Dacia trece la motoare Euro 6 şi cere în continuare infrastructură rutieră spre frontiera de Vest

Accesul facil către frontieră şi menţinea costurilor salariale “la un anumit nivel” sunt elementele necesare păstrării competitivităţii, de către Uzina din Mioveni, faţă de alte fabrici Renault precum cea din Maroc, a declarat astăzi Nicolas Maure, directorul general al Dacia, la ceremonia de semnare a 6 contracte de finanţare propuse de Polul Auto Muntenia, prin care vor fi realizate în România două hale şi bancuri de testare a motoarelor Euro 6. “Dacia se pregăteşte şi construieşte motoare Euro 6 în România, aşa că nu vă luaţi după cine zice că pleacă”, a sărit repede premierul Victor Ponta să respingă încă o dată avertismentul lui Traian Băsescu privind stabilirea priorităţii de finalizare a Coridorului IV Paneuropean, ce cuprinde autostrada Piteşti-Arad.

“Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă, n.r.). În acelaşi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puţin, există şi alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menţinute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă şi poate fi pusă în comparaţie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în faţa celei din Tanger”, a arătat directorul pentru România al Dacia Renault.

Nicolas Maure a adăugat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenţia de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar a subliniat că, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-şi păstreze, la rândul ei, competitivitatea, pentru a putea exporta către pieţele din vestul Europei.

Flux rutier de 350 camioane dinspre Mioveni spre graniţă şi invers

În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniţă şi invers, a mai spus directorul general pentru Dacia şi Renault România. În aceste condiţii, completarea autostrăzii de la Piteşti la Arad este vitală.

Preşedintele Traian Băsescu avertiza recent că nefinalizarea Coridorului IV Paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării maşinilor la uzinele Dacia de la Mioveni – Piteşti, în condiţiile în care deja se extinde uzina din Maroc. Şeful statului insista că, dacă nu finalizează Coridorul IV, România va pierde foarte multe investiţii, iar Dacia este ceva “sigur” (că o vom pierde n.r.).

Premierul Victor Ponta a replicat imediat că afirmaţia preşedintelui reprezintă o “inconştienţă sinistră, o tâmpenie”, adăugând că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiilor.

Ponta: Nimeni nu-şi poate imagina România fără Dacia

Aflat şi el la sediul Autorităţii de Management pentru POS “Creşterea competitivităţii economice”, cu ocazia semnării celor 6 contracte de finanţare propuse de Polul Auto Muntenia – din care face parte şi Dacia Renault -, Ponta a ţinut să arate că şi unii factori industriali din zona privată au determinat creşterea economică de anul trecut, iar Dacia Renault a avut o mare contribuţie în acest sens.

“Zonă privată şi-a continuat dezvoltarea – şi aici, evident, grupul Dacia Renault este de departe unul dintre liderii importanţi, o societate fundamentală pentru economia României şi, dacă vreţi, şi psihologic este atât de importantă. Nimeni nu-şi poate imagina România fără Dacia”, a spus premierul.

Fostul baron PSD Nicolescu, prezent

La conferinţa de presă a fost prezent, printre alţi invitaţi, şi fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Argeş, Constantin Nicolescu (PSD), al cărui mandat a încetat chiar astăzi, prin Ordin al prefectului, după ce a pierdut definitiv, la Instanţa Supremă, procesul cu Agenţia Naţională de Integritate, care constatase că se află în conflict de interese.

Dar Victor Ponta nu avea cum să evite întâlnirea, atât timp cât Nicolescu este la al 4-lea mandat de preşedinte al CJ şi a prins privatizarea Uzinelor Dacia din “parohia” lui de la Piteşti.

Investiţii de 38 mil euro

Cât priveşte contractele de finanţare din fonduri europene semnate astăzi, acestea vor ajuta Compania Automobile Dacia să înceapă fabricarea motoarelor care respectă normele de mediu Euro 6 la finalul acestui an. Astfel, vor fi investiți  peste 171 milioane lei (38 milioane euro) – din care  62 milioane lei (13,7 milioane euro) finanțare nerambursabilă – într-un centru de prototipuri vehicule și în bancuri de testare motoare Euro 6.

Totodată, vor fi realizate elemente de infrastructură pentru instalarea noilor linii de fabricație punte spate 4×4 și matrițe pentru cadre laterale și vor fi construite două hale destinate testărilor de motoare și de autovehicule în condiții de siguranță și fără impact negativ asupra mediului.

Pe lângă cele două proiecte de investiții mai figurează un proiect de cercetare-dezvoltare în valoare totală de 1,2 milioane euro pentru Centrul de Tehnologie Renault din România (RTR) și 3 proiecte în valoare totală de 740.000 de euro, prin care se asigură implementarea coordonată a proiectelor.

În urma implementării proiectelor vor fi create și menținute 108 locuri de muncă, vor fi obținute 3 brevete pentru inovații, cifra de afaceri la nivelul Polului va crește cu 17%, iar cifra de afaceri din export, cu 21%.

Polul Auto Muntenia

Polul Auto Muntenia cuprinde 30 de entități, din care 21 de societăți comerciale, și include și autorități locale și universități. Cifra de afaceri la nivelul Polului este de 3,1 miliarde euro, iar cifra de afaceri din export este 2,2 miliarde euro.

“Dincolo de investiții, suntem bucuroși că există și alți parteneri în Polul de competitivitate, astfel încât proiectul va fi un adevărat embrion pentru județele Argeș și Dâmbovița care va face să se dezvolte toți partenerii din proiect”, a mai spus directorul pentru România al Dacia Renault.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. Bani pt autostrazi sunt. Asa cum sunt si pt spitale, invatamant etc. Insa firmele capusa ale “demnitarilor”, si tunurile trase de acestia, fac gauri serioase in buget. Asa ca ponta se va gandi sa adauge noi si noi taxe, cu pretextul construirii de autostrazi. Oficial, pt ca “neoficial” si aceste noi taxe vor disparea in aceiasi gaura neagra numita bugetul Romaniei.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.