CATL deschide 300 de stații de înlocuire a bateriilor camioanelor

CATL lucrează de ceva timp la un sistem de schimb de baterii, care a devenit foarte concret la sfârșitul anului trecut: CATL a prezentat două pachete de baterii standardizate numite 20# și 25# pentru mașini mici și și-a anunțat intenția de a construi 1.000 de stații de schimb de baterii, în China, în 2025.

În jur de 30 de modele de camioane grele, provenite de la 12 producători chinezi, se bazează pe procedeul de înlocuire a bateriilor electrice.

CATL a prezentat recent și un pachet standardizat de baterii înlocuibile pentru camioanele electrice grele, în urma introducerii de către companie a unor produse similare pentru autoturisme în decembrie. Se spune că acumulatorul interschimbabil, numit 75#, are o durată de viață deosebit de lungă.

Constructorul de baterii, care tocmai a atins 4,1 miliarde de euro la Bursa de Valori din Hong Kong, are acum deci și un sistem de schimb de baterii pentru camioanele electrice gata pentru piață.

La un eveniment din Datong, provincia Shanxi, din nord-vestul Chinei, compania a prezentat stația de schimb de baterii standard 75# pentru vehiculele comerciale grele. Potrivit CATL, pachetul are cea mai lungă durată de viață din industrie. Ar trebui să fie posibilă folosirea unui număr diferit de baterii.

Qiji Energy a fost fondată în iunie 2023 cu misiunea de a conduce introducerea tehnologiei de schimbare a bateriilor în segmentul camioanelor grele. Potrivit informațiilor de la acea vreme, sistemul urma să funcționeze cu acumulatori de 171 kWh bazat pe celule LFP de la CATL.

Există deja peste 30 de modele de camioane electrice grele de la mai mult de 10 producători din China care sprijină procedeul. Stațiile standardizate de schimb de baterii de la Qiji Energy sunt echipate cu câte 24 de seturi de baterii. Mai mult, CATL plănuiește să înființeze primele 300 de stații de schimb de baterii pentru camioane grele în China chiar în acest an.

CATL este de părere că până în 2030, o treime din cererea de energie electrică a vehiculelor electrice poate fi acoperită prin schimbarea bateriilor și încărcarea la stațiile publice de încărcare.

CATL se așteaptă, de asemenea, la un boom al vehiculelor electrice pentru sectorul camioanelor: „În următorii trei ani, industria camioanelor grele va înregistra în China o creștere explozivă și se așteaptă să atingă o rată de electrificare de 50% din cauza necesității unei tranziții la emisii zero de carbon și a necesității de a reduce costurile logistice”, a declarat recent Robin Zeng, președinte și CEO CATL.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.