Transportatorii rutieri pregătesc un protest ca în Grecia

Confederaţia Naţională Rutieră (CNR), împreună cu patronatele membre şi alţi transportatori neafiliaţi, a început organizarea celui mai mare protest naţional în transporturile rutiere. Astfel, începând cu data de 23 mai, ora 00.00, transportatorii trec la oprirea totală a activităţii, pentru o perioadă nedeterminată. Amintim că transportatorii reclamă impunerea, din 26 mai, a obligativităţii de a-şi dota autovehiculele cu plăcuţe din care să rezulte masele şi dimensiunile acestora (altele decât cele pansonate de către producător). CNR acuză un “tun” de 15 milioane de euro prin “afacerea” cu plăcuţe.

Transportatorii solicită în mod public Guvernului şi prim-ministrului Victor Ponta “corectarea anomaliilor legislative actuale, eliminarea actelor de corupţie şi un dialog constructiv”.

Protestul se va desfăşura la nivel naţional, în toate judeţele, şi va fi mediatizat în randul patronatelor din Europa, pentru a evita blocarea transportatorilor străini în Romania în timpul evenimentelor.

“Modelul aplicat este cel al protestelor din Grecia, Spania, Franţa şi Italia, acolo unde transportatorii au scos cheia din contact indiferent unde se aflau vehiculele şi nu au mai permis desfăşurarea transporturilor pe drumurile naţionale”, anunţă, vineri, CNR.

Poliţia Rutieră şi Jandarmeria vor primi adrese oficiale din partea patronatelor implicate, pentru a sprijinii desfăşurarea protestului în condiţii de siguranţă. (M.S.)

1 COMENTARIU

  1. Este foarte normal sa se intimple asa ceva si ma intreb de ce ttransportatorii n-au reactionat pina acum si la alte magarii “legale”!in Romania se intimpla ca in Biblie. Parintii maninca agurida iar la copii li se strepezesc dintii, in sensul ca guvenanti inostrii de toate culorile si din toti ce 23 de ani trecuti da la marele balamuc din decembrie 89, se ceata de ochii lumii intre ei iar la final inventeaza tot felul de timpenii pe care le si pun in aplicare cu mare osirdie pentru ca statul-saracu’!- sa nu piarda.Cei care cred ca bat cimpii sint invitatii mei sa urmareasca in aceste zile turul Californiei la ciclism desfasurat in zone greu accesibile sau chiar semidesertice si sa fie atenti la calitatea asfaltului de aolo. Precizarea care se impune este ca si pe acolo a lucrat tot Bechtel. Dupa care sa incerce “autostrazile” romanesti. Dupa care poate-si face vreunul dintre ei seppuku. Daca nu dupa asta macar dupa protestul transportatorilor. Care sper ca nu se va desfasura tot romaneste!.

  2. ar fi necesar sa fie discutate taxa de mediu pentru camioanele vechi ce sint inmatriculate deja in romania si pe care daca le vinzi trebuie sa platesti aceasta taxa chiar daca in momentul inmatricularii nu sa cerut sa ca esti obligat sa ramai cu aceste camioane pe viata. La un cap tractor din 2003 de 530 cp inmatriculat in 2007 in romania trebue sa platim aproximativ 3500 de euro acest pret automat se va scadea din pretul de vanzare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.