Şova a preluat Autostrada Câmpia Turzii-Tg. Mureş-Iaşi

DPIIS anunţă preluarea în administrare, începând cu 23 decembrie, a proiectului autostrăzii Câmpia Turzii – Târgu Mureş – Iaşi, aflat până acum la Ministerul Transporturilor. După ce acolo s-a făcut un studiu de fezabilitate pe vremea ministrului Ovidiu Silaghi, în 2012, acum urmează ca şi ministrul delegat Dan Şova să „interpreteze” unul. Evident cu alţi bani publici. Transferul proiectului s-a produs în ultima şedinţă din acest an a Guvernului.

Autostrada, calculată la o lungime totală de 365 km, ar urma să facă legatura între Ungheni şi Cluj. Potrivit DPIIS, în perioada imediat următoare vor începe demersurile în vederea realizării a 154 km, repectiv:

  • sectorul Iaşi – Ungheni, de 23 km, care urmează să fie finanţat din Fonduri de Coeziune în alocarea financiară 2014 – 2020;
  • sectorul Iaşi – Tg Neamţ, de 78 km care urmează să fie finanţat din Fonduri de Coeziune în alocarea financiară 2014 – 2020;

„Sectorul de autostradă Câmpia Turzii – Târgu Mureş este compus din două Secţiuni cu o lungime de 53 km, respectiv: Secţiunea Câmpia Turzii – Ogra cu o lungime de 35 km şi Secţiunea Ogra – Târgu Mureş cu o lungime de 18 km. Sectorul Câmpia Turzii – Târgu Mureş urmează să fie finanţat din Fonduri de Coeziune în prezenta alocare financiară 2007 – 2013”, precizează DPIIS.

La Atelierele Viitorului, în noiembrie, Dan Şova a anunţat că va trebui făcut alt studiu de fezabilitate pentru Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, ai cărei indicatori tehnico-economici „au fost respinşi în noiembrie 2012 în Guvern pentru simplul motiv că Ministerul Transporturilor a venit cu un studiu de fezabilitate pentru această autostradă la 9 miliarde de euro”.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.