FPT XCursor 13 și Hyundai Infracore, premiate

În timpul evenimentului EIMA International de la din Bologna-Fiere au fost acordate, printre altele și două premii care dovedesc că motoarele termice nu au spus ultimul cuvânt și vor continua să coexiste cu propulsiile electrice.

Motorul XCursor 13 poate fi alimentat cu diferiți combustibili.

FPT Industrial a primit primul premiu, pentru motorul XCursor 13 ce folosește combustibili alternativi. Tehnologia combustiei interne este considerată drept puntea tranziției energetice. Alternative Engine Award a fost acordat deoarece respectivul motor FPT are un carter și aproape toate componentele sale comune.

În mod normal, acesta funcționezează cu următorii combustibili: motorină, HVO și biodiesel, GNC/GNL, hidrogen. Alternative Engine Award este o platformă de motoare agnostică, flexibilă și multicombustibil. Aceste afirmații se potrivesc perfect cu caracteristicile FPT Industrial XCursor 13.

Un alt premiu a fost acordat lui Hyundai Infracore pentru motorul diesel al Anului 2025. Alegea juriului a fost propulsorul cu o cilindree unitară de 1,25 litri, în versiunile sale cu 4 și 6 cilindri, de DX05 și DX08, 5 și 7,5 litri. Noile motoare HD Hyundai Infracore DX05 și DX08 reprezintă un avans semnificativ în familia de motoare Hyundai, concepute pentru a spori performanța și eficiența comparativ cu modelele anterioare.

Dezvoltate pentru o gamă largă de aplicații, de la echipamente de construcții până la camioane grele și generatoare, motoarele DX05 și DX08 sunt gândite special pentru versatilitate și fiabilitate. În plus, adoptarea turbocompresorului în două trepte nu numai că oferă o creștere cu 21% a puterii de ieșire în comparație cu motoarele anterioare, dar îmbunătățește și cuplul la turație scăzută.

De asemenea, realizează reduceri ale emisiilor și îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil de până la 8% în comparație cu modelele anterioare de motoare prin tehnologii avansate de ardere, sisteme optimizate de injecție a combustibilului și management bun al aerului.

În plus, au îmbunătățit capacitatea de service și confortul celor care îl exploatează, au fost extinse intervalele de întreținere pentru filtrul de combustibil și filtrul de ulei de la 500 la 1.000 de ore de funcționare.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.