Corriere Della Sera: „Alba Iulia este un experiment de marketing turistic reușit”

Alba Iulia a fost prezentată drept „oraș model” de cel mai important cotidian italian, Corriere Della Sera. Într-un articol din 3 aprilie sunt prezentate schimbările prin care a trecut Cetatea Alba Carolina și se vorbeşte despre cum poate renaște un oraș, din punct de vedere turistic, prin investiții europene.

Deși în media italiană România și românii sunt adeseori prezentați dintr-o perspectiva negativă, Alba Iulia a reușit să fie reversul medaliei și să le arate italienilor cititori de Corriere Della Sera o latură frumoasă, încântătoare a României.

“Cetatea Alba Carolina – restaurată cu peste 50 de milioane de euro, fonduri europene”, spune autorul articolului în introducerea materialului care aduce în discuție și importanța istorică a orașului, precum și creșterea numărului de turiști înregistrată de oraș de la finalizarea lucrărilor.

„400.000 de vizitatori anual și o creștere a mențiunilor sloganului orașului, Cealaltă Capitală” sunt primele rezultate datorate acestor investiții, conform materialului. Autorul precizează și importanța rating-ului Ba1 acordat de Moody’s pentru bugetul orașului, precum și importanța acordului cu Banca Mondială de a supraveghea planurile financiare ale orașului.

“Alba Iulia a contat în ultimul timp pe publicații românești și internaționale în eforturile imediate de promovare. E un motiv de mândrie când se amintește despre transformarea Cetății în cel mai important cotidian din Italia, știut fiind faptul că italienii nu sunt ușor de impresionat, dacă ne gândim la patrimoniul de care dispun. Le mulțumim celor care găsesc un răgaz să vorbească frumos despre noi”, a declarat primarul Mircea Hava.

Corriere Della Sera este cel mai popular ziar din Italia, având zilnic un tiraj de peste 400.000 de exemplare. Ziarul este și cel mai vechi din media italiană, primul exemplar a fost publicat pe 5 martie 1876, iar din 1910 a devenit cel mai citit ziar din regiune.

Cetatea Alba Carolina – restaurată cu peste 50 mil euro

Restaurarea cetății a durat 5 ani și a fost finalizată anul trecut, după o investiție de peste 50 de milioane de euro. Turiștii care vizitează Cetatea Alba Carolina sunt atrași de ceremonia de schimbare a gărzii, care are loc zilnic la prânz. Soldații sunt îmbrăcați în uniforme ale armatei austriece medievale, iar caii sunt de rasă friziană. Cetatea Alba Carolina se întinde pe 120 de hectare și a fost construită de arhitectul italian Giovanni Morando Visconti, în secolul al XVIII-lea.

Oraș al Marii Uniri a Românilor și Cealaltă Capitală a României, Alba Iulia și-a început călătoria ca “destinație turistică” imediat dupa intrarea Romaniei în Uniunea Europeană. Întregul Centru Istoric al orașului a fost refăcut, cetatea orașului a fost renovată din fonduri europene, iar anual noi evenimente și spații comerciale populează această zonă.

Investițiile de până acum în renovarea celei mai mari cetăți de tip vauban din România și în transformarea orașului Alba Iulia au totalizat 150 milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile, și au echivalat cu 2.500 euro pe cap de locuitor al orașului, 1.500 de noi locuri de muncă create în ultimii 7 ani și o rată a șomajului de sub 4%. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.