Alexander Dennis va oferi un serviciu de recondiționare a autobuzelor sale diesel Enviro400, în parteneriat cu KleanDrive.

Inițiativa AD Repower va începe cu teste în Marea Britanie în 2026. Alexander Dennis va introduce un program de modernizare de fabrică pentru a converti autobuzele sale diesel în electrice.
Conversia înlocuiește motorul diesel și transmisia originale cu o transmisie electrică modulară dezvoltată de KleanDrive. În centrul sistemului se află un sistem de acționare electrică Voith (VEDS). Producătorul de autobuze subliniază că aceeași tehnologie de acționare este utilizată și în autobuzele sale electrice de ultimă generație.
Bateria LFP de 352 kWh este furnizată de producătorul chinez CATL. KleanDrive se așteaptă la o autonomie de până la 300 per încărcare în cicluri de funcționare standard la o sarcină de 50% a pasagerilor. Modernizarea menține configurația interioară existentă și numărul de locuri a modelului Enviro400.
Potrivit KleanDrive, conversia poate fi finalizată la fața locului, în depoul operatorului. Sistemul de transmisie interacționează direct cu comenzile și instrumentația existente ale vehiculului și este conceput pentru a permite tehnicienilor locali să efectueze revizii continue.
Alexander Dennis nu este primul producător de autobuze care oferă un serviciu de reconversie a autobuzelor. În urmă cu peste un an, Wrightbus a anunțat NewPower, programul său de conversie a autobuzelor diesel în autobuze electrice.
Deși Alexander Dennis nu menționează cât va costa modernizarea unui autobuz diesel, Wrightbus a declarat că ar costa în jur de 240.000 de euro. Acest lucru face ca vehiculele electrificate să fie mai ieftine decât autobuzele electrice noi.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro















