UPDATE! Câștigătorul revizuirii SF Sibiu-Pitești, contestat

Autostrada Sibiu-Pitești mai are de trecut un hop: Asocierea Romair Consulting SRL – Dongbu Enegineering Co.LTD a contestat luni, 23 februarie, rezultatul licitației stabilit de CNADNR în 11 februarie pentru revizuirea Studiului de fezabilitate al Autostrăzii Sibiu-Pitesti.

Câștigătorul desemnat în urmă cu două săptămâni este Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.

UPDATE: Curtea de Apel București a respins contestaţia în 28 mai.

“Modifică în parte decizia CNSC, în sensul că: respinge contestaţia ca nefondată şi admite cererea de intervenţie în favoarea autorităţii contractante. Menţine soluţia de respingere a excepţiilor lipsei de interes şi inadmisibilităţii contestaţiei. Definitivă”.

În prezent, contestația se află în faza de analiză la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), anunță CNADNR.

Conform prevederilor Art. 276 alin. (1) din OUG 34/2006, ”Consiliul soluţionează pe fond contestaţia în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziţiei publice de la autoritatea contractantă, respectiv în termen de 10 zile în situaţia incidenţei unei excepţii care împiedică analiza pe fond a contestaţiei, potrivit art. 278 alin. (1). În cazuri temeinic justificate, termenul de soluţionare a contestaţiei poate fi prelungit o singură dată cu încă 10 zile”.

„Pe cale de consecință, în maxim 30 zile de la depunerea contestației de către  Asocierea ROMAIR CONSULTING SRL – DONGBU ENGINEERING CO.LTD, CNSC are obligația de a emite Decizia de Soluționare”, precizează CNADNR.

Studiul de fezabilitate ce urmează a fi întocmit va lega Centura Sibiu de Centura Pitești. Autostrada va avea aproximativ 120 de km.

Contractul este împărțit în 5 secțiuni, conform Caietului de sarcini. Pentru Secțiunea Sibiu – Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș – Pitești (Lotul 5), SF trebuie realizat în maximum 5 luni iar pentru celelalte, în maximum 12 luni.

Ani irosiți

Autostrada ar fi trebuit să fie gata până acum, dacă Guvernul Ponta nu s-ar fi ambiționat, după 2 ani de inerție, să revizuiască Studiul de fezabilitate făcut pe vremea Ancăi Boagiu și să includă acest sector de autostradă ca drum expres în proiectul inițial al Master Planului General de Transport.

Iar aceasta în ciuda promisiunilor făcute după mitingul din primăvara trecută al angajaților Dacia Pitești, de Victor Ponta, cum că şantierul va începe în 2015.

Ministrul de atunci Dan Şova avansa însă un alt termen: 2017 – care se dovedește mult mai realist.

Abia în vara trecută a fost lansată licitația pentru revizuirea SF, iar după ce în 13 ianuarie a.c. ministrul Ioan Rus anunța că tronsonul Sibiu-Pitești a fost inclus – în sfârșit – în Master Plan ca autostradă, peste o lună a fost desemnat și câștigătorul licitației pentru revizuirea SF.

După soluționarea contestației (o lună) va urma semnarea contractului – în aprilie – iar timp de 5 luni, până în octombrie, va trebui finalizat noul SF pentru loturile 1 și 5. Abia anul viitor în primăvară au termen de finalizare studiile SF pentru celelalte 3 loturi.

Constructorul, la anul

Supă finalizarea revizuirii SF, CNADNR va trebui să organizeze licitațiile pentru constructori – câte unul pentru cele 5 loturi.

Nu știm dacă va fi licitație anul acesta pentru loturile 1 și 5 sau dacă anul viitor vor fi lansate procedurile pentru toate cele 5 loturi.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.