Wellbeing sau work – life balance? Life Balance. TU!

Ne petrecem o mare parte din timpul nostru la serviciu. Fie că e vorba de un mediu office sau unul producție/logistică, timpul petrecut la serviciu are tot atât de mare însemnătate precum cel petrecut acasă. Se vorbește foarte mult de conceptul „work – life balance”. Realitatea – și este și părerea mea personală – este că vorbim mai mult de „life balance”.

Gino Laios

Un mediu de lucru plăcut sporește bunăstarea angajaților, precum și atmosfera din cadrul companiei. Doar o persoană care se simte confortabil la locul de muncă poate obține o performanță bună, pe termen lung. Și doar o persoană care se simte confortabil la locul de muncă va reuși să obțină și să întrețină un mediu propice și în viața personală.

În cadrul companiei pe care o reprezint, conceptul de wellbeing își are un loc foarte bine definit și este susținut la nivel global. Local, departamentul pe care îl conduc dezvoltă, susține și organizează activități de wellbeing în cadrul companiei, iar acceptarea, cât și implicarea angajaților, este una pe care o pot considera ca fiind peste limita generală, în România.

Din experiența noastră – prin multitudinea de activități pe care le-am derulat, vă pot împărtăși câteva modalități, relativ simple, de a menține un mediu de lucru echilibrat, dar și de a oferi angajaților modalități simple pentru a-și menține corpul – și nu numai – în formă.

Cum să vă păstrați corpul și sufletul în formă

  • Mișcați-vă în mod regulat. A rămâne în aceeași poziție, inclusiv șederea permanentă, dăunează sănătății dvs.
  • Întindeți frecvent picioarele sau faceți uneori exerciții de întindere/stretching.
  • Decorați-vă locul de muncă prin intermediul a ceva personal sau cu plante.
  • Luați-vă timp pentru prânz. Nu mâncați în birou. Folosiți ocazia de a interacționa cu colegii.
  • Asigurați-vă că în birou aveți suficientă lumină, ca este aprinsă uniform și că lumina naturală sau cea artificială nu se reflectă pe ecranul calculatorului.
  • Ați avut un motiv sa râdeți azi? Râsul poate mări starea de spirit și poate impulsiona echipa.
  • Tratați-i pe ceilalți cum doriți să fiți tratați. Fiți buni cu colegii și superiorii. Respectul și aprecierea sunt importante pentru toată lumea și sporesc atmosfera bună de lucru.
  • Sunteți supărat sau supărată? Respirați adânc, expirați încet și numărați de la 1 la 10. Acest lucru vă ajută să vă abțineți de la a spune lucruri pe care să nu le mai puteți lua înapoi și să le regretați.
  • Obțineți feedback periodic de la supervizorul vostru. Care este performanța mea? Este nevoie de îmbunătățire? Lauda din partea șefului este întotdeauna încurajatoare.
  • Beți multă apă. Acest lucru vă ajută să vă concentrați și conduce la o sănătate mai bună.
  • Lucrul „împreună” este mai distractiv și mai eficient decât „toată lumea pe cont propriu”.
  • Tolerați alte opinii. Ar putea să vă ofere un nou punct de vedere și să deschidă noi perspective.
  • Ești ceea ce mănânci. Prin urmare, acordați atenție unei alimentații echilibrate și sănătoase.

Doar disciplină…

Chiar dacă pare greu sau, pentru unii, chiar imposibil de integrat în rutina zilnică, este vorba, pur și simplu, despre disciplină. O disciplină pozitivă, care aduce doar lucruri bune în viața profesională și personală. Sănătatea este singura bogăție pe care o avem. Ce ar fi să avem grijă de ea?

Gino LAIOS

Manager Environment, Health, Safety & Security Romania & Bulgaria

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.