Românii preferă destinații exotice cu plajă

Un studiu realt d Agenția de turism Eturia relevă că românii care aleg destinații de vacanță îndepărtate preferă să își petreacă vacanța în locuri exotice cu plajă, pe primele 5 locuri în preferințele turiștilor aflându-se Maldive, Thailanda, Republica Dominicana, Bali și Cuba.

Aceștia plătesc între 1400 euro – 2500 euro de persoană pentru un sejur și preferă să călătorească alături de familie.

Pentru un sejur de 7-10 nopți în Maldive, Thailanda sau Republica Dominicană românii plătesc, în medie, 1.400-1.700 euro/persoană.

Cele mai mici prețuri sunt pentru Thailanda (1190 euro/persoană pentru 9 nopți în Bangkok și Hua Hin, mic dejun inclus, zboruri de linie cu toate taxele incluse) și Cuba (1.150 euro/persoană pentru 7 nopți la plajă în Varadero, all inclusive, zboruri de linie cu toate taxele incluse), cu mențiunea că există perioade și oferte speciale când prețurile pot scădea și până la 900 euro pentru un sejur în aceleași condiții.

Ca destinație de circuit, românii care achiziționează vacanțe în destinații îndepărtate apreciază tot mai mult Statele Unite ale Americii, circuite ce pot ajunge până la 3000 euro/persoană, cu vizitarea Coastei de Vest timp de 2 săptămâni.

Din ce în ce mai mulți români călătoresc singuri în destinații exotice

Destinațiile exotice sunt potrivite atât pentru vacanțe în familie, cât și pentru sejururi single. De altfel, 65% dintre solicitările primite de Eturia vin din partea familiilor, în timp ce 10% dintre clienții Eturia aleg să meargă singuri în concediu, numărul lor fiind în creștere față de anii precedenți. Majoritatea celor care optează pentru un sejur single lucrează în corporații. Există și varianta celor care se înscriu single în vacanțe de grup și care își doresc să fie incluși pe liste de partaj, astfel încât ajung să împartă camera cu alte persoane de același sex pentru a plăti mai puțin la cazare.

Dacă în urmă cu 2 ani media de vârstă a persoanelor care alegeau să călătorească în destinații exotice era între 35 și 50 de ani, în prezent clienții Eturia au vârste cuprinse între 25 și 65 de ani și tot mai mulți tineri între 25-35 de ani încep să solicite călătorii în destinații exotice.

Sezonul potrivit pentru destinații exotice: primăvara se recomandă vacanțele în Maldive și Thailanda, iar vara în Indonezia sau SUA

Cu toate că temperaturile în destinații de plajă sunt ridicate pe tot parcursul anului, există și perioade de extrasezon, când cantitatea de precipitații crește. Cea mai potrivită perioadă pentru a vizita Thailanda este aprilie-mai, în timp ce în Maldive se poate merge tot timpul anului, pentru Republica Dominicană este perfectă perioada noiembrie-aprilie, iar pentru Cuba primăvara și iarna sunt cele mai potrivite anotimpuri. Pe de altă parte, SUA, Indonezia (insula Bali), China și Japonia se află în plin sezon pe parcursul vacanței noastre de vară. Există și destinații de plajă care pot fi vizitate tot timpul anului, de exemplu Seychelles, Zanzibar (mai puțin lunile ianuarie-martie) sau Mauritius (cele mai bune luni sunt aprilie-iunie și septembrie-decembrie).

Turiștii români optează pentru experiențe autentice: lecții de gătit, spectacole și plimbări cu elefantul

Cele mai solicitate facilități pentru vacanțele exotice sunt camerele cu vedere la ocean, în cazul destinațiilor de plajă, mașinile închiriate pentru circuite pe cont propriu și excursiile opționale către insulele din apropiere. De asemenea, românii își doresc experiențe autentice, cum ar fi lecțiile de gătit acasă la localnici, plimbările cu elefantul sau bilete la spectacolele consacrate, cum ar fi teatrele de pe Broadway în New York sau Tropicana în Havana. Pe lista facilităților preferate se află și serviciile wellness & SPA din resorturile specializate, în special din Thailanda, India sau Maldive. 

Eturia, gândită ca agenție tailor-made, a vândut în cei opt ani de activitate peste 11.000 de pachete de vacanță personalizate în destinații exotice. Dintre cei peste 15.000 de turiști care au ales serviciile agenției Eturia, peste 75% sunt clienți fideli. Fără a fi considerată o agenție de turism exclusivistă, ofertele sale includ la ora actuală 120 de destinații din întreaga lume, cele mai solicitate fiind Republica Dominicană, Maldive, Cuba și Mexic.

Înființată în anul 2007, compania dezvoltă trei direcții principale de business: vacanțe personalizate pentru turiștii cu bugete medii de vacanță, vacanțe cu plecări predefinite create pe principiul celui mai bun tarif și vacanțe de lux pentru clienții care doresc destinații mai deosebite. În anul 2015, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 5,9 milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.