Consorţiul Astaldi-Max Boegl va termina lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad început de Romstrade

CNADNR a atribuit consorţiului de firme Astaldi (Italia) – Max Boegl (Germania) contractul pentru finalizarea lotului 1 al autostrăzii Nădlac – Arad, în valoare de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA. Lucrările au fost începute de Romstrade, al cărei patron, Nelu Iordache, se află în arest din 2 decembrie 2012 şi a fost trimis în judecată în 30 aprilie a.c. pentru deturnare de fonduri şi spălare de bani.

Contractul de proiectare şi execuţie al autostrăzii Nădlac – Arad şi drum de legătură, Lot 1 – km 0+000 – km 22+218, a fost atribuit la 19 decembrie, în urma unei licitaţii deschise, pentru preţul cel mai scăzut.

CNADNR a primit 7 oferte pentru acest proiect, potrivit anunţului de atribuire.

Casa de avocatură Boştină şi Asociaţii, reprezentantul asocierii câştigătoare, a anunţat la 13 decembrie că instanţa a respins plângerile depuse împotriva rezultatului procedurii de atribuire a lucrărilor de construcţie a acestui tronson, astfel că autorităţile pot semna contractul.

Autostrada Nădlac-Arad va avea 39 de kilometri. În 2011, primul lot a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro. Lotul al doilea i-a revenit constructorului austriac Alpine Bau, cu o valoare a contractului de 124,45 milioane euro.

Lucrările au început în octombrie 2011 şi ar fi trebuit să fie gata în această vară, după 1 an şi jumătate, conform contractului.

Alpine Bau mai avea 20% din construcţie când a intrat în insolvenţă, însă Romstrade a abandonat lucrările la nici 10% de la debutul lor, dându-i o ţeapă de mari proporţii asociatului portughez.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.