Transportul ar putea deveni cea mai mare sursă de emisii de CO2

Transportul va deveni cea mai mare sursă de emisii de CO2 dacă politicienii nu iau măsuri ambițioase și nu acționează în mod decisiv, avertizează experții din cadrul Comitetului Interguvernamental pentru Schimbări Climatice (IPCC – Intergovernmental Panel of Climate Change), se arată într-un comunicat remis redacţiei de Terra Mileniul III.

Cel mai recent raport al IPCC ce va fi disponibil mâine pe site-ul organizației avertizează liderii globali cu privire la amenințarea crescândă a emisiilor necontrolate din transporturi. Cercetătorii IPCC spun că sectorul de transporturi va deveni cea mai mare sursă de emisii de CO2 la nivel global în cazul în care factorii de decizie nu vor lua măsuri urgente.

”Fără politici sustenabile și de impact pentru a reduce emisiile de CO2 ale mașinilor și camioanelor, emisiile din transport ar putea crește cu o rată mai mare decât în oricare alt sector”, se menționează în raport.

”Mulțumită reglemtărilor UE, emisiile provenite de la mașinile noi sunt în scădere, dar este imperios necesar să fie luate măsuri și în privința autocamioanelor și dubelor. Raportul IPCC insistă asupra necesității unor măsuri urgente care să reducă emisiile vehiculelor, dar Comisia Europeană a amânat în mod repetat strategiile promise de reglementare a emisiilor de la autoutilitare după anul 2020”, a declarat Greg Archer, manager de proiect pentru autovehicule curate al Federației Transport& Environment (T&E).

Raportul IPCC confirmă faptul că reglementări precum cele europene privind standardele de CO2 pentru autovehicule sunt foarte efciciente în reducerea emisiilor cu impact asupra schimbărilor climatice.

O analiză realizată de T&E arată că introducerea limitelor de CO2 pentru mașinile din Europa a triplat câștigurile asociate eficienței carburanților (în urma reglementării din perioada 2000-2007, emisiile de CO2 din UE au scăzut cu doar 1,3% pe an, iar din 2008 până în 2013, rata medie anuală de îmbunătățire a afost de 3,5% – detalii aici).

T&E avertizează însă că autovehiculele de pe drum ating aproximativ jumătate din eficiența măsurată la testele auto. Comisia Europeană plănuiește să introducă în 2017 un nou test care să elimine ambiguitățile legislative din sistemul actual, dar măsura întâmpină o opoziție fermă din partea constructorilor.

Reglementările ambițioase sunt cel mai eficient mod de a determina tranziția pieței la e-mobilitate (mașini electrice și pe hidrogen). Alimentate cu electricitate din surse regenerabile, acestea oferă posibilitatea de a reduce simultan emisiile de CO2, zgomotul și poluarea aerului, care distrug sănătatea și scurtează viețile a milioane de europeni.

”Politicile UE actuale care încurajează apariția mașinilor electrice pe șosele sunt ineficiente și neclare. Noua Comisie va trebui să vină cu o nouă strategie pentru a reduce emisiile tuturor autovehiculelor după 2020 și să o integreze în formele sustenabile de mobilitate urbană. În final, aceste politici vor pune sectorul de business european în fruntea tranziției globale către vehicule nepoluante”, a mai spus Greg Archer. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.