CaetanoBus lansează noi autobuze electrice

Pentru prima dată, toate autobuzele CaetanoBus cu emisii zero din noua generație vor fi echipate cu baterii LFP de la CATL, înlocuind celulele NMC standard anterioare.

CaetanoBus a pregătit modelul de 18 m pentru sistemul Bus Rapid Transit.

În plus, CaetanoBus trece de la Siemens la un motor CRRC pentru autobuzele sale electrice cu baterie (BEV) și electrice cu pile de combustie cu hidrogen (FCEV).

Cu toate acestea, componentele cu hidrogen din modelul H2 City Gold vor continua să provină de la Toyota.

Odată cu noua generație, compania trece la furnizori alternativi de sisteme de propulsie. Modelele BEV vor utiliza acum așa-numitul sistem de baterii BC5 de la CATL, oferind până la 465 kWh pentru varianta de 12 metri, până la 700 kWh pentru versiunea de 18 metri și până la 266 kWh pentru autobuzele de 8,5 metri.

Sistemul BC5 de la CATL dispune de celule LFP concepute pentru durabilitate. CaetanoBus susține că „aceste baterii au o durată de viață ultra-lungă care depășește 4.000 de cicluri de încărcare, cu o degradare minimă în timp, asigurând performanțe pe o perioadă de peste un deceniu de funcționare.”

Noul sistem de propulsie va fi furnizat de CRRC, utilizând un sistem 6-în-1 care integrează motorul cu alte componente și comenzi într-o singură unitate. CaetanoBus afirmă că această abordare extrem de compactă va face sistemul cu până la 70% mai ușor.

Pentru autobuzele pe bază de hidrogen, tehnologia cu pile de combustie de la Toyota rămâne nucleul sistemului de propulsie. Cea mai recentă generație prezintă motorul Toyota 2.5 cu o putere de 70 kW. Acesta este, acum, combinat cu un sistem de propulsie CRRC și pachete de baterii CATL – până la 130 kWh, în modelul de 12 metri, și până la 170 kWh, în autobuzul de 18 metri.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.