PRACTICOM Accent pe controlul temperaturii

Segmentul de distributie devine tot mai sofisticat, iar atunci cand sunt vizate produsele ce necesita temperatura controlata, elementele de urmarire care permit controlul lantului de frig devin vitale in relatie cu clientii de transport.

Introducerea de sigilii electronice, montarea de senzori de temperatura suplimentari si utilizarea de vehicule de distributie cu dubla temperatura sunt doar cateva elemente care permit companiei Practicom sa ofere clientului de transport un serviciu de calitate. „Am decis introducerea de sigilii electronice pentru a obtine rezultate mai bune pe segmentul de receptie a marfii. Dispozitivele reduc perioada alocata in acest sens, clientul realizand receptia cu personalul propriu“, ne-a declarat Constantin Banta, director operatiuni in cadrul Practicom, mentionand ca pentru fiecare magazin unde are loc o descarcare sunt generate coduri diferite. „Primul cod este generat prin intermediul sigiliului electronic in cadrul depozitului, fiind trecut pe documentul aferent primului magazin catre care se livreaza marfa, unde este verificat si confirmat. Aceeasi persoana, care reprezinta clientul, va genera aleatoriu un alt cod, ce va fi inscris pe documentul care va fi predat la cea de-a doua adresa de livrare.“ Suplimentar, este utilizat un cablu care securizeaza usa, in conditiile in care soferul trebuie sa demonstreze ca usile nu se pot deschide. „Este unul dintre motivele pentru care nu avem usi laterale la masinile pe care le utilizam“, a precizat directorul de operatiuni Practicom. El a adaugat ca vehiculele utilizate pentru distributie cu temperatura controlata dispun de dispozitive GPS, care permit transmiterea online a termodiagramei catre client, precum si a altor rapoarte.

Dube cu dubla temperatura

Ca urmare a demararii unui nou contract, am achizitionat dube cu dubla temperatura pentru a putea transporta marfa congelata si uscata in acelasi vehicul. In plus, masinile Isuzu pe care le utilizam pentru distributie au o capacitate de 10 paleti, in conditiile in care autovehiculele din parcul clientului aveau capacitati mai mici, ceea ce ne permite sa facem distributia cu 4 in loc de 6 sau 7 vehicule si va genera in mod automat reduceri ale costurilor clientului pe acest segment“, a mai aratat Constantin Banta. Tot in ideea cresterii eficientei, Practicom utilizeaza o varianta de distributie care presupune utilizarea de carucioare in locul paletilor, ce permit o manevrare mai facila, oferind in plus posibilitati mai bune de mixare a marfii si o capacitate mai mare. „Daca in cazul paletilor poti merge numai pana la 1,6 – 1,8 m, la carucioare poti ajunge pana la 2 m si, in plus, poti mixa mai usor marfa, datorita separatoarelor la rastele. Din pacate, aceste carucioare pot fi comandate numai din strainatate, iar termenul de livrare este destul de lung.“ Pentru ca timpul este vital in distributie, in special pe segmentul de marfuri care presupun temperatura controlata, generarea unor modele de transport care permit incadrarea in timpii de livrare impusi de magazine devine foarte importanta, mai ales in conditiile traficului aglomerat care caracterizeaza Bucurestiul si creeaza probleme. „Exista restrictii legate de faptul ca anumite magazine sunt deschise pentru receptie doar doua sau trei ore, iar noi trebuie sa tinem seama de aceste restrictii in programarea curselor. De exemplu, in anumite mall uri, aprovizionarea trebuie facuta pana in ora 10 dimineata. La temperatura controlata nu vorbim numai de produse congelate, iar pentru orice produs cu o durata scurta de viata este importanta fiecare ora – cu cat ajunge mai repede pe raft sau in restaurant, cu atat ajunge produsul mai proaspat la client. Pentru a oferi clientilor servicii de o buna calitate soferii trebuie sa beneficieze de o instruire speciala, incepand de la elemente de baza, cum ar fi imbracamintea corespunzatoare. In plus, descarcarea trebuie sa se faca foarte rapid“, a explicat Constantin Banta. El a adaugat ca obtinerea certificarii ISO 28000 a adus plusuri in ceea ce priveste securitatea lantului de frig. Astfel, ruta pe care o parcurge masina este analizata si se consemneaza orice risc critic. De exemplu, poate fi vizat semnalul telefonic, iar in cadrul Practicom trebuie sa fie implementate proceduri privind reactia soferulului si a celor care monitorizeaza transportul in cazul in care se intampla ceva intr-o zona in care reteauna de telefonie mobila nu functioneaza pe o raza mai mare de 100 m. Practicom este certificata ISO 9001, 14001 prin intermediul Dekra, la care se adauga certificarea privind respectarea standardului ISO 28000, care reglementeaza transporturile si depozitarea. Compania a inchis atat anul 2013 cat si anul 2014 cu profit, in conditiile in care s-au facut investitii importante in masini. Managementul Practicom a planificat, pentru finalul lui 2015, o flota de 195 vehicule.

Constantin Banta, director operatiuni Practicom: „Pentru monitorizarea lantului de frig, avem un senzor de deschidere a usilor montat pe masini, la care se adauga unul pentru motor oprit-pornit si un sistem de monitorizare tensiune in baterie.“

Daca un client de transport se uita numai la pret, cu siguranta va avea probleme sau capcane in care va cadea, plecand de la neprezentarea la timp a masinii. Impactul poate sa fie important, iar pagubele foarte mari. Daca un client cauta calitate a serviciului din toate punctele de vedere, trebuie sustinute investitiile in acest sens, iar cand esti ultima veriga a lantului de distributie, nu ai voie sa intarzii sau sa gresesti.“

Suntem organizati in asa fel incat, in cazul unei defectiuni, in doua ore sa putem interveni cu o alta masina.“

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.