MFE a deschis linii de finanțare de 5,8 mld euro pentru infrastructura rutieră feroviară și de metrou

Mult așteptatele finanțări europene blocate nepermis de mult vor fi reluate de luna viitoare pentru proiectele de infrastructură rutieră, feroviară și de metrou. Bugetul total este de 5,8 miliarde euro, din alocarea totală aferentă Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, informează Ministerul  Ministerul Fondurilor Europene (MFE).

Apelurile de finanțare au fost deschise astăzi iar cererile de finanțare pot fi depunse în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2018.

Pot primi finanțare atât proiecte fazate de infrastructură (nefinalizate până la finalul anului 2015) cât și proiecte noi, prioritizate la finanțare conform documentelor sectoriale de planificare strategică, precizează, într-un comunicat, MFP.

Bugetul apelului pentru infrastructura rutieră este de 3,27 miliarde euro iar solicitantul eligibil este CNADNR, care trebuie “să elimine blocajele și legăturile lipsă din infrastructura rutieră a UE”.

Proiectele finanțate pentru calea ferată au ca obiectiv finalizarea coridorului feroviar Rin-Dunăre (modernizarea liniei feroviare între granița cu Ungaria și Constanța), “asigurând creșterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN-T centrală, precum și modernizarea, eficientizarea și competitivizarea transportului feroviar”. Bugetul apelului este de 1,85 miliarde euro iar solicitanții eligibili sunt CFR SA, Ministerul Transporturilor și alte categorii relevante de beneficiari.

Bugetul apelului pentru infrastructura de metrou este de aproximativ 682 milioane euro, solicitantul eligibil fiind Metrorex.

Până la semnarea acordului de delegare, procesul de pregătire, evaluare și selecție a proiectelor va fi gestionat de către Autoritatea de Management POIM din cadrul MFE.

Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 are o alocare de aproximativ 12 miliarde de euro pentru sectoarele de transport, mediu și energie.

Magda SEVERIN

În imagine: premierul Dacian Cioloș și ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.