Camioanele noi fac diferenta

dianthus_premiul-1Pentru o flota de peste 200 de camioane, sistemele de control al consumului de carburant joaca un rol extrem de important. Acestora li se adauga insa o serie de persoane asezate in puncte cheie, care pot genera o tendinta privind adoptarea unui stil economic de condus.

O flota noua te va ajuta sa tii consumurile jos, in conditiile unei monitorizari corecte, este de parere Dan Niculescu, directorul comercial Dianthus, care s-a aratat mai mult decat multumit din acest punct de vedere de performantele ultimelor camioane EURO 6 achizitionate. „Potrivit strategiei companiei, flota este reinnoita la fiecare 5-6 ani, in conditiile in care se merge pe marci premium, care isi pastreaza si pretul de revanzare”, a explicat el. Performantele vehiculelor sunt dublate de un sistem de monitorizare care ofera informatii in detaliu privind stilul de condus la care se adauga acorduri avantajoase privind achizitia carburantului.

Statie proprie de alimentare

Carburantul inseamna, cel mai mult, undeva intre 35-40% din costul de transport, dar exista si zone unde procentul este mai redus. Pentru a reduce costurile cu combustibilul am optat pentru o statie de alimentare proprie, in curte, cu un volum de 120 mc. Odata finalizata aceasta investitie, am cautat sa achizitionam carburantii la cel mai bun pret, ceea ce s-a dovedit destul de dificil. In acest context, am cumparat doua cisterne, devenind achizitori directi din piata libera. Am obtinut astfel cel mai bun pret din ziua respectiva”, a explicat Dan Niculescu. Orice camion care se intoarce din cursa face plinul in curtea companiei de transport, fiind astfel acoperit putin peste jumatate din consumul inregistrat la nivelul intregii flote. „Rezervoarele noastre au minimum 1.000 litri, cele mai mari fiind de 1.300 litri”, a precizat directorul comercial Dianthus. In paralel, sunt monitorizate traseele si locurile de alimentare, fiind incheiate contracte cu anumite statii asezate strategic. „Colaboram foarte bine cu furnizori de carburant din strainatate. Spre exemplu in Spania unde preturile sunt mai bune decat in Romania, de mai bine de un, colaboram cu o firma care detine statii pe aproape tot teritoriul tarii, mai ales in punctele cheie. Beneficiem de un pret mai bun in functie de nivelul flotei si de cat alimentam.” Dan Niculescu a explicat ca s-a incercat identificarea celor mai bune oferte in fiecare tara in parte, adaugand ca alimentarile se fac de asa maniera incat camionul sa nu intre cu mai mult de 200 litri de motorina in tara.

Miza pe soferii tineri

In ceea ce priveste monitorizarea consumului, care este foarte stricta la nivelul flotei, Dan Niculescu recunoaste ca acest aspect descurajeaza pe unii soferi sa ramana in companie din cauza presiunii psihice pe care o genereaza, dar mai ales din cauza „folclorului din parcari”. „Pierdem multi soferi pentru ca asculta vorbele celorlalti soferi privind alte firme mai permisive.” Concret, in cadrul Dianthus, in momentul in care se identifica probleme privind consumul si acestea se repeta, soferul in cauza formeaza pentru o cursa echipaj cu cel mai bun sofer din companie. Astfel, sunt identificate problemele si acestea se pot remedia. „Rezultatele de multe ori sunt uluitoare, pentru ca soferul invata si isi imbunatateste stilul de condus.” Directorul comercial Dianthus a subliniat ca oamenii tineri, formati in cadrul firmei, dau rezultate mai bune. „Am trecut la un alt nivel, tinem timp de 3 luni soferii tineri in echipaj, perioada in care lucreaza cu un conducator auto care merge in parametri buni. Astfel, invata de la inceput stilul economic de conducere”, a concluzionat Dan Niculescu.

Dan Niculescu, director comercial Dianthus

Oferim prime celor care merg in parametrii stabiliti, insa, chiar si asa, si anul trecut, si in acest an, ne-au plecat multi soferi, din cauza presiunii in crestere exercitate de firmele din afara, care ofera salarii foarte atractive.”

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.