Peste 40 mil euro pentru 15% din Lotul 2 Nădlac-Arad de 16,6 km

La un an de la rezilierea contractului cu Alpine Bau – care construise până la intrarea în insolvenţă 85% din Lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad -, CNADNR scoate la licitaţie finalizarea lucrărilor şi dă un termen de execuţie uluitor: 56 luni de la data atribuirii. Adică 4 ani şi jumătate pentru restul de 15% din execuţia celor 16,6 km, la care se adaugă breteaua de legătură cu DN7. Sunt puşi la bătaie până la 177,4 milioane lei (40,3 milioane euro), cu tot cu TVA, iar ultima zi de depunere a ofertelor este 23 iulie.

Pare că intenţia CNADNR a fost ca lucrările să se degradeze în acest an scurs de la rezilierea contractului – dacă şantierul n-o fi fost abandonat mai întainte -, dar cert este că în noul contract va fi inclusă şi „remedierea lucrărilor existente”.

„Contractul pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea celor rămase de executat la autostrada Nădlac – Arad şi drum de legătură, lotul 2, km 22+218 – km 38+882 (16,6 km) va fi atribuit prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut”, se arată în anunţul de achiziţie.

Culmea este că Alpine Bau a turnat asfalt pe pe 80% din cei 16,6 km ai lotului, singura porţiune cu pământ bătătorit fiind cea de joncţiune cu DN7.

Chiar CNADNR a comunicat, la rezilierea contractului, că stadiul de execuţie a lucrării este de 84,75%.

Acum, valoarea estimată a ce a mai rămas din lucrări este cuprinsă între 119,3 milioane lei – sumă la care se vor raporta ofertanţii pentru întocmirea ofertei financiare – şi 143,1 milioane lei, nivel care include şi achiziţia unor eventuale servicii similare, se arată în anunţ. Sumele sunt fără TVA.

Proiectul va fi finanţat cu fonduri europene (85%) şi bani de la buget.

Autostradă începută în 2011

Construirea autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime totală de aproape 39 km, a fost împărţită în două loturi: primul ( între km o şi km 22,2)  adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 mil euro, iar al doilea (între km 22,2 şi km 38,9), de 124,45 mil euro, de Alpine Bau.

Lucrările, cu termen de execuţie 1 an şi jumătate, au fost deschise în octombrie 2011, la ambele loturi.

Numai că Romstrade şi-a abandonat şantierul după 20% din execuţia lucrărilor şi şi-a fentat asociatul portughez, care l-a reclamat la OLAF pentru deturnare de fonduri.

CNADNR a reziliat contractul în noiembrie 2012, iar patronul Nelu Iordache a fost arestat, în urma anchetei DNA. Ulterior, el l-a denunţat pe ministrul de atunci al Transporturilor, Ovidiu Silaghi – care a migrat recent de la PNL la PSD – că în noaptea cu pricina l-a vizitat acasă şi i-a dat şpagă 200.000 de euro ca să-i salveze celelalte contracte cu CNADNR.

O nouă licitaţie pentru construirea acestui prim lot al autostrăzii a fost organizată anul trecut iar contractul a fost atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi – Max Boegl. În valoare de 308 milioane de lei (69 mil euro), cu TVA, lucrările vor trebui să fie gata la o dată neprecizată de ministrul Dan Şova.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.