Ministerul Transporturilor: CNSC blochează investiţii importante în infrastructură

Ministerul Transporturilor susţine că există neconcordanţe între deciziile succesive ale Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) privind proiectele Autostrăzii Comarnic – Braşov şi de reabilitare a căii ferate Vinţu de Jos – Simeria, fapt ce a determinat tergiversarea celor două lucrări importante de infrastructură. Dacă în prima situaţie este vorba despre blocarea primului proiect de realizare în România a unei autostrăzi prin parteneriat public-privat, în cel de al doilea caz, privind contractul de achiziţie publică pentru realizarea tronsonului de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria, situaţia trenează de un an şi există riscul pierderii finanţării europene prin POS-T 2007-2013. “Acest context ne îndreptăţeşte să bănuim chiar existenţa unor interese ascunse”, avertizează MT,  într-un comunicat remis, luni, redacţiei.

Referitor la licitaţia privind concesionarea lucrărilor de execuţie a tronsonului  Cormanic-Braşov, reprezentanţii ministerului reclamă că CNCS a hotărât, în 21 decembrie 2012, prin Decizia Nr. 1001S/C11/5822, admiterea contestaţiei formulate de compania China Communications Construction Company Limited.

Aceasta a dus la “suspendarea procedurii de atribuire în cauză”. Decizia a fost publicată pe site-ul CNSC la finalul lunii decembrie 2012.

În data de 03.01.2013, CNSC a comunicat Ministerului Transporturilor, mai exact instituţiei subordonate – CNADNR, o altă decizie cu privire la aceeaşi cauză. Este vorba de Decizia nr. 3/C11/5822 prin care este admisă doar parţial contestaţia formulată de compania chineză.

Conform celei de a doua decizii, CNSC dispune “continuare procedurii de atribuire”, obligând totodată “asocierea formată din MT şi CNADNR la publicarea unei erate în SEAP care să cuprindă criteriile de preselecţie, algoritmii de calcul aferenţi acestora, numărul minim şi maxim de operatori economici, dar şi decalarea termenului de deschidere a ofertelor cu o perioadă egală cu intervalul de timp în care procedura de atribuire a fost suspendată”.

Oferte reevaluate

A doua situaţie priveşte contractul pentru “Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizare electronică), Secţiunea 3: Coşlariu – Simeria, Tronsonul: Vinţu de Jos – Simeria.

Comisia de analiză se află în prezent în proces de reevaluare a ofertelor, ca urmare a contestaţiei depuse în data de 12.11.2012 de către Asocierea Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup, dar şi în conformitate cu cea de-a patra decizie a CNSC, din 17.12.2012.

4 contestaţii cu cântec, 3 plângeri la Curtea de Apel

“Referitor la demersurile ofertanţilor, în urma anunţării rezultatelor, precizăm că în cele 4 contestaţii soluţionate de CNSC, fiecare dintre ofertanţi (Asocierea Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup şi Asocierea FCC – Alpine – Azvi – Straco), declaraţi pe rând câştigători, a avut calitatea de intervenient în contestaţie, în opoziţie cu celălalt ofertant – contestatar. Cei doi ofertanţi au atacat la Curtea de Apel deciziile CNSC prin care a fost admisă contestaţia celuilalt ofertant. Cele 3 plângeri depuse la Curtea de Apel (2 plângeri depuse de Asocierea Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup şi o plângere depusă de Asocierea FCC – Alpine – Azvi – Straco) au fost respinse irevocabil, confirmându-se legalitatea deciziilor CNSC puse în aplicare de CFR SA”, se arată în comunicat.

Împotriva ultimei decizii a CNSC, nr. 4641/C4/5130/17.12.2012, Asocierea FCC Construction SA – Alpine Bau GmbH – Azvi SA – SC Straco Grup SRL şi CFR SA au formulat, de asemenea, plângere la Curtea de Apel Bucureşti, plângere aflată în curs de soluţionare, cu termen de judecată în data de 07.01.2013.

“Pornind de la aceste două cazuri, Ministerul Transporturilor doreşte să atragă atenţia tuturor factorilor implicaţi asupra necesităţii de a lua măsurile adecvate pentru ca astfel de blocaje să fie evitate în viitor”, conchid reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.