UPDATE! Taxe pentru camioane şi în Satu Mare

Transportatorii sunt arşi la buzunare în continuare după protestul din 9 decembrie, ei rămânând doar cu asigurarea verbală din partea ministrului Ramona Mănescu că în Parlament va fi votată modificarea OG 43/1997. La ultima şedinţă de plen, din 17 decembrie 2013, proiectul se afla în coada listei de pe ordinea de zi, iar vacanţa parlamentară se încheie abia săptămâna viitoare. Până atunci, încă o autoritate locală s-a grăbit să impună taxe de acces – deşi oraşul nu are centură ocolitoare pentru trafic greu şi întrerupe chiar un drum european -, pentru a scoate bani frumoşi din munca întreprinzătorilor din mediul privat. Astăzi, Consiliului Local Satu Mare a aprobat, prin hotărâre, perceperea de la 1 aprilie a unor tarife între 20 și 100 de lei pentru camioanele care tranzitează municipiul. Motivul: TIR-urile distrug șoselele oraşului, relatează agenţiile de ştiri şi presa locală.

UPDATE: Detalii despre taxă, AICI.

Primarul Dorel Coica a declarat că i se pare normală introducerea acestor taxe, având în vedere faptul că firmele de transport câștigă “bani frumoși” și nu plătesc nimic municipalității.

Astfel, începând cu 1 aprilie, la intrările în municipiul Satu Mare vor fi panouri prin care șoferii camioanelor de peste 3,7 tone vor fi informaţi că au nevoie de autorizații de acces ce pot fi cumpărate de la stațiile de carburant.

Prețurile încep de la 20 de lei pentru 24 de ore pentru camioanele ce au între 3,5 și 7 tone și ajung la 100 de lei pentru cele peste 40 de tone.

Amenzile pentru nerespectarea prevederilor sunt cuprinse între 100 și 1.500 lei.

Problema este că transportatorii nu au alternativă, întrucât Satu Mare va avea o centură ocolitoare abia la anul, în cel mai fericit caz. Potrivit sătmăreanul.net, o investiţie de acest fel a trecut de faza de aprobare a indicatorilor tehnico-economici aprobaţi de Guvern, ceea ce înseamnă că licitaţia poate fi lansată de CNADNR.

Cât va dura aprobarea documentaţiei nu ştim, însă viitoarea şosea va avea 13,5 km şi va costa 730 milioane de lei. Proiectul are finanţare europeană din fondurile comunitare şi va fi doar cofinanţat de Guvern, prin Departamentul Marilor Proiecte condus de Dan Şova.

Singura şansă a patronatelor din transporturi să scape de taxa de tranzit prin Satu Mare este ca până la 1 aprilie să fie aprobată în Camera Deputaţilor – for decizional – modificarea OG 43/1997.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.