Terminale de transport la Vârşeţ (Serbia) şi Reşiţa

Municipalitatea din Vârşeţ – Serbia, în parteneriat cu Consiliul Judeţean (CJ) Caraş-Severin, derulează în perioada iunie 2013 – iunie 2014 proiectul european „Introducerea tehnologiei moderne de transport în logistica regiunii Banat”. Pe româneşte, este vorba despre construirea de terminale de transport la Vârşeţ şi Reşiţa. Finanţarea, de 303.759 euro, este asigurată prin programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia, Axa prioritară 1 – Dezvoltare economică și socială, Măsura 1.1. – Sprijin pentru infrastructura economică și socială, locală și regională. Începând din anul 2008, au fost absorbite 16,5 milioane euro prin proiecte transfrontaliere derulate între România şi Serbia, relatează www.voxbanat.ro, citându-l pe preşedintele CJ Caraş-Severin, Sorin Frunzăverde.

Lansarea proiectului a avut loc vineri, la sediul CJ Caraş-Severin, în prezenţa reprezentanţilor ţărilor partenere.

„Municipalitatea din Vârşeţ este un partener tradiţional, care urmăreşte realizarea unor studii de fezabilitate pentru modernizarea transportului în această zonă, în principal pentru construirea a două terminale de transport”, a afirmat Sorin Frunzăverde, preşedintele CJ Caraş-Severin, potrivit voxbanat.ro.

La rândul său, Dejan Pantovic, adjunctul preşedintelui municipalităţii Vârşeţ, a declarat că „prin realizarea acestui proiect, partea economică a celor două oraşe, Reşiţa şi Vârşeţ, va fi mult mai stabilă şi mai bună, pentru că se pot atrage investitori şi parteneri”.

Potrivit CJ Caraş-Severin, noul proiect urmăreşte dezvoltarea socio-economică a regiunii şi crearea condiţiilor necesare pentru o dezvoltare economică rapidă a regiunii, prin introducerea unor tehnologii moderne de transport. (M.S.)

1 COMENTARIU

  1. Este binevenita o asemenea investitie in acea zona, deoarece Resita este asezata mult mai bine geografic decat Timisoara pe axele de transport dintre Balcani (Belgrad, Zagreb, Saraievo, Podgorica) si Bucuresti, Constanta, Chisinau, Transilvania, Moldova si Oltenia. Ruta Varset- Moravita- Voiteg- Bocsa- Resita masoara 95 de km, iar institutiile statului roman care sunt responsabile cu infrastructura rutiera ar trebui sa acorde o mai mare atentie acestei zone, iar tronsonul de drum national principal cu portanta de 11,5 tone / osie: Voiteg- Resita- Caransebes- Hateg, trebuie sa fie adus in stadiul de drum european, deoarece acest traseu va fi utilizat din ce in ce mai mult de transportatorii romani si straini, iar in cazul aderarii Serbiei la UE in cativa ani acest tronson va fi asemanator celui dintre Nadlac- Arad- Deva, daca nu cumva mai devreme datorita nemultumirii transportatorilor romani care tranziteaza Ungaria si care suporta tot mai greu costurile mari de tranzit, iar solutia optima va fi pentru tranzitarea Serbiei spre Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.