AHEAD LOGISTICS „Suntem pregătiţi să oferim orice soluţie“

Ahead Logistics şi-a dezvoltat activitatea pentru a putea răspunde oricărei solicitări – casă de expediţii, flotă proprie, transport intern şi internaţional, depozit, soluţie ERP şi un WMS – iar investiţiile au urmat strategia companiei: accentul pe flexibilitate. Dincolo de instrumentele pe care le are la dispoziţie, însă, Ahead Logistics se bazează în primul rând pe o echipă care apreciază provocările. Nu este de mirare în acest context „apetitul“ foarte dezvoltat al companiei pentru investiţii noi, menite să răspundă nevoii de flexibilitate, să ajute la interconectarea diferitelor activităţi. Amintim creşterea activităţii pe casa de expediţii, înnoirea şi dezvoltarea în fiecare an a flotei de camioane, precum şi achiziţionarea unei soluţii IT integrate (ERP).

Expediţiile – vârful de lance

Punem mare accent pe activitatea casei de expediţii şi de aceea ne-am crescut echipa. Pe partea de vânzări avem 10 persoane şi vrem să dezvoltăm echipa în continuare. În plus, noul soft achiziţionat ne permite să fim mai eficienţi, ne ajută să urmărim mai bine activitatea. Ne concentrăm pe creşterea portofoliului de clienţi“, a arătat Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics. Este de remarcat faptul că activitatea de expediţii a fost dezvoltată ulterior transporturilor, însă la ora actuală a devenit „vârful de lance al companiei“. „Ca industrie lucrăm mult pe FMCG, pe partea de retail. Ne ajută faptul că avem o experienţă mare pe acest segment, din partea de transport. Pe partea industrială avem, de asemenea, clienţi mari cu care colaborăm. Practic, lucrăm şi pe camioane complete, şi pe încărcări parţiale la nivel de paleţi. Soluţia se personalizează pentru fiecare client în parte, de la palet sau chiar şi mai puţin – operaţiuni de tip coletărie. Suntem pregătiţi să oferim orice soluţie“, a precizat Mircea Mănescu.

Depozit logistic şi hub

Deţinerea propriului depozit lângă Ploieşti înseamnă un mare avantaj pentru Ahead Logistics şi contribuie semnificativ la ecuaţia „flexibilităţii“ dezvoltată de companie. „Depozitul propriu ne ajută atunci când avem clienţi care vor să livreze la un anumit retailer şi mai sunt necesare anumite repaletizări sau marfa trebuie distribuită în ţară, către destinaţii diferite. Folosim depozitul de la Dărmăneşti tocmai în ideea de a oferi clienţilor cât mai multe variante, pentru ca aceştia să nu fie obligaţi să apeleze şi la alţi furnizori“, a explicat Mircea Mănescu. Deşi, aparent, este un depozit dedicat mai ales mărfurilor cu circulaţie mai lentă, mulţi clienţi au dorit să îl folosească ca hub. „Am avut deja mai mulţi clienţi pentru care am folosit depozitul ca un hub – am adus marfă din străinătate cu mai multe camioane, după care am distribuit marfa la nivel naţional cu alte camioane. Practic, s-a făcut un hub la noi şi totul a funcţionat bine. A fost vorba de 35 de camioane cu care am adus marfa, apoi a urmat distribuţia în România către aproximativ 20 de destinaţii. Şi totul s-a făcut într-un timp scurt, fiind vorba despre produse care trebuiau să ajungă pe rafturi la un anumit termen. Din nou, flexibilitatea a fost cuvântul de ordine. Ne-am organizat rapid şi am dus contractul la capăt cu bine. La asemenea operaţiuni nu este loc pentru greşeli, penalităţile sunt foarte mari şi, în general, retailerii nu iartă“, a arătat Mircea Mănescu. Poziţionarea bună a depozitului, lângă Ploieşti, acolo unde există depozitele unor retaileri, creează, de asemenea, bune oportunităţi. Sunt clienţi care ratează o descărcare la un retailer şi, decât să rişte să blocheze camionul, lasă marfa la depozitul Ahead. „Este mult mai simplu pentru noi, fiind în proximitatea depozitelor marilor retaleri, să livrăm marfa în fereastra indicată“, a completat Mircea Mănescu. Depozitul Ahead Logistics oferă o suprafaţă acoperită de 8.400 mp şi o platformă exterioară betonată de aproximativ 10.000 mp. Iar posibilităţile de extindere sunt foarte mari. „Avem camere video, pază non-stop, senzori de mişcare… N-am avut niciodată probleme de furturi, de lipsă marfă. De altfel, depozitul este într-o zonă liniştită“, a precizat Mircea Mănescu. La ora actuală, depozitul trece printr-o operaţiune de modernizare, investiţia fiind de aproximativ 40.000 de euro.

Transport intracomunitar

Filosofia companiei este aceea de a realiza in house cât mai multe operaţiuni pentru clienţi. Iar această flexibilitate a fost extinsă şi către transportul internaţional şi intracomunitar, activităţi lansate de Ahead Logistics în acest an. „Pentru transportul internaţional avem aceeaşi ofertă – pornim de la nivel de palet, de grupaje şi ajungem la camioane complete. Am introdus camioanele noastre pe transport internaţional anul acesta. În plus, patru camioane realizează transport intracomunitar. Dorim să diversificăm activitatea cât mai mult şi pe partea de transport“, a declarat directorul general Ahead Logistics. Chiar dacă noul soft achiziţionat de la WindSoft a crescut vizibilitatea asupra costurilor, inclusiv asupra consumului de carburant, pentru transportul intern a fost păstrată procedura prin care este alocată cantitatea de motorină necesară, în funcţie de consumul estimat. „Doar pe extern se merge de la plin la plin, însă acolo camioanele sunt dotate cu sisteme astfel încât să ne asigurăm că toată motorina se consumă de către camion“, a spus directorul general Ahead Logistics. Menţinerea costurilor la un nivel cât mai scăzut reprezintă o necesitate, însă într-o piaţă în care presiunea pe tarife a atins apogeul, oferirea unor servicii de calitate este tot mai dificilă. „Este greu să găseşti clienţi noi şi este greu să-i păstrezi, să te asiguri că au un grad de satisfacţie mare, pentru că majoritatea vor să aibă un tarif cât mai mic la o calitate cât mai mare a serviciilor. La un moment dat, acest lucru nu se mai poate. Dacă tarifele de transport coboară foarte jos, nici transportatorii nu vor oferi o calitate suficient de bună. Acest lucru noi îl specificăm clienţilor – nu putem coborî sub anumite limite“, a completat directorul general Ahead Logistics.

Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics:

Am achiziţionat soluţia ERP de la WindSoft, iar avantajele sunt vizibile. În primul rând, acurateţea a crescut semnificativ – fiecare îşi poate vedea cursele, partea de facturare merge mult mai repede, facturile ajung mai repede la clienţi, nu mai există blocaje – această soluţie IT a uşurat fluxul documentelor şi partea de verificare, iar pe partea de transport ne permite să vedem imediat când sunt depăşiri de combustibil.

Avem o echipă cu experienţă care nu dă înapoi în faţa provocărilor. Operaţiunile dificile, care ies din standard, aduc o marjă mai mare a profitului, dacă sunt finalizate cu succes şi, totodată, cresc nivelul de satisfacţie al clienţilor

Pentru noi, casa de expediţii este vârful de lance, apoi vine depozitul şi, bineînţeles, flota, pe care vrem să o rentabilizăm şi, mai mult, prin găsirea unor clienţi care oferă preţuri rezonabile.“

Activităţile pe care le-am dezvoltat se intersectează, flota, depozitul şi casa de expediţii sunt legate între ele.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.