ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT – Parteneriatul, cartea câştigătoare

Routier European Transport revine în 2014 în finala concursului Romanian Transport Company of the Year după ce, în 2013, s-a clasat pe locul al doilea, pentru a demonstra că parteneriatul construit pe baze corecte reprezintă o reţetă câştigătoare pentru dezvoltare.

 

Compania clujeană şi-a înnoit parcul în ultimul an, achiziţionând 20 de camioane Volvo EURO 6. Şi pentru că variantele de buy-back pentru maşinile înlocuite (un parc MAN EURO 5, din perioada 2007-2008) nu au reprezentat o soluţie eficientă pentru firmă, managementul Routier European Transport a decis să le închirieze subcontractorilor, obţinând astfel o creştere a flotei care deserveşte compania, în condiţiile unui control extrem de eficient al costurilor. „Am apelat la închirierea vehiculelor care rămân în proprietatea Routier European Transport până la finalul contractului, dar sunt utilizate de subcontractorii noştri – firme mici, cu 1-3 camioane“, a explicat Rareş Retegan, director general Routier European Transport. El a ţinut să precizeze că este vorba despre transportatori care lucrează în regim de exclusivitate cu Routier European Transport, folosind inclusiv dispeceratul companiei. „În acest context, deţinem un control financiar bine pus la punct, ţinând cont de faptul că facem o compensare între sumele care trebuie plătite către subcontractanţi şi cele care ar trebui încasate.“

… pentru transport…

Routier European Transport operează într-un sistem în care deţine semiremorci pe care le utilizează în colaborare cu subcontractori care au în proprietate capete tractor, reprezentaţi în cea mai mare parte de foşti şoferi care şi-au achiziţionat camioane şi care gestionează cu foarte multă grijă costurile pe vehicul. „Avem şi câţiva colaboratori care deţin ansambluri, dar şi aceştia lucrează în exclusivitate cu noi şi respectă regulile privind dimensiunile şi tipul semiremorcilor şi cele privind vechimea capului tractor, care nu trebuie să depăşească 8 ani. În plus, tot parcul rulat este monitorizat GPS“, a mai arătat Rareş Retegan.

… pentru depozitare… dezvoltare…

În aceeaşi idee, a parteneriatelor de succes, se înscrie şi colaborarea demarată în ultimul an cu KLG Europe Logistics, care se derulează atât pe segmentul de depozitare, cât şi pe cel de transport. „KLG Europe Logistics utilizează depozitul nostru din Cluj, iar noi am renunţat la depozitul de 400 mp închiriat în Bucureşti, mutând marfa în depozitul pe care îl deţine compania parteneră la km 23 pe autostrada Bucureşti-Piteşti. De asemenea, pe parte de transport, avem prioritate la încărcare în relaţie cu partenerul nostru din Bucureşti. Colaborăm şi pe relaţii externe, dar într-o mai mică măsură. Este un parteneriat de tip win-win, care a permis ambelor părţi o mai bună gestiune a costurilor în sensul reducerii lor, dar a reprezentat şi o platformă de dezvoltare“, a subliniat directorul general Routier European Transport. El a adăugat că nu au apărut niciun fel de neînţelegeri privind clienţii. „Filosofia aplicată în cazul nostru este una naturală şi totul a venit firesc. Toată lumea este tânără, iar dialogul dintre noi este unul liber. Deciziile se iau pe loc în ceea ce priveşte partea operaţională, iar dacă este vorba de achiziţii, hotărârea este, luată de mine, de fratele meu, Bogdan şi de unchiul nostru, George, în calitate de acţionari“. Potrivit directorului general Routier European Transport, inovaţia reprezintă un element privit cu atenţie în firmă, fiind preluate modelele sau practicile eficiente comunicate de către parteneri.

… şi pentru clienţi

„Am început, în ultimul an, colaborarea cu clienţi noi, din mai multe ramuri ale industriei, precum cea petrolieră, a anvelopelor sau ceramică“, a precizat Rareş Retegan, adăugând că provocări ridică partea de grupaj pentru export, mult sub import din punctul de vedere al cererii. Oricum, pe segmentul de export, există contracte pe full truck pe un an de zile pentru 70-75% din totalul de curse, grupajele adjudecându-şi un procent de circa 25%. Pentru importuri însă, procentele sunt inversate. „De asemenea, am încheiat mai multe contracte noi care vizează relaţii precum Italia – Benelux şi Italia – Franţa, cu tarife bune. De cele mai multe ori, pe acest tip de curse vorbim de echipaje de doi şoferi pe maşină. Suntem printre puţinele firme din ţară care plătesc diurnă pe zi, nu la kilometru, iar pentru noi, o lună de 17.000 km este una bună şi este realizabilă. Se poate spune că există o anumită presiune pe preţuri în această perioadă, dar nu şi pe Italia – Franţa. Lucrăm cu case de expediţii pentru importuri din Franţa şi, pentru completări, din Italia. Încercăm să colaborăm cu expeditori corecţi, menţinând tarife liniare de-a lungul anului, care permit predictibilitate de ambele părţi. Chiar dacă a fost dificil, am găsit astfel de parteneri şi am constatat că mai presus de firmă este omul de la capătul celălalt al firului.“ În opinia lui Rareş Retegan, comunicarea este foarte importantă în relaţia cu clienţii, iar capacitatea de a oferi rapid soluţii reprezintă unul dintre atuurile Routier European Transport. Compania beneficiază, în plus, de o dispersie sănătoasă a clienţilor, în condiţiile în care cel mai important client nu depăşeşte 5-6% din cifra de afaceri. „Avem în plan dezvoltarea unor parteneriate în Germania, care să ne asigure o diminuare suplimentară a costurilor. În acest moment, ne axăm pe stabilizare, dar ne propunem ca în viitor să deschidem un depozit în Germania, aproape de bazinul Ruhr, pentru a realiza grupaje într-un sistem similar celui pe care l-am pus în practică în Italia“, a concluzionat directorul general Routier European Transport.

„Routier European Transport are aproximativ 120 de angajaţi şi operează două depozite, unul în România (Cluj) şi unul în Italia.“

 

„Estimăm o cifră de afaceri de 15 milioane de euro în 2014.“

„Am păstrat varianta de externalizare a service-ului pentru camioane, dar am investit într-un mic atelier pentru semiremorci, pentru a câştiga flexibilitate.“

 

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.