Alianță între giganți

Doi producătorii japonezi de vehicule comerciale, Mitsubishi FUSO Truck & Bus și Hino Motors, intenționează să fuzioneze și să coopereze în dezvoltarea, achiziția producția de vehicule comerciale, și în special, în vederea electrificării vehiculelor lor.

CEO-ul Daimler Truck, Martin Daum, vede un „viitor măreț” pentru compania viitoare

Daimler Truck și Toyota, care dețin mărcile menționate mai sus, plănuiesc să investească în mod egal în holdingul creat cu Fuso și Hino.

Toyota și Daimler Truck intenționează să semneze acordul final în primul trimestru al anului 2024 și să finalizeze tranzacția până la sfârșitul lui 2024. Decizia finală trebuie supusă aprobării consiliilor de supraveghere și administrative, a acționarilor și autorităților respective. Toate celelalte detalii privind amploarea și natura colaborării, inclusiv numele, adresa, acționariatul și structura corporativă a noului holding, vor fi stabilite în următorul an și jumătate.

Odată cu fuziunea Hino și Mitsubishi FUSO Truck & Bus Corporation, partenerii își propun să creeze un producător japonez de vehicule comerciale competitiv la nivel global. Aceasta implică și dezvoltarea propulsiei cu hidrogen și a altor soluții de electrificare. De observat că în mod neobișnuit, viitoarele sinergii pe care Daimler Truck și Toyota le văd între FUSO și Hino sunt mai mari decât sinergiile actuale cu propria lor activitate de bază. Spre exemplu, Daimler Truck se concentrează în primul rând pe segmentele de peste 7,5 tone cu autocamioanele sale grele și autobuzele sub diferite mărci, în timp ce FUSO formează punctul de intrare cu e-Canter (4,25 până la 8,55 tone).

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.