Hamburger Hochbahn se pregătește să lanseze navete autonome

În cadrul proiectului ALIKE, Hamburger Hochbahn, Holon, Moia și alți parteneri doresc să testeze aproximativ 20 de navete electrice autonome.

Proiectul ALIKE, care este subvenționat de guvernul german cu 26 de milioane de euro, își propune să creeze baza pentru viitoarea activitate comercială și extinderea serviciilor de ridepooling cu vehicule autonome. În acest scop, primele vehicule navetă urmează să fie scoase în circulație anul acesta într-o zonă operațională.

Hamburger Hochbahn a anunțat că va începe în curând construirea unui depou de 2.000 mp special pentru navetele autonome. Construcția urmează să înceapă la jumătatea lunii mai. Primele vehicule din această zonă urmează să intre în testare pe străzile din Hamburg din a doua jumătate a anului.

Depoul oferă spațiu pentru până la zece vehicule și este situat central în zona de operare de 37 de kilometri pătrați, ceea ce ar trebui să permită operațiuni eficiente.

De la jumătatea anului 2025, Hochbahn plănuiește să efectueze primele teste cu Holon Urban, deși inițial fără pasageri la bord, dar cu șofer de siguranță. Din 2026, un grup închis de utilizatori va putea rezerva navetele autonome prin programul HVV și aplicațiile Moia.

Vehiculele fără bariere au o capacitate de până la 15 persoane și pot circula cu viteze de până la 60 km/h. Vehiculele folosesc camere, radare și lidare pentru recunoașterea la 360 de grade a mediului și computere de înaltă performanță pentru a converti datele în comenzi de conducere.

Proiectul ALIKE nu este conceput ca un serviciu robotaxi în care fiecare pasager își poate comanda propriul vehicul, ci ca un serviciu de ridepooling. Un sistem IT pune în comun solicitările de la pasagerii care călătoresc într-o direcție similară. Fiecare pasager este preluat individual de la punctul de plecare personal și dus la destinație, unde se pot afla alți pasageri în vehicul.

Această „comunificare” este menită să facă călătoriile mai ieftine pentru pasagerul individual decât o călătorie obișnuită cu taxiul și, în același timp, să ofere mai multă individualitate decât serviciile regulate de transport public.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.