Audieri la Parchet in cazul accidentului cu tramvaie din Rahova. RATB: ambii vatmani sunt vinovati

Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (PICCJ) informeaza ca, vineri, sub coordonarea procurorilor, urmeaza sa aiba loc audierea altor persoane in legatura cu accidentul in care au fost implicate doua tramvaie la intersectia strazilor Calea Rahovei si Sebastian, in urma caruia 18 persoane au fost ranite. Din primele cercetari reiese ca ciocnirea celor doua tramvaie a avut loc, ca urmare a faptului ca macazul s-a schimbat brusc, fara interventia vatmanului, dupa ce unul dintre autovehicule trecuse deja cu primele 2 osii de macaz. In acest context, tramvaiul s-a rupt si a intrat in celalalt. RATB a deschis, la randul sau, o ancheta in acest caz, iar din raportul preliminar reiese ca ambii vatmani sunt vinovati.

“In continuarea cercetarilor efectuate de catre organele de politie, sub coordonarea directa a procurorilor Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti, in cauza privind incidentul petrecut, miercuri, la intersectia strazilor Calea Rahovei si Sebastian, cand a avut loc un accident intre doua tramvaie care circulau in sensuri opuse, in urma caruia 18 persoane au fost ranite, in cursul zilei de ieri (n.r. joi) a avut loc audierea unuia dintre vatmani. Urmeaza ca,vineri, sub coordonarea procurorilor, sa aiba loc audierea altor persoane”, se arata intr-un comunicat transmis de PICCJ.

Ancheta RATB

La randul sau, RATB a deschis o ancheta in acest caz, iar din raportul preliminar intocmit de comisia intrunita in cadrul Regiei s-a concluzionat ca:

* Intrucat conducatorul tramvaiului cu nr. 136 din linia 41, care se retragea la Depoul Alexandria, nu a urmarit ca toate boghiurile sa urmeze traseul stabilit, fapt care a dus la agravarea urmarilor evenimentului, s-a constatat ca acesta nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB, care stipuleaza la art. 120:

„La trecerea peste macazuri si incrucisari, conducatorul de tramvai va circula cu deosebita prudenta conducand cu atentie sporita, cu viteza redusa si urmarind ca toate boghiurile sa efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare.”

De asemenea, conducatorul tramvaiului cu numarul 204 din linia 41, care se indrepta spre Depoul Alexandria, a fost gasit la o distanta de peste 5 m fata de patina de actionare a macazului electric, astfel constatandu-se ca nu a respectat prevederile art. 126 din Regulamentul de Exploatare RATB:

„Conducatorului de tramvai ii este interzis sa intre pe patina de actionare a macazului electric daca intre acesta si macaz se afla un alt tramvai, sau daca tramvaiul din fata nu a trecut complet peste macaz. Este obligat sa opreasca tramvaiul la o distanta de minim 5 m fata de patina de actionare a macazului”.

In concluzie, conducatorul tramvaiului cu nr. 204 din linia 41 a dat o comanda gresita, deoarece in loc sa opreasca tramvaiul cu 5 m inainte de patina de actionare, a depasit-o cu peste 5 m, precizeaza conducerea RATB.

In urma efectuarii expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat ca acesta era in buna stare de functionare, revizia tehnica fiind facuta in noaptea de 17/18.07.2012.

“In prezent, investigatiile sunt in curs de derulare, cele doua tramvaie fiind sigilate de catre organele de investigatie, in Depoul Alexandria. In momentul in care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descarca datele inregistrate in computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32,  si 136, din linia 41. De asemenea, se vor descarca si datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41”, precizeaza RATB, intr-un comunicat remis redactiei.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.