Ministrul Rus testează în Master Plan un tunel pe sub Dunăre la Galați și un pod la Brăila

Ministrul Ioan Rus s-a întâlnit „recent” la sediul MT cu reprezentanții autorităților locale din județele Galați și Brăila pentru a discuta „despre proiectele prioritare de infrastructură rutieră ce urmează a fi implementate în cele două județe”: un tunel pe sub Dunăre la Galați și un pod la Brăila, informează Ministerul Transporturilor.

Construirea podului peste Dunăre este un proiect inclus în Master Planul General de Transport și are o valoare estimată de peste 246 de milioane de euro.

CNADNR a considerat însă că actualul studiu de fezabilitate nu este bun și a decis revizuirea lui  evident, pe alți bani.  ”În perioada imediat următoare va fi anunțat câștigătorul licitației”, precizează MT.

Va urma o altă licitație, pentru desemnarea constructorului. Ministerul Transporturilor estimează că execuția lucrărilor la podul peste Dunăre de la Brăila va începe în primăvara lui 2016.

„Podul peste Dunăre, așa cum a fost el testat în modelul național de transport ce stă la baza Master Planul General de Transport (MPGT), urmărește fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galați, Brăila și Tulcea, având asigurate conexiunile la rețelele de transport existente, precum și la viitorul drum expres, cuprins în MPGT, ce leagă orașele Galați și Tulcea de județul Constanța”, se arată în comunicatul MT remis redacției.

„Proiectul tunelului pe sub Dunăre, propus de autoritățile locale din Galați ca soluție la problemele de trafic auto din zonă, urmează să fie testat în MPGT pentru a analiza sustenabilitatea economică a acestuia. În funcție de rezultatele testării prin modelul național de transport, proiectul tunelului pe sub Dunăre ar putea fi inclus la finanțare pe fonduri europene în cadrul MPGT sau inițiată procedura de către autoritățile locale pentru implementarea proiectului prin concesiune”, precizează reprezentanții Ministerului Transporturilor.

Amintim că experții comisiei Europene au propus corecții la varianta finală a Master Planului de Transport, proiectul urmând să primească ok-ul abia în iunie, când, cel mai probabil, va intra și în Parlament, pentru a fi aprobat prin lege. Până atunci, fondurile europene din exercițiul financiar 2014-2020 sunt doar o speranță.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.