UNTRR cere deblocarea urgentă a alocării CEMT 2014

Prin mai multe adrese transmise ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, UNTRR solicită publicarea „în regim de urgență” a Ordinului de aprobare și a Normelor metodologice privind repartizarea și utilizarea autorizațiilor CEMT pentru transportul rutier internațional de mărfuri pentru anul 2014, „absolut necesare în desfășurarea transporturilor rutiere extracomunitare”. În faţa lipsei totale de reacţie a conducerii ministerului, patronatele din transporturile rutiere au adresat o scrisoare deschisă şi preşedintelui Traian Băsescu, deşi şeful direct al ministrului Mănescu este premierul Victor Ponta.

În ultima adresă transmisă ministrului Transporturilor, pe 29 noiembrie, îi atrage atenţia că „transporturile extracomunitare reprezintă unul dintre cele mai disputate segmente de transport, unde transportatorii români au reușit să fie mai performanți în fața concurenței transportatorilor din UE și a celor din afara UE, volumul acestor operațiuni înregistrând o creștere de 400% față de 2007”.

Iată solicitările patronatelor din transporturi adresate Ramonei Mănescu:

„- semnarea imediată a Ordinului de ministru și demararea imediată a procedurii de atribuire, personalizare și distribuire a autorizațiilor anuale multilaterale CEMT pentru anul 2014,

– eliberarea către operatorii de transport a unei prime tranșe din autorizațiile CEMT în perioada 16-20.12.2013, pentru a permite operatorilor de transport să efectueze transporturi începând cu 1 ianuarie 2014 pe relații precum Italia – de unde transportatorii români pot face operațiuni de transport către alte țări non-UE  exclusiv cu autorizații CEMT!

– să asigurați transparența algoritmului de repartizare a autorizațiilor CEMT pentru a evita discrepanțele existente la ultima alocare

– să excludeți de la alocarea CEMT pentru 2014 firmele care au utilizat în 2013 CEMT duplicat – și au adus prejudicii firmelor cărora le-au fost repartizate în mod legal aceste autorizații

– să excludeți de la alocarea CEMT pentru 2014 firmele care nu au efectuat nicio raportare privind utilizarea CEMT până în prezent”.

UNTRR menționează că „astăzi ne aflăm într-o situație fără precedent din istoria Ministerului Transporturilor de după 1989, fiind primul an în care procedura alocării CEMT nu a fost demarată înainte de luna decembrie”.

„De exemplu: în 2012 cererile pentru acordarea de autorizații CEMT pentru anul 2013 s-au depus în intervalul 19.11.2012 – 23.11.2012 (ora 16:00), în anul 2011 cererile pentru anul 2012 s-au depus în intervalul 24.11.2011 – 02.12.2011 (ora 14:00),  în anul 2010 cererile pentru anul 2011 s-au depus în intervalul 22.11.2010 – 29.11.2010 (ora 16:00) etc.”, precizează Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR

Iată toate adresele transmise începând din 25 noiembrie:

2013 11 25_CEMT_ adresa MT_Ministru

2013 11 26_CEMT_ adresa MT_Volcinschi

2013 11 26_CEMT_ adresa MT_ministru

2013 11 29_MT Ministru_CEMT 2014

2013 11 29_CEMT_ adresa MT_Donescu

2013 11 29_CEMT_revenire adresa MT_ministru

Iată şi adresa transmisă preşedintelui Traian Băsescu:

„Stimate Domnule Preşedinte,

Facem un apel la Domnia Voastră, Vă rugăm să solicitati doamnei ministru Manescu deblocarea de urgenta a repartizarii autorizatiilor CEMT pentru anul 2014!! Aceste autorizaţii anuale multilaterale sunt necesare realizării transporturilor dintre ţări UE şi non-UE, sau între ţări non-UE semnatare ale conveţiei CEMT,  de către transportatorii români!

Lipsa acestor autorizaţii în cadrul firmelor de transport duc la imposibilitatea efectuării acestor transporturi începând cu 01 ianuarie 2014!

Sunt ţări precum Grecia şi Italia din care nu se pot face opraţiuni de transport de către transportatorii români către ţări din afara UE decât cu autorizaţii CEMT.

Lipsa acestor autorizaţii va conduce la imposibilitatea onorării contractelor de transport după 1 ianuarie 2014.

Vă rugăm să aveți în vedere că transporturile extracomunitare reprezintă unul dintre cele mai disputate segmente de transport, unde transportatorii români au reușit să fie mai performanți în fața concurenței transportatorilor din UE și a celor din afara UE, volumul acestor operațiuni înregistrând o creștere de 400% față de 2007.

Cu speranţa că veţi continua să promovaţi interesele mediului de afaceri din România,

Va asigurăm de întreaga noastră consideraţie.

Cu respect,

Radu Dinescu, Secretar General UNTRR”.

LISTA STATELOR MEMBRE CEMT [01.01.2013]

Anexa 1 a 

 

1.
Albania
AL
2.
Anglia
UK
3.
Armenia
ARM
4.
Austria
A
5.
Azerbaijan
AZ
6.
Belarus
BY
7.
Belgia
B
8.
Bosnia – Herţegovina
BiH
9.
Bulgaria
BG
10.
Cehia
CZ
11.
Croaţia
HR
12.
Danemarca
DK
13.
Elveţia
CH
14.
Estonia
EST
15.
Finlanda
FIN
16.
Franţa
F
17.
Georgia
GE
18.
Germania
D
19.
Grecia
GR
20.
Irlanda
IRL
21.
Islanda
IS
22.
Italia
I
23.
Letonia
LV
24.
Liechtenstein
FL
25.
Lituania
LT
26.
Luxembourg
L
27.
Macedonia
MK
28.
Malta
M
29.
Moldova
MD
30.
Muntenegru
MNE
31.
Norvegia
N
32.
Olanda
NL
33.
Polonia
PL
34.
Portugalia
P
35.
România
RO
36.
Rusia (Federaţia Rusă)
RUS
37.
Slovacia
SK
38.
Slovenia
SLO
39.
Spania
E
40.
Suedia
S
41.
Turcia
TR
42.
Ucraina
UA
43.
Ungaria
H
44.
Serbia
SRB 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.