UNTRR, APTE 2002, FORT și APULUM cer transparență în calcularea tarifelor RCA

protest-tir-1Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, APTE 2002, FORT și APULUM – solicită date, cifre și transparență în calculul tarifelor RCA, asigurare obligatorie cu caracter social și mutual.

Parlamentul, prin ASF, trebuie să asigure un comportament corect al firmelor de asigurări pe segmentul asigurării obligatorii RCA!

Invităm toate firmele care nu pot face publice în mod transparent metodele de calcul ale valorilor RCA să renunțe la RCA! Considerăm ca o culme a ipocriziei această abordare a firmelor de asigurări, similară cu cea a cuceritorilor de noi teritorii de acum peste 500 de ani! Totală lipsă de respect față de piața românească pe care acționează!

Ipocrizia dusă la maxim constă în faptul că aceste firme vorbesc de cifre, date, fapte, însă ele sunt cele care fac doar zgomot cu comunicate sforăitoare și cu banii pe care îi vor cât mai mulți și cât mai puțin justificați din portofoliul asigurărilor obligatorii!

Toate aceste firme au în portofoliu procente considerabile din asigurarea obligatorie RCA, toate încearcă să încarce nota de plată RCA cu costurile întregii firme pentru toate tipurile de asigurări, încercând să manipuleze opinia publică și autoritățile că pierd bani din acest segment de afaceri – mai au puțin și vor solicita subvenții de la Statul Român.

Nu vă întrebați cum societăți de asigurări similare din toate țările UE pot să opereze asigurări RCA la tarife de 5-10 ori mai mici decât în România, fără să clameze pierderi?

Nu vă întrebați de ce sunt respinse de către ASF societățile de asigurări care doresc să intre pe piața din România, care a devenit extrem de atractivă la valorile umflate artificial de asigurători cu complicitatea ASF? Recent, ASF a respins intrarea pe piața RCA din România a două firme din Bulgaria, pe motiv de protejare a pieței RCA, iar întrebarea firească este de ce ASF protejează asigurătorii existenți în România de competiția unor noi firme?

Asigurătorii încearcă să obțină cât mai mulți bani, oarecum firesc într-o lume comercială, dar cea mai deranjantă și condamnabilă este abordarea ASF, care nu reușește să reglementeze și să supervizeze piața asigurărilor obligatorii RCA din România.

UNSAR refuză dialogul cu patronatele din transporturi de un an de zile. Oare de ce nu putem discuta despre riscuri și costuri cu cărțile pe masă? Ce au de ascuns asiguratorii?

ASF nu publică raportul companiei de consultanță Milliman. Oare de ce? Ce are de ascuns ASF din acest raport? În plus, mai apar remarci de genul “asigurații din România sunt prea proști ca să poată să înțeleagă astfel de rapoarte”. Cifrele din spatele unei asigurări obligatorii ar trebui să fie atât de clare, simple și transparente încât să le poată înțelege oricine!

Patronatele din transporturile rutiere, atunci când au avansat cifra de 4.907 lei RCA pe 12 luni pentru segmentul de vehicule comerciale de peste 16 tone, au ținut cont de datele și metodologia de calcul făcute public recent de către ASF: frecvența daunelor pentru segmentul vizat, valoarea medie a daunei pe segmentul vizat, costurile de achiziție și administrare, costurile de reasigurare, coeficient de ajustare statistică, coeficient de majorare a daunelor. ASF și asiguratorii susțin că rezultatul nu este bun, însă nu vin cu date și cifre care să arate ce este diferit în abordarea lor și mai ales ce date și cifre și metode de calcul folosesc, dacă cele disponibile nu sunt corecte.

Încercați să găsiți date publice cu istoricul evoluției prețului RCA și a daunalității pe fiecare segment de autovehicule/vehicule asigurate RCA din ultimii 5 ani și veți constata că lipsesc cu desăvârșire!

Datele sunt prezentate de ASF cât mai complicat, cât mai derutant, pentru a face cât mai dificil un calcul pe baza acestora. Din partea asiguratorilor, cifrele referitoare la RCA sunt și mai discrete.

Manipularea media se face cu date statistice, cu “media” – cu un picior în jar și cu unul pe gheață, temperatura rezultată este numai bună pentru mediul asigurătorilor din România.

Într-o țară precum România, în care studiile referitoare la piața transporturilor rutiere din 2014 indică o valoare medie a profitabilității firmelor de transport rutier de 1,8%, an care s-a încheiat cu valori RCA de 1.000 de euro la autovehiculele comerciale, creșterea absolut nejustificată a prețurilor RCA de la 1.000 euro, din decembrie 2014, la 3.500 de euro în decembrie 2015 și la 5.000 euro în iulie 2016, duce firmele de transport din România pe pierdere.

Firmele de transport din România care operează circa 180.000 de autovehicule licențiate – de peste 3,5 t la transport marfă și de peste 1+8 locuri la transport persoane, reprezintă sub 3% din totalul autovehiculelor din România! Din 2012, RCA a crescut la segmentul autovehiculelor de peste 16 tone de la 300 euro la 5.000 de euro! Pentru clasa B0!

Consiliul Concurenței investighează de 2 ani această piață și nu vede nimic în neregulă! Vede probleme la promoțiile produselor oferite cât mai accesibil publicului larg de către retailerii prezenți în România, care nu au înțeles că aici, în România, populația și consumatorii trebuie storși de ultimul ban și trebuie să li se ofere nimic în schimb – nici măcar explicații, că de produse sau servicii nici nu se poate pune problema.

UNTRR, APTE 2002, FORT și APULUM solicită PARLAMENTULUI să asigure prin intermediul ASF publicarea valorilor pe ultimii 5 ani pentru fiecare categorie de autovehicule asigurate RCA, dar și agregate:

– valorile prețurilor RCA

– valorile costurilor RCA cu prezentarea elementelor din structura de cost.

Faptul că aceste informații nu sunt publice, transparente și clare pentru toți asigurații care sunt obligați să plătească această asigurare obligatorie RCA poate indica faptul că ASF este incompetentă sau este și coruptă!

Faptul că Parlamentul a lăsat ASF nesupravegheat este inacceptabil! Parlamentul trebuie să verifice activitatea precedentă a ASF și să ceară rapoarte de activitate trimestriale, transparente și publice, verificabile de oricine pe segmentul asigurărilor RCA!

Dacă Parlamentul nu va obliga ASF să publice în cel mai scurt timp toate datele, cifrele și faptele referitoare la piața RCA, atunci noi de ce mai votăm?

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.