Încă este doar propunere

Pe 14 februarie, Comisia UE a lansat propunerea cu noul regulament privind emisiile de noxe pentru camioanele noi. Potrivit Comisiei, aceste obiective vor contribui la reducerea emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor.

CE propune în baza analizelor sale

Mai exact, în comparație cu nivelurile din 2019, propunerea stabilește standarde pentru reducerea cu 45% a emisiilor începând din 2030, cu 65% din 2035 și cu 90% din 2040. În plus, pentru a stimula implementarea mai rapidă a autobuzelor urbane cu zero emisii, Comisia asta propune, de asemenea, ca toate autobuzele noi de acest tip să aibă zero emisii începând cu 2030.

Cererea în creștere pentru transportul rutier, se așteaptă continue în viitor. În 2019, emisiile autovehiculelor de transport de marfă au fost cu 44% mai mari decât emisiile din sectorul aviației și cu 37% mai mari decât emisiile din transportul maritim, acuză CE.

„Pentru a sprijini această propunere – a declarat Comisia UE – investițiile trebuie direcționate către vehicule cu emisii zero și către infrastructura de reîncărcare și realimentare, iar Comisia a propus deja Regulamentul Infrastructurii pentru Combustibili Alternativi pentru a dezvolta infrastructura de încărcare necesară pentru a sprijini tranziția sectorului vehiculelor grele spre viitorele standarde”.

„Se propune instalarea de puncte de încărcare și alimentare la intervale regulate pe autostrăzile majore: la fiecare 60 de kilometri pentru încărcare electrică și la fiecare 150 de kilometri pentru realimentarea cu hidrogen. Comisia lucrează intens cu colegislatorii pentru a finaliza negocierile cu privire la aceste propuneri”.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.