FLOTA MICA/FLOTA MARE „Nu o sa obtii niciodata performanta din partea unui mercenar”

denis-spedition_flota-scaniaEste concluzia lui Florin Tudose, directorul general Denis Spedition, o companie care demonstreaza ca flotele mici pot fi administrate eficient, atunci cand la baza stau principii clare, cladite pe o experienta solida in transporturi. Care sunt insa elementele care genereaza echilibrul intre patronul de transport, care va urmari intotdeauna cel mai bun consum, si soferi?

Florin Tudose a cautat in mod constant si a si gasit, se pare, soferi care lucreaza din pasiune si pot oferi, in acest context, calitate. „Daca vrei sa obtii performanta, trebuie sa alegi foarte bine oamenii. Dar, din pacate, sunt din ce in ce mai putini. Ultima data, din 7 candidati, am gasit unul singur potrivit pentru firma, dar se poate ca din 10 sa nu poti sa alegi nimic”, a afirmat el, mentionand ca angajarile urmaresc, in general, nevoi care se vor manifesta in firma in trei luni. „Nu angajez soferi pentru acum, ci pentru a incepe activitatea propriu-zisa in 3 luni. In aceasta perioada, proaspatul angajat este foarte bine analizat de catre colegii sai si de catre dispecerat, pentru ca apoi sa inceapa sa lucreze ca titular”.

Teste la constructor, competitie si respect

Florin Tudose a explicat ca exista mai multe etape care trebuie parcurse. Astfel, chiar daca la angajare nu poate fi dat un test de consum, conteaza foarte mult prima impresie: sa fie un om istet, curat, ordonat. „Daca la interviu vine in slapi si cu borseta de gat, inseamna ca este un vanator de bani, si in niciun caz un conducator auto bun.” Odata trecuta prima etapa, soferul este trimis catre Scania, pentru scoala si evaluare, iar nota primita din partea constructorului de camioane este definitorie.

Soferii care lucreaza in compania Denis Spedition se afla in permanenta in competitie privind condusul economic, iar concurenta elimina. „Pot crea o concurenta reala discutand foarte mult. Am soferi buni, iar ei stiu ca oricand ma pot urca in camion si ii pot verifica. Pentru a-i stimula, trebuie sa stii si sa discuti cu ei, iar experienta mea conteaza. Ii simt mai bine decat oricine, stiu cand si ce sa vorbesc cu ei. Sunt la zi cu tot ce apare nou in tehnica sau in cursele internationale si le comunic toate informatiile de care au nevoie pentru a le usura munca. Daca nu ajungi sa faci performanta cu soferul, nu vei putea oferi servicii de calitate. Este motivul pentru care le urmaresc foarte atent activitatea si sunt deschis in rezolvarea oricarei probleme. Imi respect soferii, le raspund la orice ora la telefon si astept respect la randul meu”, a subliniat Florin Tudose.

Fara cote impuse

In ceea ce priveste consumul, directorul general Denis Spedition nu este adeptul cotelor impuse, pentru ca, generand concurenta in randul soferilor si mentinand foarte bine calibrate camioanele din punctul de vedere al instrumentelor de monitorizare a consumului, se pot obtine rezultate mai bune. „Trebuie lasata masina sa consume atat cat trebuie si cat stie soferul sa mearga cu ea. Nu ii cere soferului sa realizeze calcule pentru ca te fura din pix, din start. In cazul nostru, la plecarea in cursa, bordul este resetat la zero si se face plinul rezervorului, pentru ca, la intoarcere, sa se calculeze consumul exact pe baza kilometrilor parcursi si a bonurilor de alimentare, totul corelat cu sistemele de control de pe masina. In fiecare seara, urmaresc online activitatea fiecarui camion si imi sfatuiesc soferii sa nu conduca agresiv. In 25 de ani, eu nu am lovit un camion si am si de la ei aceleasi pretentii”. Florin Tudose a mai explicat ca, pentru obtinerea performantelor, este important sa se utilizeze tipul potrivit de camion, de propulsie, in functie de fiecare cursa. „De exemplu, utilizam motoarele in V pentru cursele dificile, care presupun tonaje mai mari si trasee mai grele. Intre vehiculele de 410 CP si cele cu 8 cilindri in V se pierde cam o zi in 12 zile de cursa.” In opinia sa, meseria de sofer implica o munca grea, cu multe responsabilitati. „Multi gresesc atunci cand ii considera pe soferii de camion ca fiind ultimii oameni, dar transporturile reprezinta un pion principal pentru supravietuirea omenirii. De aceea soferii merita sa fie respectati”, a concluzionat directorul general Denis Spedition.

Florin Tudose, director general Denis Spedition:

Totul este deschis in firma Denis Spedition. Soferii au rapoartele lor si fiecare este analizat o data la 6 luni. Au fost soferi cu experienta care, dupa 6 luni, au parasit firma pentru ca nu au obtinut rezultate bune.”

I-am premiat pe cei mai buni, dar premiul a ajuns sa fie privit ca un drept salarial. Am renuntat la aceasta practica, pentru ca simteam ca soferul nu mai punea pasiune. Am incercat sa ii invat sa lucreze cu pasiune, nu numai pentru bani.”

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.