La inceputul lunii noiembrie, Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB) a organizat Topul Firmelor din Municipiul Bucuresti editia a XVII-a, unde au fost premiate strategia, viziunea, consecventa, pasiunea precum si munca in echipa.
Editia care s-a desfasurat in acest an a rasplatit rezultatele obtinute in 2009, iar „asta face ca performantele sa fie cu atat mai meritorii, anul 2009 fiind marcat de mutatii semnificative in ceea ce priveste cererea si oferta, de cresterea unor economii si declinul altora“, a spus Sorin Dimitriu, presedintele CCIB. Incepand din 2010, Colegiul de Conducere al CCIB a hotarat sa decerneze unor personalitati din afara sistemului cameral, pentru contributii deosebite la consolidarea Camerei bucurestene, Trofeul Hermes. Anul acesta, trofeul a revenit lui Kelemen Hunor, ministrul Culturii si Patrimoniului National, ca simbol al recunoasterii deschiderii pe care acesta a dovedit-o fata de Camera bucuresteana si fata de proiectele pe care aceasta le dezvolta in sprijinul comunitatii de afaceri. Potrivit lui Sorin Dimitriu, „se premiaza in cadrul acestei ceremonii rezultatele obtinute de firmele ai caror manageri au dovedit ca au viziune si pentru care notiuni precum cea de management al riscului au iesit demult din sfera teoreticului. Aceste calitati caracterizeaza in mare masura omul de afaceri bucurestean, datele statistice confirmand aceasta afirmatie – rata somajului in Capitala era, la nivelul lunii septembrie, de doar 2,9%, comparativ cu rata somajului la nivel national, care se cifra, in aceeasi perioada, la 7,35%“. Din cele 136.484 de firme bucurestene care au depus bilantul aferent anului 2009, 30.266 (22,2% din total) au indeplinit cumulativ criteriile stabilite in metodologia de realizare a Topului Firmelor din Municipiul Bucuresti.
Numarul firmelor aflate in top a crescut usor in anul 2009, fata de cele prezente in 2008. Astfel, Camera bucuresteana premiaza 1.683 de firme in cadrul unor grupe de activitati structurate pe sase domenii – cercetare-dezvoltare si high-tech; industrie; constructii; servicii; comert, turism; agricultura, pescuit, piscicultura – in cadrul fiecarei grupe de activitati companiile fiind premiate pe cinci clase de marime: intreprinderi foarte mari, mari, mijlocii, mici si microintreprinderi. CCIB a premiat, pentru al treilea an consecutiv, companiile bucurestene preocupate de calitatea mediului si care utilizeaza tehnologii nepoluante. De asemenea, capacitatea de inovare a oamenilor de afaceri bucuresteni a fost rasplatita si ea, pentru al zecelea an consecutiv, cu Trofeul creativitatii, decernat in baza datelor furnizate de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM).
… Si cativa dintre castigatori
Printre premianti, ii amintim la capitolul „Industrie – Fabricarea cimentului, varului, ipsosului si a articolelor din beton – intreprinderi foarte mari“, pe cei de la Carpatcement Holding, care au castigat locul 1, si Holcim care s-a aflat pe 2, iar la „intreprinderi mari“ locul 1 a fost adjudecat de Henkel Romania si locul 2 de catre Saint Gobain. Tot la Industrie, dar la sectiunea „Industria bauturilor – intreprinderi foarte mari“, cei de la Ursus Breweries au ocupat locul 1 iar pozitia a doua a fost ocupata de Quadrant – Amroq Beverages (Pepsi). La „Constructii – Lucrari de constructii – intreprinderi foarte mari“, locul 1 a fost adjudecat de Hidroconstructia iar locul 2 de Tehnologica Radion. La sectiunea „Servicii – Transporturi, depozitare si activitati anexe transporturilor – intreprinderi foarte mari“, locul 1 a fost ocupat de Administratia Romana a Serviciilor de Trafic aerian Romatsa, iar RATB s-a situat pe pozitia a doua. La aceeasi categorie, dar la „intreprinderi mari“, locul 1 a fost ocupat de cei de la Blue Air. La sectiunea „Servicii – Servicii generale – intreprinderi mari“, locul 1 a fost ocupat de catre Midocar. Tot la Servicii dar la subcategoria „Posta, curierat – intreprinderi foarte mari“, locurile 1 si 2 au fost ocupate de Fan Courier si Cargus iar la „intreprinderi mari“ primele doua pozitii au apartinut celor de la DHL si TNT. La „Comert, turism – Comert cu autovehicule, piese si accesorii de schimb si carburanti pentru autovehicule – intreprinderi foarte mari“, cei de la Lukoil au obtinut locul 1, la „intreprinderi mari“ primele doua pozitii au fost castigate de Romcar si de Renault Nissan Romania, iar la „intreprinderi mijlocii“ Hyundai Auto Romania a luat locul 1, Goodyear Dunlop locul 2 si Iveco Romania locul 3.
Alexandru STOIAN