Oprescu ocheşte o linie de telecabine, până la autostrada suspendată

Până îi iese autostrada suspendată – pe care o tot promite construită cu chinezii -, Sorin Oprescu încearcă o linie de telecabine finanţată din fonduri europene, în cadrul unui proiect pilot în care a fost cooptat şi Bucureştiul, alături de Cluj-Napoca, Budapesta şi Chişinău. Concret, Primăria Capitalei a fost invitată în februarie, în urma a unei recomandări a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, de compania Overland Transport Systems (OTS) din Anglia, să participe la proiectul “Overland Transport Systems – Sisteme de Transport Suspendate”. Mai rămânea acordul CGMB, care a fost dat sâmbătă, astfel că municipalitatea va putea aplica pentru fonduri europene necesare realizării acestui sistem de transport suspendat, urmând să primească un răspuns în iunie.

Sorin Oprescu spune că atunci când a auzit despre planul cu transportul suspendat – şi rapid -, l-a bufnit râsul. Dar cum Uniunea Europeană a ajuns la concluzia că acesta ar rezolva multe probleme şi, mai mult, pune la dispoziţie mulţi bani, edilul şi-a zis că nu are ce pierde.

“Hai să încercăm, să vedem ce se întâmplă! Dacă vom putea să o facem, încă nu se ştie unde. Ar putea să se întâmple maxim două lucruri: unul ar fi că o să se plimbe numai politicienii, să ajungă mai repede la serviciu, iar cel de-al doilea că se vor plimba curajoşii”, a spus Sorin Oprescu.

Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei, recunoaşte însă că nu este suficientă participarea, ci mai trebuie şi ok-ul oficialilor de la Bruxelles.

Traseul va fi de maxim 10 km, cabinele vor putea transporta cel mult 4 persoane sau un scaun cu rotile şi una-două persoane. Greutatea maximă admisă este de 400 kg, viteza medie de transport – 50 km/h, iar numărul maxim al călătorilor transportaţi pe oră, pe fiecare direcţie de mers, de aproximativ 5.000 de persoane.

“Ţinând cont de faptul că reţeaua este în dezvoltare, ea va oferi o varietate de destinaţii pe măsură ce avansează, dar, în comparaţie cu traficul rutier urban, pe căile suspendate se va rula neîntrerupt către staţia de destinaţie aleasă. Sistemul va fi proiectat la cele mai înalte standarde de siguranţă şi va fi rapid, confortabil şi energo-eficient (sistem electric)”, se arată în Raportul de specialitate al hotărârii de Consiliu General, adoptat sâmbătă.

Cabine din 10 în 10 metri

Telecabinele vor utiliza o sursă electrică externă, acestea urmând să se succeadă la o distanţă de 10 metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalaţie de încălzire, aer condiţionat, cu camere de supraveghere video în interior sau în exterior.

“Selecţia destinaţiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoaşterea vocii”, se mai arată în document.

Linia-traseu va fi parte a unei reţele urbane înscrise într-un areal situat de-a lungul şi deasupra străzilor şi cursurilor de ape, la o înălţime medie de 10-15 metri de nivelul solului. Ea se ramnifică şi coboară în zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces uşor, fie de la nivelul străzii ce are corespondent traseul, fie în incinta marilor centre comerciale, a gărilor, a terminalelor de aeroporturi, sau alte pucte pe care municipalitatea le va stabili.

“OTS va completa sistemele de transport urban existente şi va funcţiona de-a lungul liniilor de cale ferată, tramvaie, autobuze, furnizând schimburi intermodale, ca în cazul transferului de la un sistem de transport la altul”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre aprobat de CGMB.

Amintim că un proiect similar a fost propus în 2011 şi de primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu, dar s-a lovit de acceptul CGMB, la vremea aceea majoritar PDL. Însă banii pe proiect i-a dat.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.