renault, mizând pe cele 11 titluri de campion mondial în F1, îşi demonstrează expertiza de constructor de motoare prin prezentarea la Frankfurt a noului motor Power Unit F1 2014 şi se înscrie cu entuziasm în competiţia electrică. Cine altcineva decât Renault, pionier şi lider mondial al pieţei zero emisii, putea deschide această nouă cale?!

Initiale Paris, a 6-a petală a strategiei de design Renault

Strategia de design a Renault, construită în jurul ciclului vieţii, reflectă diferitele experienţele ale clienţilor: prima dragoste, descoperirea lumii, întemeierea unei familii, munca, plăcerile şi dobândirea înţelepciunii. Această strategie se exprimă printr-un limbaj stilistic emoţional simplu, senzual şi cald.

renault petale„Wisdom” este cea de-a şasea petală a acestei strategii, prezentată cu ocazia salonului auto de la Frankfurt.

Reprezentată prin Initiale Paris, simbolizează deschiderea de spirit, capacitatea de a te bucura din plin de viaţă, cultivând senzaţiile şi plăcerea. Acestea a fost viziunea care a stat la baza Initiale Paris, ce propune o experienţă aparte a călătoriei, o călătorie la clasa premium cu toate emoţiile pe care marca doreşte să i le atribuie.

„Initiale Paris este a 6-a maşină concept a strategiei de design Renault. Ea prefigurează succesorul Renault Espace  într-o versiune „Initiale Paris” care evocă viziunea Renault asupra segmentului premium,”, declară Laurens van den Acker – Director pentru design industrial Renault.

Siluetă fluidă şi robustă, interior high-tech în continuă evoluţie

„Maşina concept Initiale Paris invită la descoperirea a ceea ce Renault are mai bun de oferit. Stilul şi inovaţia se pun în slujba plăcerilor senzoriale”, spune François Leboine – Designer Initiale Paris.

Design exterior: fluiditate şi forţă, culoare şi lumină

Cu o lungime de 4,85m, Initiale Paris este o maşină mare. Cu prestanţă, fără excese, această maşină concept promite spaţiu generos la bord. Ea exprimă deopotrivă:

– dinamismul unei berline, prin calandrul cu linii ferme şi „umerii” solizi,

– caracterul unui SUV, datorită roţilor mari de 22 inch şi flancurilor sculptate,

– şi luminozitatea unui monovolum, datorită suprafeţei vitrate generoase şi pavilionului inedit cu jocuri de lumină.

Din punct de vedere grafic, îmbinarea dintre robusteţe şi lejeritate se materializează prin repetarea unei teme grafice principale pe diferite componente ale vehiculului. Această compoziţie – constituită din romburi juxtapuse – reia spiritul şi forma unui fagure de albine. Ea se regăseşte pe partea exterioară a calandrului, pe jante şi pe flancurile laterale. Liant între interior şi exterior, ea apare şi pe porţiunea din planşeu descoperită de uşile cu deschidere opusă.

Structura sa care aminteşte de osatura unui avion este de asemenea inspirată de Grand Palais şi Tour Eiffel, monumente emblematice ale Parisului, capitala eleganţei în stil francez.

Cu originalitate, pavilionul din aluminiu şi plexiglas al maşinii concept oferă cea mai clară dovadă de admiraţie faţă de Paris. Prelucrat odată cu caroseria, acesta reproduce harta oraşului luminilor – cu suprafeţe mate şi transparente – reliefându-i cartierele, bulevardele şi Sena. Această performanţă tehnică cu un aspect estetic spectaculos este plină de semnificaţii referitoare deopotrivă la noua semnătură „Initiale Paris”, cât şi la Renault în general. Aventura industrială a Renault a început tocmai pe malul Senei şi ce oraş poate fi mai potrivit decât Parisul pentru ilustra stilul de viaţă şi rafinamentul franţuzesc în ochii lumii?

RENAULT, O VIZIUNE IDEALĂ A CONCEPTULUI DE „PREMIUM A LA FRANÇAISE”

Designerii Renault nu au ezitat să recurgă la referinţe din alte universuri decât cea auto. Convenţiile tradiţionale referitoare la automobil şi lux au fost de fiecare dată tratate dintr-o perspectivă originală şi inovatoare. Iar atitudinea dominantă a fost una provocatoare tipic „franţuzească” care clatină valorile consacrate.

Şi-au căutat inspiraţia în aeronautică şi în creaţiile de mobilier exterior ultra-premium. Sunt lumi care operează cu forme extrem de elegante şi rafinate, dar şi cu mult dinamism, obiectele din aceste universuri sugerând căldură, spaţiu, lumină…

Lemnul şi aluminiul, materiale extrem de utilizate în construcţia de automobile, capătă în Initiale Paris o expresie mult mai „matură” şi mai dinamică decât de obicei. Elementele din crom au o finisare satinată, iar cele din lemn de nuc una mată.

Asamblat sub forma unor lamele fine, acesta pare cu atât mai rafinat. Consola centrală este lucrată şi ea în degrade, cu treceri imperceptibile de la lemn natural la negru lucios.

Caroseria maşinii concept Renault este învăluită într-o nuanţă denumită Ametist. Această culoare trece de la negru metalizat închis la violet prună deschis în funcţie de variaţiile luminii şi unghiul de vedere. Reflexiile ei variate dansează în lumină la fel ca cele ale unui bijuterii în sipetul său. Litera „I” evocând „Initiale Paris” se regăseşte pe flancuri şi pe jantele maşinii.

Cu tehnologia full LED, blocurile optice îi conferă maşinii concept Initiale Paris o semnătură luminoasă pătrunzătoare.

În faţă, farurile de zi formează o paranteză în interiorul fiecărui proiector. Un mecanism încorporat provoacă un licărire de lumină ce evocă clipirea unei pleoape. În spate, datorită volumelor şi proporţiilor atente, farurile sunt amplasate armonios atât în planul orizontal cât şi în cel vertical al caroseriei. Vederea în spate este asigurată de camere foarte subţiri, cu rolul de oglinzi retrovizoare. Fiecare detaliu exterior evocă şi susţine mişcarea.

Design interior: lumină, spaţiu şi tehnologie

Accesul în maşină se face prin portierele cu deschidere opusă, urcând o treapta electrică ce te duce cu gândul la un avion. Impresia plăcerii exclusiviste a călătoriei la bordul unui avion cu reacţie privat este confirmată la vederea scaunelor din primele două rânduri, a schimbătorului de viteze reliefat, a ghidurilor luminoase care străbat habitaclul şi a volumelor care evocă în interior motivul ampenajului utilizat la exterior.

Scaunele „extra confort” de pe primele două rânduri sunt o invitaţie deschisă la călătorie. Fixate de tunelul central, fără legătură verticală cu planşeul, pare că plutesc în habitaclu. Acest efect aerian este intensificat de articulaţia directă dintre spătar şi şezut care lasă lumina să pătrundă printre cele două.

Planşeul îmbină rafinamentul lemnului mat cu aspectul tehnic al aluminiului într-o împletire regulată, realizată conform unui vechi procedeu decorativ, cu un rezultat extrem de contemporan ce creează senzaţia de mişcare, mişcare a unui val ce traversează lin habitaclul.

Şoferul are la dispoziţie un instrumentar minimalist şi o consolă ce pare să plutească în habitaclu. Fără montanţi laterali, consola se integrează delicat în habitaclu precum un pod ce face legătura între tunelul central şi tabloul de bord.

Regăsim aici două ecrane ce pot difuza clipuri video şi informaţii despre punctele de interes din oraş. Acest ecrane sunt încorporate în suprafaţa şi profilul consolei, confundându-se parcă cu masca sa din lemn mat.

O bachetă originală constituită în întregime din lamele mobile independente şi animate se regăseşte partea din spate a habitaclului, pe al treilea rând. Lamelele reprezintă o materializare poetică a versatilităţii aşteptate de la un asemenea vehicul. Datorită multiplelor posibilităţi de poziţionare, acestea deschid calea utilizării variate a spaţiului: spătar complet sau parţial rabatat sau banchetă completă cu lamelele utilizate drept cotieră de separare a pasagerilor…Dincolo de aspectele practice, lamelele pot fi fixate în diverse poziţii şi căpăta diferite mişcări plăcute ochiului precum cea a unui val.

Călătoriile aduc cu ele şi o nouă stare de spirit. Peste tot în habitaclu, în mod explicit şi original şi în special pe scaune, sunt valorificate efectele degradeurilor de culori şi materiale. Lumina este folosită pentru a reflecta schimbările de ritm ce apar pe parcursul unei călătorii. Ziua, lumina naturală a soarelui la zenit se revarsă prin prisma pavilionului, creând un joc de umbre în continuă schimbare. Noaptea, sursele de lumină delicată creează o atmosferă nocturnă liniştitoare ce învăluie toţi pasagerii. Deasupra instrumentelor de bord, o succesiune de benzi luminoase se aprind şi se sting în ritmul înaintării maşinii.

Initiale Paris, o abordare acustică inedită

Pentru ca muzica şi sunetul să amplifice plăcerea călătoriei, acustica habitaclului a fost atent gândită. Astfel, Initiale Paris le propune tuturor pasagerilor o experienţă sonoră totală.

Încă de la cuplarea contactului, pasagerii Initiale Paris sunt întâmpinaţi într-o atmosferă sonoră distinctivă care dă tonul experienţei Premium promisă de Initiale Paris. Încredinţată compozitor rului şi designerului de sunet Andrea Cera, această realizare face parte din proiectele comune derulate de IRCAM (Institutul de Cercetare şi Coordonare Acustică/Muzicală) şi Renault, ca şi cel realizat pentru conceperea sunetelor de avertizare a pietonilor emise de ZOE.

BOSE®, partenerul RENAULT său încă din 2008 în domeniul acusticii pentru vehiculele de serie, a conceput un sistem audio personalizat. Voit discretă şi complet integrată, instalaţia acustică concepută de BOSE ® reflectă simplitatea şi eleganţa Initiale Paris.

Rezultat al schimbului de experienţă şi al unei strânse colaborări, provocarea tehnică soluţionată de BOSE® – exerciţiu inedit pentru o maşină concept – prevesteşte apariţia sunetului Surround pe gama Renault, care generează o experienţă sonoră completă şi realistă, extrem de similară cu cea resimţită într-un concert live.

„Suntem foarte onoraţi de invitaţia Renault de a participa la acest proiect care demonstrează importanţa acordată de Renault calităţii sunetului, plăcerii resimţite la bord precum şi încrederea în expertiza noastră”, declară Karsten Uhde, „Director Europa, Bose Automotive Systems”.

BOSE & INITIALE PARIS: EMOŢIA SONORĂ PERSONALIZATĂ

Treizeci şi două de difuzoare, inclusiv două cutii de bas încorporate, răsună la bordul Initiale Paris. Sunetele joase, medii şi înalte sunt prelucrate separat de difuzoare specifice, comandate de un amplificator digital ţinând cont de caracteristicile acustice ale habitaclului.

Opt boxe exclusive Personal Surround®

Instalate în fiecare tetieră, fiecare boxă adăposteşte două difuzoare dedicate unui singur ascultător. Acest design unic creează pentru fiecare scaun o zonă sonoră individuală cu sunet „360°”. Ascultătorii sunt cufundaţi în Sunetul Surround total ca şi cum s-ar afla în nucleul muzicii.

Şapte boxe bass-reflex BOSE®

Această soluţie testată asigură un înalt nivel dde performanţă pentru sunetele medii şi medii-joase, oferind o sonoritate clară şi foarte detaliată, redând toate nuanţele muzicii. Cele şapte boxe de 2 litri au fost concepute şi realizate de BOSE® exclusiv pentru Initiale Paris. Fiecare boxă bass-reflex BOSE® conţine un difuzor de înaltă performanţă combinat cu un difuzor pentru redarea frecvenţelor înalte, un tweeter de 36 mm extrem de precis. Una dintre boxe este amplasată într-o poziţie centrală, fiind încorporată în planşa de bord. Aceasta asigură stabilitatea platformei sonore şi un sunet echilibrat, bogat şi centrat oricare ar fi poziţia ascultătorului.

Două boxe încorporate pentru redarea frecvenţelor joase

Pentru redarea frecvenţelor joase, BOSE® a folosit două boxe pentru sunete joase amplasate în partea din faţă şi în cea din spate a habitaclului:

– o cutie de sunete joase de 4 litri extrem de compactă este poziţionată sub planşa de bord,

– un difuzor de 200 mm aflat într-o boxă bass-reflex de 25 litri este încorporat în partea din spate, în hayon.

Această dispunere asigură un nivel înalt de performanţă la frecvenţe joase pentru sunete grave profunde şi realiste în toate zonele din habitaclu, fără a ocupa din spaţiul acestuia.

Amplificare cu sunet Surround®

Un amplificator digital cu 12 canale şi sistem digital Bose de prelucrare a semnalului plus 12 canale de egalizare individualizată comandă întreaga instalaţie. Acesta cuprinde sistemul de prelucrare a semnalului Centerpoint® ce asigură un sunet Surround Bose®, inclusiv pornind de la surse stereo (CD şi MP3).

Circuitul de prelucrare a semnalului Centerpoint® analizează în permanenţă semnalul stereo pentru a recrea un sunet Surround 5 canale pentru toate locurile din habitaclu.

Pusă în mişcare de un motor concept responsabil şi eficient

Pornind de la motorul dCi 130, inginerii mecanici motorişti de la Renault au dderivat un motor concept ce asigură un cuplu mult mai ridicat (până la 400 Nm) pe o plajă de utilizare vastă. Motorul preia elementele fundamentale patentate de Renault în materie de tehnologie mecanică şi explorează noi căi de sporire a eficienţei.

– Downsizing: fidel strategiei sale de downsizing, Renault îmbină plăcerea la volan cu consumul scăzut în cadrul unor motoare cu cilindree redusă şi extrem de eficiente.

– EDC: transmisia automată EDC (Efficient Dual Clutch) cu şase trepte aduce confort şi viteză de reacţie, iar consumul este ţinut sub control.

Prin intermediul acestui motor concept, Renault explorează două noi direcţii:

– Tehnologia twin-turbo: un turbocompresor mic, cu inerţie scăzută pentru regimurile joase care, în regimurile mai înalte, predă ştafeta unui al doilea turbocompresor. Cuplul este ridicat şi disponibil rapid asigurând un condus cursiv şi vivace. 90% din cuplu este disponibil începând de la 1 500 rot/min.

– Comanda Shift-by-Wire pentru cutia EDC: această soluţie împrumutată din Formula 1 favorizează precizia şi fineţea comenzilor printr-un efort mai bine controlat. Şi designul a fost perfecţionat: schimbătorul de viteze este mai subţire, iar consola flotantă nu mai trebuie să disimuleze niciun cablu.

O ultimă particularitate a acestui motor concept este reprezentată de pistoanele din oţel optimizate care determină reducerea frecărilor. Pistoanele din oţel se dilată mai puţin decât cele din aluminiu, având ca rezultat o mai bună ţinută la temperaturi înalte a jocului dintre piston şi oglinda cilindrului.

Reducerea frecărilor dintre pistoane şi pereţii cilindrilor determină diminuarea consumului. Pentru a fi cât mai uşor, pistonul din oţel este gol la mijloc. Designul său este identic cu cel al pistoanelor motoarelor de Formula 1 Renault.

Cu dimensiuni aproape egale cu cele ale unui Espace lung, maşina concept Initiale Paris are o greutate cu 250 de kg mai redusă decât acesta din urmă.

Mai mult, motorul concept reuşeşte o reducere de 40% a emisiilor de CO2/km şi una de 25% a consumului de carburant raportat la un motor diesel cu performanţe comparabile.

Semnătura „Initiale Paris”, arta călătoriei în viziunea Renault

Dincolo de maşina concept în sine, „Initiale Paris” reprezintă şi o materializare a viziunii Renualt asupra maşinilor premium. Ea se întemeiază pe capacitatea Renault de a anticipa tendinţele, pe spiritul de pionierat al „rombului” ce constă în crearea de noi concepte şi transformarea modului de utilizare a automobilului.

Prin „Initiale Paris”, Renault îşi propune să ofere clienţilor săi o experienţă premium vie ce cuprinde tot ce are marca mai bun de oferit şi o trăire inedită a călătoriilor.

„Initiale Paris” propune o experienţă afectivă autentică ce se adresează tuturor simţurilor.

Seducătoare, va aborda un stil ce va provoca emoţie. Produsele cu semnătura „Initiale Paris” vor avea un design călduros, materiale şi finisări de calitate, o atmosferă acustică şi termică atent concepută precum şi tehnologii high-tech discret încorporate în spiritul produsului.

Vie, se va baza pe promisiunea Renault de a face viaţa clienţilor său mai uşoară prin intermediul inovaţiilor şi generalizării tehnologiilor centrate pe utilitate şi confort. Promisiunea va fi îndeplinită şi cu ajutorul motoarelor concepute în spiritul plăcerii cotidiene de a conduce şi al respectului mediului înconjurător. Ea va oferi confort, stare de bine şi plăcere la volan.

Delicată, va dispune de servicii specifice care vor consolida proximitatea cu clienţii şi le vor aduce acestora linişte şi seninătate.

La Salonul de la Frankfurt 2013, Renault îşi afirmă intenţia de a-şi croi un loc solid în segmentul premium. În plus, marca îşi propune să-şi construiască un loc durabil, pe baza unei strategii proprii şi diferite.

ALTE PUNCTE DE VEDERE DESPRE „LUXUL A LA FRANÇAISE”

Coreeana Choung-Sun Oh este designerul care s-a ocupat de interiorul Initiale Paris. Spaniolul Miguel Ángel Iranzo Sánchez s-a ocupat de stabilirea culorilor şi a materialelor. Viziunile lor despre Franţa şi Paris precum şi despre lux şi maşini vorbesc în mod original despre munca depusă la realizarea maşinii concept.

Choung-Sun Oh – Design interior: „După mine, Parisul este caracterizat de multe contraste de stil interesante. De pildă, din punct de vedere arhitectural, oraşul cuprinde clădiri sau monumente ultra-moderne amplasate în proximitatea unor construcţii tradiţionale. Iar combinaţia rezultată este una armonioasă. În cazul Initiale Paris am încercat să creez şi să armonizez acest tip de contraste”.

Miguel Angel Iranzo Sánchez – Designer Couleurs & Matières: „Franţa este o naţiune care acordă multă importanţă umanului. Este o naţiune care integrează şi o ţară multiculturală. A te concentra pe uman în cazul unei maşini premium este deopotrivă neobişnuit şi pasionant. Initiale Paris este o maşină cu şase locuri. Toţi pasagerii sunt răsfăţaţi. Discuţiile şi schimburile se desfăşoară cu seninătate, în spiritul călătoriei, al mişcării. În opinia mea, acesta este adevăratul lux”.

„Initiale Paris este un luxul pe care îl trăieşti, de care te bucuri. Aş spune că este o maşină care îţi face viaţa mai simplă şi îţi creează emoţii datorită senzualităţii sale. Este luxul autentic, rupt de convenţii…în mişcare. Valorile cultivate de ea sunt frumoase şi vorbesc despre împărtăşirea emoţiilor şi a plăcerii de a călători” – Philippe Brunet – Director program D/E

În curând pe site-ul media va fi disponibil un reportaj complet despre geneza maşinii concept Initiale Paris.

DESIGN ŞI INOVAŢIE, NOUA IMAGINE A MĂRCII

O GAMĂ CU O IDENTITATE DISTINCTIVĂ

Designul reprezintă pentru Renault o axă strategică a planului său „Renault 2016 – Drive the Change”. Iniţiată cu Noul Clio, reînnoirea stilistică a mărcii este de acum susţinută de 27 de vehicule din gamă. Noul design este caracterizat de trei cuvinte cheie: „simplu”, „senzual” şi „cald” şi îşi propune să seducă consolidând totodată coerenţa vehiculelor.

De la vis la realitate

Menirea maşinilor concept este să inspire şi să exploreze noi tendinţe, iar Renault caută să creeze o legătură strânsă între acestea şi modelele de serie cărora le servesc drept sursă de inspiraţie. Astfel regăsim aceeaşi esenţă la DeZir şi Noul Clio, Captur şi modelul său de serie, aşa cum vom regăsi la Initiale Paris şi viitorul succesor al Espace.

Noua gama Renault Megane

Pentru a apropia visul estetic de realitatea industrială, direcţia de design a Renault a încredinţat aceloraşi designeri atât responsabilitatea pentru maşina concept cât şi cea pentru maşina de serie pe care o prefigurează.

Fără îndoială o familie

În partea frontală a vehiculului, noua identitate de marcă este caracterizată printr-un logo vertical de dimensiuni mari evidenţiat de negrul calandrului. Farurile de zi cu LED prezente pe numeroase modele conferă o dimensiune dinamică şi modernă.

Şi în partea din spate logo-ul este puternic vizibil, fiind poziţionat în centrul suprafeţei. O linie specifică urmăreşte conturul inferior al farurilor din spate, prelungindu-se sub geamul din spate şi subliniind logo-ul.

Pentru a favoriza coerenţa de stil între modele indiferent de locul vehiculului în gamă, modul de organizare al departamentului de design al Renault s-a modificat. În prezent, două echipe de designeri lucrează în acelaşi spaţiu şi în strânsă colaborare: o echipă de design interior şi una de design exterior.

Personalizare continuă

Pentru a permite fiecărui client să îşi exprime personalitate, Renault oferă din ce în ce mai multe posibilităţi de personalizare a vehiculelor. Mașinile au fost proiectate astfel încât numeroase din zonele lor exterioare şi interioare să poată fi personalizate. De pildă, în cazul Renualt Captur pot exista 200 de combinaţii exterioare şi 100 de combinaţii interioare. Pentru a simplifica alegerile şi a asigura armonia generală a maşinii, au fost create pachete de personalizare la preţuri atractive.

În funcţie de vehicul, personalizarea poate cuprinde piese exterioare de caroserie cromate sau colorate, stripping-uri pentru pavilion, elemente de decor interioare, culori sau motive, amplasate pe mai multe componente ale habitaclului, ornamente interioare care fac legătura coloristică între planşa de bord, tapiserie şi panourile uşilor.

Exemple în cazul Captur, Noului Clio şi Twizy:

– Pe lângă versiunile Life, Zen şi Intens, Captur şi Noul Clio propun 3 universuri diferite de personalizare. În cazul Captur, este vorba despre „Arizona”, „Azur” şi „Manhattan” ce evocă evadarea, eleganţa, respectiv urbanul. Când vine vorba de Noul Clio clienţii pot pune trei tipuri de amprente asupra maşinii lor: „Trendy”, „Sport” şi „Elegant”.

– Twizy propune de asemenea numeroase posibilităţi de personalizare. Clientul poate schimba culoarea pavilionului şi a uşilor laterale (stripping), a arcadei, a carcasei oglinzilor retrovizoare precum şi a jantelor. În interior, clienţii pot opta între negru şi alb pentru culoarea cadrelor scaunelor şi a conturului planşei de bord.

GAMA MEGANE, ÎN LINIE CU NOUA IDENTITATE DE DESIGN A MĂRCII RENAULT

Gama Mégane evoluează. Cu o alură mai dinamică, familia Mégane îşi consolidează capitalul de seducţie şi adoptă noua identitate design a Renault. Mai mult, gama este de acum echipată cu cele mai noi echipamente şi tehnologii ale mărcii precum sistemul multimedia conectat R-Link.

Gama Mégane este prima care va fi echipată cu motorul pe benzină de 130 CP în asociere cu cutia automată cu dublu ambreiaj EDC. Calitatea vieţii la bord şi plăcerea condusului rămân cuvintele cheie la volanul acestui portdrapel al mărcii în materie de calitate.

Gama sportivă ce cuprinde Mégane GT şi R.S. se rînnoieşte şi ea.

Noua gamă Mégane va fi pusă în vânzare începând cu primul trimestru al anului 2014 în Europa şi apoi în restul lumii în decursul anului.

O nouă imagine pentru gama Mégane

Ca şi noile modele ale mărcii, gama Renault Mégane adoptă noua identitate de marcă. Noile Megane, Megane Coupé şi Megane Estate au de acum o nouă bară de protecţie, noi grile de aerisire şi o capotă pe care îşi face loc logo-ul Renault supradimensionat, plasat pe fond negru lucios.

Noile proiectoare eliptice şi noile faruri de zi, care se prelungesc pe partea laterală a barei de protecţie, adaugă un plus de dinamism modelelor din familia Mégane.

Întreaga gamă îşi afirmă identitatea printr-o parte frontală comună pentru versiunile berlină, estate şi coupé,ceastea păstrându-şi totuşi personalitatea specifică.

„Scopul acestui design nou a constat în păstrarea specificului fiecărei maşini, introducând totuşi elemente comune în partea frontală. Chiar dacă noua capotă şi bară de protecţie sunt comune pentru toate versiunile, gama Mégane reuşeşte totodată să păstreze o coerenţă stilistică cu flancurile şi elementele din spate. Încorporarea noii identităţi în partea frontală îi conferă un look nou, în armonie cu celelalte modele ale mărcii” – Jean-Philippe Texier – Şef de proiect design Gama M1.

Noul Mégane îşi afirmă eleganţa şi afişează un stil modern. Mégane Estate îşi păstrează caracterul practic, dobândind o siluetă fluidă. Mégane Coupé îşi consolidează atractivitatea, păstrându-şi liniile dinamice.

Interiorul gamei Mégane este prevăzut cu un joystick multidirectional situat pe consola centrală, care permite navigarea în interfaţa multimedia a Renault R-Link, introdusă pe gamă la mijlocul anului 2013 (în funcţie de ţară).

La bordul noului Mégane, finisarea Bose® devine un nivel de echipare în sine

Această versiune are o bară de protecţie negru lăcuit şi tapiterie nouă precum şi jante noi 17″ Akhiro.

Noul Mégane e dotat cu elemente de protecţie laterale a caroseriei în crom strălucitor şi negru lăcuit, iar Mégane Estate primeşte bare de pavilion cu finisare crom şi cadre cromate pentru geamurile laterale.

Renault R-Link face legătura între universul din maşină şi viaţa conectată. Acesta reuneşte toate funcţiile multimedia (navigaţie, radio, telefonie prin Bluetooth® şi audiostreaming, conectivitate pentru aparatele mobile). În plus, propune şi servicii specifice maşinii precum şi accesul la Renault R-Link Store, un catalog cu peste 50 de aplicaţii (în funcţie de ţară) ce pot fi descărcate din maşină.

Ca dotare opţională sau standard, Renault R-Link este disponibil în funcţie de model şi nivel de finisare pentru:

– Noul Clio, Noul Clio Estate şi Noul Clio R.S.

– Renault ZOE

– Renault Captur

– gama Renault Mégane (exceptând coupé-cabriolet)

– Renault Scénic Xmod, Noul Scénic et Grand Scénic

– Renault Fluence

– Renault Laguna Collection 2013 (berlină, estate şi coupé)

– Renault Latitude

– Noile Renault Kangoo, Kangoo Express et Kangoo Z.E.

– Noul Renault Koléos.

Renault R-Link îşi va continua treptat expansiunea în întreaga gamă Renault.

Gama Renault: o Energie comună

Prin gama Energy, Renault propune clienţilor săi motoare în care sunt valorificaţi cei 35 de ani de experienţă a Grupului în F1 şi cele 11 titluri de Campion mondial al constructorilor.

Genele comune ale acestor motoare ultramoderne sunt rezultatul unor transfferuri şi schimburi între tehnologia de vârf a Formulei 1 şi expertiza industrială a Grupului producător de automobile, între inginerii responsabili de noul motor Energy F1 2014 şi cei care se ocupă de proiectarea motoarelor Energy dCi şi TCe. Se pot astfel enumera downsizing-ul şi turbocompresorul, reducerea masei şi diferitele tehnici de diminuare a frecărilor care contribuie la ameliorarea randamentului şi a eficienţei energetice a motorului.

Motoarele Energy au fost concepute cu gândul la două obiective: reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2 – ceea ce conduce la reducerea costurilor de utilizare – oferind totodată performanţe în măsură să genereze plăcere şoferilor. Emisiile de CO2 înregistrează o scădere considerabilă în special datorită tehnologiei Stop & Start.

Astfel, Renault este în măsură să propună o gamă de vehicule care este lider în Europa în materie de emisii CO2, reducând astfel taxele plătite de proprietari (bonusuri-sancţiuni ecologice, variabile de la ţară la ţară). Motoarele Energy îmbină plăcerea şi confortul, controlul zgomotelor şi al vibraţiilor, reprizele şi acceleraţiile la cel mai bun nivel.

Toate motoarele Energy poartă eticheta „Renault quality made”: sunt fabricate în uzine de vârf cum este cea de la Cléon din Franţa şi supuse unor teste de rezistenţă foarte exigente, atât pe bancul de probe cât şi pe şosea, fiind testate pe parcursul a mii de ore şi al mai multor sute de mii de kilometri în scopul garantării fiabilităţii, calităţii şi durabilităţii.

Motoarele Energy se găsesc deja sub capota a numeroase autovehicule din gama Renault: Clio, Captur, Kangoo, Mégane, Scénic şi Scénic Xmod, Laguna, Latitude şi Master.

CARE SUNT NOUTĂŢILE PE SEGMENTUL DE VEHICULE ELECTRICE RENAULT?

Renault este singurul constructor auto care a lansat patru vehicule electrice accesibile tuturor, toate acestea în decursul a numai 18 luni. Aceste vehicule 100% electrice răspund unei mari varietăţi de moduri de utilizare şi nevoi: ZOE, berlina compactă destinată unei comercializări în masă, Fluence Z.E., berlina tri-corp cu prestanţă, Kangoo Z.E. destinat utilizării în scopuri profesionale şi Twizy gândită pentru persoanele urbane moderne. Renault este leaderul pieţei de vehicule electrice din Europa, cu cele aproape 30 000 de vehicule electrice ale mărcii aflate în circulaţie.

ZOE, în avangarda vehiculelor electrice în Europa

Cu un total de 6 000 de vehicule vândute în 11 ţări din Europa, Renault ZOE este liderul incontestabil al categoriei sale.

Berlina electrică a ajuns în showroom-urile germane în luna iunie şi a reuşit deja să cucerească 600 de cumpărători.

Douăzeci şi cinci de ZOE au fost comandate în cadrul proiectul experimental de mobilitate electrică WaS (Wirtschaft am Strom) desfăşurat la Hamburg şi subvenţionat de statul german. Astfel, numărul total al vehiculelor electrice Renault implicate în proiect ajunge la 150. Sosirea modelului ZOE adaugă o nouă dimensiune reţelei de încărcare instalată în perimetrul respectiv. Dotată cu încărcătorul Cameleon, berlina 100 % electrică este singurul vehicul electric de pe piaţă capabil să valorifice pe complt cei 22 kW asiguraţi de punctele de încărcare publice şi private, reîncărcându-şi bateria în proporţie de 80% în numai o oră.

Un alt exemplu vine din Franţa unde centrele comerciale E.Leclerc au primit aproximativ patruzeci de ZOE, o parte dintre ele fiind folosite la testarea infrastructurii de încărcare. În fapt, potrivit unui acord încheiat între Renault şi E.Leclerc, 42 de 16 centre comerciale ale mărcii din Franţa şi-au instalat borne de reîncărcare destinate clienţilor (mai precis, peste 150 de locuri) şi încă o sută de centre vor instala astfel de borne până în luna decembrie 2013 (400 de locuri). Jumătate din aceste centre preconizează instalarea unor borne de încărcare „accelerată” (22 kW). Astfel, bateria ZOE va fi reîncărcată într-o oră, ceea ce reprezintă de altfel durata medie de staţionare a unei maşini în parcarea unui centru comercial.

SOLUŢIA DE ÎNCĂRCARE LA O PRIZĂ CASNICĂ VA FI ÎN CURÂND DISPONBILĂ PENTRU ZOE

La standul Renault va fi expus în scop demonstrativ un încărcător adiţional ce va permite racordarea ZOE la o priză casnică obişnuită cu scopul încărcării ocazionale suplimentare a bateriei în situaţiile în care şoferul nu se află în proximitatea punctului de reîncărcare principal.

Cu toate acestea, Wall Box rămâne modalitatea de reîncărcare prioritară la domiciliu întrucât asigură o încărcare mai rapidă şi mai ergonomică.

Prevăzut a fi pus în vânzare la începutul anului 2014 (în funcţie de ţară) ca opţiune sau accesoriu, încărcătorul adiţional va fi compatibil cu toate vehiculele ZOE aflate în prezent în circulaţie.

Fluence Z.E. expansiune internaţională

Fluence Z.E., versiunea 100% electrică a berlinei tri-corp cu prestanţă destinată pieţelor internaţionale, este comercializată în 16 ţări şi implicată în numeroase experimente în domeniul mobilităţii electrice peste tot în lume.

Următoarele etape ale expansiunii sale vor viza continentul asiatic.

Peste 100 de Renault Fluence Z.E. au fost livrate în Hong Kong, către diferite instituţii publice ca urmare a unor licitaţii câştigate de Renault în anii 2011 şi 2012.

Comercializată în Coreea începând cu luna octombrie, SM3 Z.E. sub marca Renault Samsung Motors preia tehnologia şi dotările Renault Fluence Z.E. Maşina fabricată în uzina de la Busan este primul vehicul electric din segmentul intermediar prezent pe piaţa coreeană.

Kangoo Z.E., rată de satisfacţie a clientului de 95% 

Kangoo Z.E., precursorul gamei Z.E. şi numărul unu pe piaţa europeană a furgonetelor electrice, a fost reînnoit în luna iunie 2013. Cu noua parte frontală distinctivă în ton cu identitatea mărcii, Noul Kangoo Z.E. îşi afişează apartenenţa la familia Z.E. prin intermediul logo-ului intr-o nuanță de albastru deschis şi a prelungirilor farurilor din spate de aceeaşi culoare precum şi prin măştile negre ale proiectoarelor. De acum, Kangoo Z.E. are la bord sistemul multimedia şi conectat Renault R-Link. Disponibil în continuare în două lungimi şi trei configuraţii cu un număr maxim de 5 locuri, acesta păstrează toate avantajele practice ale versiunii anterioare, dar beneficiază de acum de confortul la condus specific unui vehicul electric.

Peste 10 000 de vehicule în total se află în circulaţie în 20 de ţări din Europa, mai multe sute fiind utilizate de serviciile de poştă franceze, germane, irlandeze, olandeze, austriece şi elveţiene care au apreciat confortul specific conducerii unui vehicul electric. Acesta este apreciat şi de companiile atente la cheltuielile cu energia, dar şi de serviciile publice locale, posesorii de flote şi de serviciile sanitare pentru lipsa zgomotului şi a vibraţiilor. Rata de satisfacţie asociată vehiculului vorbeşte de la sine despre toate aceste atuuri: 95 % dintre şoferii Kangoo Z.E. se declară mulţumiţi. (Sursa: institut MaxiPhone en 2012).

O altă dovadă este reprezentată de numeroasele premii care recompensează dotările practice şi condusul agreabil asigurate de Kangoo Z.E., unul dintre aceste premii fiind mult râvnitul „International Van of the Year 2012”. La puţin timp de la lansare, Noul Kango Z.E. a primit şi premiul Auto Environnement acordat de MAAF în categoria VUL (Vehicul utilitar Uşor ). Acordat de un juriu format din jurnalişti, această ultimă distincţie recompensează eforturile şoferilor în direcţie protejării mediului înconjurător.

INSTALAREA BORNELOR DE ÎNCĂRCARE PUBLICE IA AMPLOARE

Bornele de încărcare publice sunt instalate treptat în toate ţările din Europa. Numărul acestora s-a dublat din anul 2011 în anul 2012, ridicându-se la 22 000 la jumătatea anului 2013. Dintre acestea, 4 000 asigură 11 şi 22 kW, ceea ce permite reîncărcarea bateriei ZOE în proporţie de 80% în timp de 2 ore, respectiv 1 oră, pe când alte vehicule de piaţă au nevoie de 9 ore. În Germania, cea mai mare parte din cele 2 400 de puncte de încărcare instalate sunt de acest tip.

În funcţie de iniţiativele locale sau naţionale, instalarea infrastructurii se realizează pe zone, astfel că există regiuni cu densitate şi varietate mare a acestora. În Seine Aval (Franţa) de pildă, 130 de puncte de încărcare din care 48 accesibile publicului au fost instalate în cadrule experimentului SAVE. Scopul acestui test pe scară largă a fost valorificarea cunoştinţelor dobândite despre crearea unui ecosistem destinat mobilităţii electrice. La finalul proiectului, au fost păstrate 45 de puncte de încărcare operaţionale şi accesibile publicului, care sunt perfecţionate în funcţie de ultimele evoluţii tehnice. Astfel, oriunde s-ar afla în regiunea Seine Aval un vehicul electric nu este niciodată la o distanţă mai mare de 15 km de o bornă de încărcare accesibilă publicului.

Twizy , modernă şi practică

Cu 11 000 de unităţi în circulaţie, Twizy se dovedeşte un real succes cucerind clienţi precum familiile cu mai multe maşini, şoferii fără permis de conducere sau persoanele ce doresc să conducă un vehicul simbol al inovaţiei şi al respectului pentru mediul înconjurător.

Germanii, foarte sensibili la aceste două din urmă aspecte, îl apreciază mult: Germania este piaţa unde Twizy înregistrează cele mai mari vânzări.

TEHNOLOGIE SPOR, INOVAȚIE ȘI PASIUNE LA MAȘINILE DE SERIE

NOILE MÉGANE R.S. ȘI GT: CU O NOUĂ IMAGINE ÎN FAMILIA MAȘINILOR RENAULT SPORT

Versiunile sportive ale familiei Mégane, emblematice pentru performanța lor, primesc de acum şi ele noua identitate de design Renault. Odată cu modificările estetice, Mégane R.S. primește și sistemul R.S. replay, disponibil pe monitorul R.S. 2.0. şi kitul GT, disponibil cu motorul 2.0T Renault Sport 220.

Mai mult rafinament pentru Mégane R.S.

Vârf al gamei Mégane, versiunea R.S. a fost concepută pentru a oferi cât mai multă plăcere. Mégane R.S. regrupează tehnologiile specifice Renault Sport: un motor de 2.0 16V 265 CP, diferențial cu alunecare limitată, punte față cu pivot independent și șasiu la alegere (între Sport și Cup).

Stilul Mégane R.S. dobândește și mai mult caracter și dinamism cu noua identitate de design a mărcii. Noua capotă integrează logo-ul Renault mărit și scos în evidență pe fond negru strălucitor. Noile faruri, care contribuie la caracterul seducător al noii linii, se disting prin „pleoapele” de un negru strălucitor. Prevăzute cu o lentilă și decorate cu o virgulă albă, farurile amplifică fasciculele luminoase și asigură un iluminat de noapte de calitate excelentă. Logo-ul F1, trăsătură stilistică specifică gamei Renault Sport, care amintește de succesul Renault în Formula 1, este integrat în noua bară față.

Noul Mégane R.S. beneficiază de echipamente derivate din cele introduse pe seria limitată Mégane R.S. Red Bull Racing RB8:

– scaune Recaro cu tapițerie mixtă – din material textil și piele – și, pe tetiere, brodate cuvintele Renault Sport,

– tabletă multimedia conectată, Renault R-Link, care integrează versiunea 2.0 a sistemului de achiziții de date R.S.

Monitor 2.0, compatibil cu noul R.S. Replay,

– jante de 19’’ negre cu accesorii gri (echipament opțional), și anvelope foarte performante Bridgestone, utilizate la obținerea recordului în turul Nürburgring de către Mégane Trophy.

Rezervat amatorilor de exclusivități, pachetul R.S. Design opțional se distinge prin elemente exterioare vopsite în roșu:

însemnul F1, apărătoarele inferioare ale portierelor și spoilerul spate.

R.S. REPLAY : PENTRU A COMUNICA SENZAȚIILE SPORTIVE

Integrat în tableta multimedia tactilă R-Link, R.S. Monitor 2.0 grupează funcții de afișaj în direct și achiziții de date de vehicule. Complet și ușor de utilizat, sistemul nu are egal pe piață: permite vizualizarea instantanee a valorilor a peste 15 senzori, a cuplului și puterii, a diagramei GG (accelerații longitudinale și laterale)… Dacă descărcați harta circuitului de pe un stick USB și folosiți cronometrul automat, puteți vedea cum avansați, tură după tură!

Salvând informațiile pe stick-ul USB, utilizatorii au posibilitatea să le analizeze datorită soft-ului R.S. Replay, disponibil atât pentru PC-uri cât și pentru Mac-uri. Pot să „revadă” turele în care au scos cei mai buni timpi, vizualizând poziția mașinii pe circuit, puterea instantanee, viteza motorului, unghiul volanului, forța care apăsa pe pedale… La fel ca în cazul aplicațiilor utilizate în competiție, o funcție permite suprapunerea performanțelor celor doi piloți pentru a le compara.

Toate aceste informații pot fi transmise comunității Renault Sport prin intermediul site-ului lansat recent https://www.renaultsport.com/rsreplay/.

“Mi-a plăcut mult prima versiune a R.S. Monitor, dar era frustrant că trebuia să aleg între acest echipament și sistemul de navigație. Integrarea versiunii 2.0 a tabletei R-Link permite afișarea simultană a celor două. La o primă vedere, ni s-ar putea părea că este vorba despre o funcție rezervată tehnofililor, dar nu este deloc așa. Dacă suntem pasionați de lumea auto și dorim să avem grijă de mașină, afișarea parametrilor de întreținere este un adevărat plus. Și dacă avem posibilitatea să conducem mai dinamic, intrăm în joc și verificăm dacă am exploatat puterea motorului sau a sistemului de frânare la 100%, sau din contră, dacă mai este loc! Potențialul R.S.Monitor se vede mai ales pe circuit. Nu mă pot desprinde de funcția care permite vizualizarea traseelor și de comparațiile dintre diferitele performanțe!„ – Benoît Vienne, posesorul unui Renault Clio R.S. 200 EDC și administratorul site-ului forum-clio.com

Motorul 2.0T Renault Sport 220 disponibil pe Mégane GT

Oferind distincţie și emoție în viața de fiecare zi, Noile Mégane GT și GT-Line reflectă stilistic moștenirea sportivă și cea a semnăturii „GT Renault Sport”.

Dacă materialul din care este făcută bara de protecție este același ca pentru alte modele din gama Mégane, grila inferioară și ghidajul farurilor albe sunt specifice. Masca blocurilor optice negre este de asemenea specifică.

În funcție de țara de comercializare, Mégane GT este disponibil și cu motorul pe benzină 2.0T Renault Sport 220, derivat al 2.0 16V 265 al Mégane R.S. Eficient și elastic în utilizare, acest motor – inaugurat pe seria limitată Mégane Estate GT 220 – dezvoltă o putere de 220 CP, un cuplu maxim de 340 Nm și beneficiază de sistemul stop and start. Cu un consum de 7,3 l/100 km și emisii de 169 gr CO2/km, raportul de emisii de CO2/putere este foarte favorabil.

Mégane GT și GT-Line sunt disponibile pe următoarele tipuri de caroserie: berlină, coupé sau estate (în funcție de țara de comercializare) și cu o gamă largă de motorizări pe benzină sau diesel.

RENAULT PREZINTĂ NOUL MOTOR POWER UNIT ENERGY F1 2014

Lansat pentru curse în iunie, la salonul de la Bourget, Power Unit Renault Energy F1-2014 ilustrează progresul tehnologic care se va face în Formula 1 din sezonul următor. Dotat cu sisteme de recuperare și restituire a energiei foarte sofisticate, motorul V6 1.6L turbo cu injecție directă va livra mai multă putere decât motoarele V8 actuale, la un consum redus cu o treime! Deschizător de drumuri în materie de eficiență energetică prin gama de motoare Energy, Renault va putea beneficia de progresele făcute în lumea competiției pentru a merge mai departe în acest domeniu.

„Din 2014, motoarele vor reveni din nou în prim plan și vor restabili echilibrul în F1. Motorul este inima mașinii, iar la anul va reveni în inima sportului nostru” – Alain Prost – Ambasador Renault și cvadruplu campion mondial de Formula 1.

De la V8 RS27-2013 la Power Unit Energy F1-2014

Aventura Renault în Formula 1, începută în 1977, ar putea să fie rezumată ca o avalanșă de statistici care adesea sunt sinonime cu recorduri. Dacă ar fi să reținem doar câteva cifre, acestea vor include cu siguranță cele 11 titluri la categoria constructori, 10 la categoria piloți, 155 de victorii și 205 de pole position. De la motorul V6 turbo de la începuturi, la blocul V8 cu care se rulează încă în acest sezon, trecând prin linia de V10 din anii 90, Renault s-a angajat mereu să menţină spiritul inovației tehnologice.

Chiar dacă definiția motoarelor V8 actuale a fost fixată din punct de vedere regulamentar în seara dinaintea GP-ului din Japonia în 2006, inginerii de la Viry-Châtillon nu au încetat să lucreze de atunci încoace pentru a optimiza acest motor 23 care oferă mai mult de 700 CP. Fiabilitate, consum, ușurința exploatării de către piloți și proceduri de exploatare de către echipe – sunt aspecte la care s-a muncit în permanență și care au făcut ca Renault să rămână în frunte, după cum o atestă cele trei titluri consecutive ale Red Bull Racing și Sebastian Vettel.

În același timp, în iulie 2011 Renault Sport F1 a demarat studii în profunzime pentru Power Unit 2014. După testele pe un mono-cilindru, apoi pe un V6 complet, sistemele de recuperare de energie au fost testate începând cu februarie 2013.

Primul Power Unit în configurație de curse a trecut pe la bancurile de teste în iunie, cu câteva zile înainte de prezentarea oficială din cadrul Salonului aeronautic de la Bourget. Ritmul de dezvoltare al Power Unit Energy F1-2014 a început să se intensifice, astfel ca în 2014 acestea să echipeze mașinile.

O revoluție care permite consolidarea poziției de leadership tehnologic pentru Renault

Reglementările din Formula 1 care vor intra în vigoare din 2014 marchează o ruptură importantă în istoria disciplinei.

Primul constructor care și-a dezvăluit Power Unit-ul, Renault își consolidează poziția de lider în această revoluție tehnologică. Mult mai mult decât un motor, Renault Energy F1-2014 se compune din mai multe sisteme indisociabile:

– un motor V6 turbo cu injecție directă, o cilindree de 1.6L și o putere de aproximativ 600 CP

– un recuperator de energie cinetică (MGU-K), care funcționează precum un generator la frânare pentru a încetini

mașina și a converti energia în electricitate, astfel că oferă 160 CP suplimentari la accelerare,

– un recuperator de energie (MGU-H), care exploatează energia gazelor de eșapament din turbină, pentru a alimenta recuperatorul de energie cinetică (MGU-K) sau bateriile sau pentru a relansa turbina și a minimiza timpul de răspuns oferind o putere similară motorului V8 actual, Power Unit-ul va utiliza doar 100 kg de benzină per cursă, ceea ce reprezintă o reducere de 35%!

Când Renault Sport F1 accelerează pe pistă, toate modelele Renault avansează

Prin numele său, Energy F1-2014, Power Unit-ul face referire la motoarele de ultimă generație. Gama Energy are trei caracteristici fundamentale: fiabilitate, performanță și consum, cerute atât în viața de serie cât și în cea de competiție.

Această origine comună se traduce prin schimburi numeroase între centrul de la Viry-Châtillon și cele unde sunt concepute motoarele de serie ale grupului. Experiența Renault Sport F1 în ceea ce privește tehnologia de reducere a frecărilor a fost deja exploatată în mod concret pentru gama de motoare Energy care echipează astăzi majoritatea vehiculelor de serie Renault:

– tratament de suprafață DLC (Diamond Like Carbon) aplicat pe împingătoarele arborelui cu came,

– procedeu PVD (Pressure Vapor Deposit) aplicat pe fusta pistonului,

– segment raclor U-Flex, a cărui geometrie permite o adaptare la deformarea cilindrului pentru optimizarea compromisului eficacitate/frecări.

Încă din primele studii pentru Power Unit, cele două echipe au comunicat rezultatele cercetărilor în materie de downsizing, de supra-alimentare și de injecție directă. 24

PARTENER TEHNIC AL CAMPIONATULUI FIA DE FORMULA E, RENAULT SE LANSEAZĂ ÎN ERA COMPETIȚIEI ELECTRICE

Lider în domeniul vehiculului electric cu gama Z.E., cu o expertiză unică în motorsport, Renault intră în noul Campionat FIA al Formulei E. Proiectat în colaborare cu Renault Sport și revelat în premieră mondială la Frankfurt, Spark-Renault SRT_01E este monopostul care va fi utilizat de cele 10 echipe înscrise în competiție începând cu septembrie 2014.

O eră nouă în sportul auto

Laborator pentru noile tehnologii, sportul auto nu putea fi ocolit de tendința propulsiilor electrice, o realitate deja în viața de serie, datorită investițiilor constructorilor de prim rang, printre care se detașează Renault ca lider în domeniu. Astfel, Formula 1 ia un viraj radical în 2014, cu reglementări referitoare la introducerea noilor reglementări Power Units, cu motoare turbo cu cilindree redusă și sisteme de recuperare a energiei foarte eficiente. Sub impulsul Federației Internaționale de Automobile (FIA), Formula E explorează o altă pistă: monoposturi 100% electrice cu zero emisii.

Renault Formula E car 2

Primul campionat de Formula E se va ține din septembrie 2014 până în iunie 2015. Competiția va fi organizată în 10 etape, fiecare organizată în centrul unui mare oraș european (Londra, Berlin, Roma), asiatic (Beijing, Bangkok și Putrajaya) sau american (Los Angeles, Miami, Rio de Janeiro, Buenos Aires). În cadrul primului sezon, 20 de piloți repartizați în 10 echipe vor concura la volanul monoposturilor numite Spark-Renault SRT_01E.

Consorțiu format din marile nume ale motorsportului

Formula E holdings, promotor al campionatului mondial FIA de Formula E, le-a solicitat celor de la Spark Racing Technology proiectarea și fabricarea primelor 40 de monoposturi. Aceste mașini sunt omologate conform unor reglementări care prevăd nivelurile de performanță, de siguranță și de costuri, ceea ce le va permite altor constructori să se implice. Pentru a dezvolta mașinile și a le lansa în producție, Spark a creat un consorțiu în care se regăsesc cele mai mari nume din industria motorsportului:

– Renault, responsabil cu tracțiunea electrică, integrarea sistemului, optimizarea performanței și securizarea tracțiunii electrice.

– McLaren Electronic Systems: dezvoltarea, fabricarea și asamblarea grupului motopropulsor și a controlului electronic,

– Williams Advanced Engineering: proiectarea bateriilor,

– Dallara: proiectare și construire monococă;

– Spark: proiectarea monopostului (punți, aerodinamică, asamblaj).

Partener tehnic al Spark, Renault se sprijină pe competențele inginerilor de la Renault Sport Technologies și Renault Sport F1 pentru a supraveghea și optimiza performanțele siguranței monopostului.

Spark-Renault SRT_01E: un concentrat de tehnologie

Spark-Renault SRT_01E combină cea mai avansată tehnologie de tracțiune electrică cu designul inovator.

Aerodinamismul este astfel conceput pentru a facilita depășirile, în timp ce caroseria relativ ridicată este adecvată circuitelor urbane pe care va trece. Din punct de vedere al siguranței, mașina răspunde reglementărilor în vigoare în prezent din Formula 1.

Bateria, la fel ca pilotul, are propria celulă de supraviețuire. Cu o masă de 200 kg, este omologată conform normelor internaționale de transport. Motorul electric furnizează 200 kW, sau 270 CP și acționează roțile spate. Piloții vor putea folosi toată puterea în etapele de calificare. În cadrul curselor propriu-zise, aceasta va fi limitată la 133 kW (180 CP), cu un mod ‘push-to-pass’ care le va permite să beneficieze temporar de 200 kW (270 CP). Acest sistem le va permite să combine autonomia și oportunitățile de depășire.

Proiectanții au reușit să facă astfel încât masa vehiculului (minim 800 de kg cu pilot la bord) să fie comparabilă cu cea a unei mașini cu combustie internă. Simulările de performanță estimează că Spark-Renault SRT_01E va trece de la 0 la 100 km/h în 3 secunde, în timp ce viteza va fi de maxim 200 km/h pentru a garanta un nivel de siguranță maxim pe circuitele urbane.

„Am demarat acest proiect cu entuziasm pentru că ne oferea ocazia să explorăm piste noi. Nimeni nu proiectase înainte un monopost electric la acest nivel de performanță! Mai mult chiar, există și ambiția de a produce în serie mică într-o perioadă de timp limitată! S-a ținut cont de numeroase constrângeri: de masă, de siguranță sau de temperatură. Rezultat obținut datorită competențelor complementare ale membrilor consorţiului, Spark-Renault SRT_01E reprezintă o sinteză bună a cunoștințelor actuale. Suntem siguri că este vorba de un monopost care va face istorie în motorsport” – François Champod – Responsabil tehnic competiție Renault Sport Technologies și coordonator Renault pentru Formula E

Acum, când mulți constructori se lansează în aventura electrică, Renault are deja o gamă completă de vehicule electrice și rămâne pe poziția de lider prin Formula E.

Renault Formula E car

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.