WEBEYE Sa invarti roata cu profit!

Cum arata acel instrument care poate ajuta managementul sa tina costurile sub control? Fara surprize, fara elemente de intarziere, fara complicatii? Sunt intrebari la care cautam cu totii raspunsul. Acele informatii corecte care pot sa stea la baza deciziei potrivite fac astazi diferenta intre succes si esec. Intre profit si pierdere.

WebEye ofera acea solutie telematica prin intermediul careia transportul poate intra intr-o zona in care relatia cu soferul devine una previzibila, orientata in directia eficientei. „Punem la dispozitia companiilor de transport pachete predefinite, destinate atat flotelor mici sau medii, cat si celor mari. Solutiile sunt compatibile cu orice marca de camion, beneficiaza de suportul unei echipe mari si experimentate, iar flexibilitatea in ceea ce priveste interfatarile este considerabila“, ne-a explicat Levente Gall, director de vanzari al WebEye Romania. El a precizat ca sistemul poate fi interconectat cu alte produse TMS cu care masinile au fost deja echipate, existand unele parteneriate in acest sens. „Pentru noi, clientul traditional este o companie care are minim 10 camioane. In acest moment, in Romania, de solutia WebEye beneficiaza aproximativ 500 de clienti cu peste 6.000 de vehicule. Am crescut bazandu-ne pe recomandarile clientilor multumiti, care ne-au majorat portofoliul“, a adaugat Levente Gall. Cum arata, insa, sistemul care a generat economii substantiale clientilor?

Rapoarte complexe privind soferii

In primul rand, nu este un GPS. Produsul WebEye este o solutie de telematica de natura sa ofere rapoarte complexe companiilor de transport marfa, dar si pasageri, iar de curand si celor din agricultura. Solutia a fost lansata pe piata, in 2003, de compania ungara Lambda-Com. De atunci, echipa ce a dezvoltat produsul a capatat multa experienta. In Romania a patruns in 2007 prin compania WebEye Romania. „Ne-am lovit de multe situatii in care lumea nu intelegea, concret, ce facem noi. Am explicat de fiecare data ca o monitorizare de GPS nu este acelasi lucru cu telematica. Ceea ce oferim reprezinta un sistem complex, existand, in mod evident, o diferenta de pret intre cele doua categorii de produse“, a apreciat directorul de vanzari al WebEye Romania. Dupa declansarea problemelor economice in Romania, companiile de transport s-au axat pe monitorizarea consumului de combustibil si astazi orice manager bun stie ca un consum mare nu este determinat numai de furturi sau de alte ilegalitati de acest gen, ci si de comportamentul soferilor la volan. Iar solutia WebEye monitorizeaza stilul lor de mers. Concret, in dispeceratul companiei de transport ajung in timp real toate informatiile necesare privind modul in care conduce soferul, indiferent de marca masinii. „Flotele transportatorilor romani sunt in general formate din mai multe marci, iar WebEye reuseste sa ofere acea solutie complexa, unica, compatibila cu intreaga flota, care pune la dispozitia managementului exact informatiile de care are nevoie, foarte bine structurate“, a aratat Levente Gall. Concret, managerii de transport primesc rapoarte care evalueaza soferii, sub forma unor note acordate pe baza mai multor elemente, precum pozitia acceleratiei, apasarile pedalei de frana etc. Acestea se acceseaza prin intermediul unui software instalat pe calculatoarele companiei, existand raportari diferite pentru cei ce monitorizeaza flota (pozitie, timp pana la urmatoarea incarcare etc) si pentru top management (KPI-uri).

Implementare si servisare

Partea hardware a solutiei WebEye, un echipament produs propriu, se conecteaza pe mai multe porturi: cel de FMS, la tahograful digital, chiar si la CAN, in functie de versiunea de produs contractata de caraus. Este, in plus, disponibil si un modul de comunicare cu soferul, un echipament touch-screen bazat pe GPRS, conexiunea fiind folosita si la gestionarea comenzilor de transport. „Implementarea totala a solutiei se poate intinde pe parcursul a cateva saptamani sau a cateva luni, in functie de marimea flotei. Montajul elementelor hardware dureaza intre 1,5 si 5 ore per camion si este efectuat de o echipa WebEye, formata din electricieni si service mobil, care se deplaseaza in curtea clientului. WebEye Romania dispune de 2 service-uri mobile in Bucuresti precum si de alte 5 care deservesc partea de Vest a tarii, la care se adauga doua pentru Sebes si Brasov. In situatia in care clientul are camioane ce lucreaza in comunitate ajungand in tara doar o data pe an, echipamentele pot fi servisate si in afara, in foarte multe tari din Europa.

Pregatirea personalului implicat

Fiecaruia dintre clienti ii este alocat un responsabil sau un manager de proiect, in functie de marimea flotei, care, impreuna cu cei din conducerea companiei, stabileste cate sedinte de training sunt necesare. „Daca managerul doreste, dupa training, se poate face si o testare a cunostintelor dispecerilor instruiti. In afara de gestionarea comenzilor si a soferilor, training-ul acopera inclusiv partea de controlling. Pentru ca vorbim de o aplicatie user-friendly, dupa instruirea initiala de cateva ore, revenim o data sau de doua ori pentru a pune la punct neclaritatile. De asemenea, dupa implementare, o data la 6 luni sau la un an, facem o reimprospatare a informatiilor si prezentam celor implicati noutatile aparute intre timp“, a spus Levente Gall.

Un parteneriat cu rezultate

Pentru ca rezultatele obtinute sa fie cele mai bune, reprezentantii WebEye recomanda incheierea de contracte pentru perioade cuprinse intre 24 si 48 de luni, care includ training-ul personalului, precum si update-uri software, iar in situatia in care se doreste, chiar si hardware. „Un contract incepe printr-un program pilot, prin montarea unor echipamente demo. Apoi, gratie rezultatelor, se merge mai departe, ajungandu-se la semnarea contractului. Acesta include aplicatii, servisarea echipamentelor, garantii, training-uri. Trebuie amintit ca inclusiv costurile necesare comunicarii GPRS cu vehiculul sunt cuprinse in contract. Tarifele variaza in functie de configuratia hardware stabilita, de modulele selectate pentru a fi instalate. Pentru cei interesati, exista posibilitatea de upgrade pe durata contractului, in ceea ce priveste partea de software lucrurile fiind prinse in contract, dar se poate face upgrade si pe echipament. Tehnologia evolueaza iar volumul de date care se preia creste in permanenta. Soft-ul este pe baza de licenta iar datele sunt stocate pe serverul WebEye, dar, in cazul unor situatii speciale, se pot stoca si pe serverul clientului“, a precizat Levente Gall. Ca si o garantie, WebEye a devenit membru TAPA incepand cu 2013, ceea ce inseamna ca au fost implementate o serie de norme, iar sistemele de siguranta au devenit foarte stricte.

Accent pe dispecer

WebEye ofera mult mai mult decat date tehnice, punand la dispozitia transportatorului rapoarte prin care este sprijinit dispecerul, care se afla dintr-o data intr-o situatie in care poate concretiza elementele de avantaj ce apar in activitatea sa. „Din acest punct de vedere, exista o diferenta intre noi si telematica producatorului de camioane. Daca aceasta din urma il pune in centru pe gestionarul de flota, WebEye vine inclusiv in sprijinul dispecerilor. Unul dintre avantajele sistemului WebEye este faptul ca poate acoperi ambele cerinte. Gratie solutiei noastre, dispecerul poate sa controleze mai multe camioane decat o facea anterior, beneficiind in timp real de date precum cele privind locatia camionului, gradul sau de ocupare sau programul de lucru al soferului. De exemplu, un dispecer care avea in subordine 25 de camioane a reusit sa depaseasca 30. Inclusiv dispecerii pot fi monitorizati de catre top management prin intermediul statisticilor oferite de noi“, a mentionat directorul de vanzari WebEye Romania.

Mai multi kilometri, costuri reduse

Cu toate ca solutia WebEye nu este cea mai ieftina de pe piata, in majoritatea cazurilor investitia companiilor s-a amortizat in mai putin de un an. „O data cu introducerea solutiei WebEye, se reduc semnificativ costurile cu servisarea sau cu combustibilul. Vorbim de economii de sute de euro lunar pe fiecare masina pentru ca este condusa economic iar impactul asupra elementelor componente este mai mic, rezultand cheltuieli reduse cu reparatiile. In plus, se tine cont de toate datele privind utilizarea flotei, inclusiv de normele AETR, care presupun foarte multe exceptii la care este foarte bine sa aiba acces dispecerul. Produsul nostru tine cont de toate aceste exceptii pe care o mare parte dintre soferi nu le stiu, ceea ce genereaza cresteri de eficienta. Clientii ne-au pus la dispozitie date care scoteau in evidenta o crestere a numarului de kilometri parcursi si o scadere a dislocarii flotei, ca urmare a implementarii solutiei WebEye. Cu un singur click, dispecerul are acces la camioanele disponibile si aflate in apropiere, la care se adauga si disponibilitatea timpilor de conducere, reusind astfel sa dea cursa urmatoare camionului cel mai indicat sa faca asta“, a punctat Levente Gall. Pentru 2015, WebEye Romania estimeaza o crestere de 20%. „Intentionam sa deschidem si doua birouri noi, la Constanta si la Suceava, in plus fata de cele de la Timisoara, Sibiu, Bucuresti si Oradea, unde avem si head-office-ul. Aceste doua noi locatii au, pe langa acoperirea zonei din punct de vedere geografic, si o importanta strategica pentru dezvoltarea sistemelor oferite pentru segmentul agricol“, a conchis directorul de vanzari WebEye Romania.

Tehnologia sistemelor de monitorizare a flotei prin GPS avanseaza intr-un ritm ametitor. In decurs de zece ani, metoda de prelucrare offline a informatiilor a fost inlocuita de monitorizarea online a vehiculelor.

Dincolo de monitorizarea pozitiei si status-ului vehicului, cele mai avansate aplicatii telematice sunt deja capabile sa analizeze relatia om – masina, ceea ce ofera posibilitatea unui focus special pe securitate.

Grupul Lambda-Com s-a numarat in ultimii zece ani printre pionierii acestui sector.

Solutiile WebEye sunt un instrument in maximizarea capacitatii de transport a marfurilor, prevenirea accidentelor si amortizarea vehiculelor.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.