Servicii speciale de transport (1) Sol – Aer

Așa cum vă promiteam, revenim cu informații privind modul în care transportarorii rutieri pot intra în colaborare cu sectorul aerian.

 

Atunci când vine vorba despre transport cu avionul, marfa trebuie să ajungă la aeroportul de origine cu un mijloc auto. Transportul rutier nu înseamnă doar camioane – pot fi și microbuze sau alte vehicule utilitare (van/minivan) ori chiar un autoturism.

Astfel, firma de transport auto nu este obligatoriu să fie mare sau să dețină un parc auto impresionant, poate fi și o firmă cu unul/două mijloace auto mici.

Pentru transportul unei partide de marfă constând din unul sau mai multe colete mici, cu o greutate totală de maxim 30-40 kg, marfă generală (nerestricționată, neperisabilă etc) în serviciul OBC (On Board Courier – cunoscut și sub denumirea de Hand Carry) este suficient să avem și la origine și la destinație un autoturism. Important este ca șoferul să fie o persoană responsabilă și să aibă cunoștințe de limba engleză (cel mai des solicitată).

De pe drum în avion

Partida de marfă trebuie preluată, fărăîntârziere, de la Expeditor și transportatăla aeroportul de origine, la Terminalul de pasageri, unde se întâlnește cu persoana care va zbura la aeroportul de destinație, păstrând aceste colete în cabina pasagerilor.

Astfel, mijlocul de transport folosit trebuie să fie curat și coletul/coletele să fie bine fixate pe durata transportului.

Aceeași procedură, pentru același serviciu, în cazul în care transportul rutier se efectuează din aeroportul de destinație până la Destinatarul final.

Șoferul se prezintă la întâlnire cu persoana care a transportat coletele, fărăîntârziere și transportă partida de marfă la destinația finală pe ruta cea mai scurtă și mai sigură.

Din nou pe șosea

Dar trebuie avută în vedere concurența acestui segment de transport rutier, respectiv:

1. Curierul care a transportat marfa la bordul avionului, pentru distanțe mici, poate lua un taxi;

2. Curierul care a transportat marfa la bordul avionului, pentru distanțe mai mari, poate închiria o mașină de la aeroportul de destinație.

Astfel, tariful pe care îl oferă transportatorul rutier trebuie să fie mai convenabil decât cele două variante prezentate mai sus, dar, în același timp, să confere siguranța că marfa ajunge la timp și în condiții foarte bune la destinația finală.

Este posibil ca expeditorul să solicite sigilarea mijlocului auto, chiar dacă marfa este în liberă circulație în Uniunea Europeană.

În acest caz, mijlocul auto trebuie prevăzut cu urechi pentru sigilare.

Și în cazul în care marfa este vămuită de Expeditor, la domiciliu, este posibil să se solicite sigilarea mijlocului auto.

Dacă este marfa care a fost vămuită sau urmează a fi vămuită,șoferul trebuie să se asigure că primește actele pentru Vamă.

Livrarea mărfii se face la un comisionar vamal.

În astfel de cazuri, transportatorul rutier trebuie să adauge în ofertă costul/tariful pentru staționare în Vamă sau la Declarantul vamal.

Pentru preluări/livrări de marfă aflată în liberă circulație în Uniunea Europeană, timpul de așteptare acceptat (prevăzut în tariful bază) este de 30 minute.

Și în aceste cazuri, transportatorul auto trebuie să specifice în ofertă cât este tariful de staționare pe fracțiune de timp (30 minute, o oră etc).

Comunicare eficientă și flexibilitate

Mijloacele de transport trebuie să fie pregătite și pentru trecerea frontierei României în alte țări.

De exemplu, preluarea se face din Deva și marfa este transportată la un curier care urmează să zboare din Timișoara, dar, din diferite motive, Aeroportul Timișoara sau cursa pe care urma să plece curierul sunt inoperabile. Se solicită transportul mărfii la Budapesta sau chiar la Viena.

Șoferul trebuie să aibă roaming pe telefon, să-și cumpere asigurare de sănătate, viniete… să fie flexibil la astfel de schimbări, ca, de altfel, și firma de transport rutier.

Este foarte important să existe posibilitatea de comunicare permanentă cu șoferul. Costurile de convorbiri internaționale se adaugă în noua ofertă și sunt acceptate, la fel cu oricare alte costuri suplimentare cum ar fi asigurări, viniete, taxe de pod, parcare aeroport.

Iuri PLESNILĂ

Operations Manager Time Critical Line

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.